Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Hoe vaak zie je je ouders? | Pagina 3 | CJG forum door Ouders.nl
Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Hoe vaak zie je je ouders?

Nuffannie

Nuffannie

04-03-2020 om 14:03

Leanne

Ik begrijp je wel, ik hoop zelf ook dat ik een betere relatie met mijn (klein)kinderen heb later dan hoe die nu is met mijn ouders. Maar ik denk dat het uitmaakt hoe afhankelijk je jezelf van ze opstelt. Ligt er ook aan wat je allemaal met je kinderen onderneemt, of jullie samen nog wel eens leuke dingen doen. Als jij vroeger elk weekend met je ouders naar opa en oma moest, dan deden jullie vast niet vaak dingen samen als gezin. Als ik zo om mij heen kijk dan zijn de mensen die veel contact hebben met hun ouders, vaak ook mensen die wel eens met hun ouders op stap gaan, concerten, bios etc. Dat ze een gemeenschappelijke interesse hebben en het leuk vinden om samen iets te doen, ook dingen als samen koken. Ik heb vroeger bijvoorbeeld nooit iets samen gedaan met mijn ouders, koken deed mijn moeder liever zelf, klussen was het domein van mijn vader. En uitstapjes waren speciaal voor mij, zat niet zoveel gezamenlijks achter.
Nu onze 2 kinderen iets ouder worden (jongste is 11) proberen we wel activiteiten te ondernemen die leuk zijn voor ons hele gezin. Dus naar de bios gaan we naar een film die wij ook leuk vinden, en niet naar een film alleen voor de kinderen. En we betrekken de kinderen een beetje in onze eigen hobby's en in het huishouden.

bieb63

bieb63

04-03-2020 om 14:03

afstand (km's)

Ik denk dat het ook veel met de afstand in km's te maken heeft. Ook al heb je een prima band met je ouders, als zij verder weg wonen, dan is een wekelijks bezoekje al best 'belastend'. Je gaat niet reizen voor een flitsbezoekje.

Mijn moeder woont in dezelfde plaats. Dus ook al zijn er niet wekelijks persé langere bezoekjes, even langs wippen (en ik ga vaak op zaterdag even met haar naar de markt) is dan niet zo'n punt. Daardoor zie ik haar al gauw 2x per week, zonder dat dat mij nou zoveel tijd/moeite kost. Langere bezoekjes (los van verjaardagen, kerst) zijn er uiteindelijk ook maar een paar keer per jaar (bij elkaar eten ofzo). M.a.w. als mijn moeder, waar ik dus een prima band mee heb, 100 km verder zou wonen, dan zou ik haar echt veel minder vaak zien. Simpelweg omdat flitsbezoekjes, of even naar de markt e.d., dan gewoon niet kunnen en langere bezoekjes echt ingepland moeten worden.

Nuffannie

Nuffannie

04-03-2020 om 15:03

dat is ook zo

mijn ouders wonen ruim een uur rijden verderop. En vroeger woonden wij ook niet in de buurt van mijn opa's en oma's. Maar toch, ik heb een vriendin in een zeer ver buitenland wonen en die onderneemt meer met haar ouders dan ik met de mijne. Zij ziet haar ouders gemiddeld 2x per jaar en dan zijn ze behoorlijk close. Dat is dan de meest uitzonderlijke, maar ook anderen die een uur reizen van hun ouders (of kinderen) wonen zien elkaar vaker en doen dan ook dingen samen. Het begint al bij iets simpels als koken. Ik zet bij mijn ouders nog steeds geen kopje koffie, want dat doen ze liever zelf. En vroeger als ik zoiets wilde doen werd het mij direct uit handen genomen. Ik zie het als niet opgebouwde gezamenlijke ervaringen.

Patriesie

Patriesie

14-03-2020 om 16:03

Mijn moeder

Zie ik gemiddeld 3x per week. Mijn vader zag ik meestal 1x per 2 weken. Vorig jaar is hij overleden.

Ieder dag

Zie ik mijn ouders, altijd al, ben 46 jaar. Ik vind het altijd leuk om er even langs te gaan, 5 minuten afstand. Mijn moeder is heel ziek geweest een jaar geleden en sindsdien zit ze er wel op te kijken of ik kom, daarvoor kwam het eigenlijk meer altijd van mij af. Of het goed is weet ik soms niet, want stel dat er iets met ze gebeurd....

Kaaskopje

Kaaskopje

14-03-2020 om 22:03

Ah.. mijn moeder

Ze belde gister. Of we alsjeblieft geen vliegtickets gingen boeken voor een bezoek. Want straks wordt die vlucht geannuleerd en ben je je geld kwijt. Heel lief dat ze daar aan denkt natuurlijk. Maar heel stiekem verdenk ik haar ook een beetje van een verkapte boodschap "blijf maar even weg". Wat nog terecht zou zijn ook.

Oma

Oma

15-03-2020 om 02:03

Kaaskopje

Daaarnaast gaan meen ik maandag de Spaanse grenzen dicht.

zebra

zebra

15-03-2020 om 13:03

paar keer per week

en ik hoop dat ik dit de komende tijd ook kan blijven doen, ivm corona, anders zal het voorlopig telefonisch of via mail gaan. Onze zoon komt, normaal gezien, om de week het weekend hierheen en gaat dan ook bij oma langs.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.