Relaties
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Vraagteken
17-06-2016 om 08:06
Hoe ga je hiermee om Relatie demente moeder
Ik heb maar ff hier de post geplaatst.
Willen jullie aub meedenken over het volgende?
Ik lat en mijn schoonmoeder latte.
Latte omdat die relatie sinds kort een andere wending heeft gekregen.
Schoonmoeder en vriend latten ongeveer twintig jaar nadat beiden hun partners waren overleden. Beiden over de 85 jaar nu.
Sinds vorig zit vriend plots via indicatie in een verpleeghuis.
Schoonmoeder is nu zwaarder geïndiceerd op dementie.
Nu is t zo dat schoonmoeder geen (tijds)besef heeft. Ene moment kent ze vriend , ander moment weer niet. Is ze bij hem, of komt hij haar ophalen. Wat ze wel heel goed weet aan te geven is, dat ze in haar eigen huis wil blijven wonen, niet in verpleeghuis en ook niet bij vriend.
Vriend heeft echter andere ideeën over de relatie. Die wil nog steeds samen dingen ondernemen en heeft de meest wilde plannen met haar samen. Op zich wel begrijpelijk en toegewijd maar niet realistisch. Zo heeft hij haar opgehaald zonder ons te informeren waardoor er paniek is ontstaan een paar keer toen we haar thuis niet aantroffen.
Na gesprek tussen mantelzorgers van beide families is de relatie tussen beide senioren beëindigd....op basis van de wens(thuis blijven wonen) van schoonmoeder , de seksueel onveiligheid van schoonmoeder(wij vermoeden dat hij seksueel actief was tegen haar zin), agressieve gedrag van vriend, afstand, huisregels verpleeghuis, onrealistische kijk van vriend naar toekomst.
in het begin had ik geen begrip voor de verwijdering. Want je kunt twee mensen die zo lang met elkaar omgaan niet uit elkaar halen. Totdat schoonmoeder de onveilige situaties bij tijd en wijle ging benoemen, wij geen geen zichtbare blauwe plekken meer zagen naar mate ze langer in eigen huis bleef, haar wil om thuis te blijven wonen sterker werd.
Beide families hebben geen hechte band met elkaar opgebouwd in de afgelopen twintig jaar. En na samenspraak over de onrustig en onveilige situatie voor beide senioren, is de relatie beëindigd.
Wij bezoeken de vriend van schoonmoeder niet meer. Wij worden wel geïnformeerd over de indicatie traject van vriend door een familielid.
Mijn vraag is nu; hoort dit zo, los je dit zo op, had je dit ook zo gedaan als t je eigen vader was geweest, welke omgangsvorm is hierin juist?
Graag jullie kijk hierop

Vraagteken
17-06-2016 om 22:06
Troost
Ja hoor ik zie hem voor aan dat hij troost zal zoeken bij een ander
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.