Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Alenig

Alenig

20-02-2018 om 10:02

Het gevoel dat niemand me ziet

wegcijferen

Wat een herkenning, wat worstelen we ongezien wat af. En lijkt het of we de enige zijn. Het is mij gelukkig wel redelijk gelukt om in het ‘normale’ leven me beter te voelen. Door beter mijn grenzen te leren zien maar vooral door veel minder verwachtingen te hebben en te accepteren dat ik sommige vaardigheden gewoon niet heb. Ik heb gemerkt dat vriendschappen daardoor gegroeid zijn.
In mijn huwelijk heb ik me heel erg door mijn ex buitengesloten gevoeld, en me op allerlei manieren aangepast om maar erkenning te krijgen - die je dan natuurlijk juist niet krijgt. Maar ik had tenminste nog een gezin, kinderen, waar ik bij hoorde. Dat gezin is nu weggevallen en ik mis het verschrikkelijk en elke keer als ik hoor dat de kinderen bij hun vader zijn geweest, bam, daar is dat gevoel weer. “Ze gaan liever en vaker naar hun vader dan naar mij.... “ Ik ben me er dondersgoed van bewust dat dat gevoel ook iets met mijn gedrag zal doen, dat kinderen dat op hun beurt weer zullen aanvoelen, dat er (onbewuste) verlangens (van mijn kant) zijn en daardoor (onbewuste) gevoelens van verplichtingen bij de kinderen en dat, als ze hun vader echt vaker en liever zien, dat daar mee te maken zal hebben. Het zit zo diep geworteld, het gevoel erbij te willen horen. Ik dacht dat ik erover heen was, maar de scheiding heeft me weer even met de neus op het feit gedrukt. Ik lees me een ongeluk in boeken, De kracht van het nu, Verslaafd aan liefde, en dat helpt me bewust te worden van patronen. Maar het in de praktijk brengen gaat met vallen en opstaan en weer vallen... Ik kan het nog steeds niet gezellig vinden om op zaterdagavond in mijn eentje op de bank te zitten.

Miekemieke

Miekemieke

04-03-2019 om 08:03

Je hoort bij jezelf!

Er kunnen meer mensen bij je horen, het kan verschillend zijn afhankelijk van de levensfase waarin je verkeert en ook wat je behoefte is.
Wat zijn het voor mensen waar je bij zou willen horen? Zijn dat mensen die ook bij je passen? Hoeveel moeite wil je er voor doen? Zouden dat mensen zijn die ook bij jou willen horen? Denk dat het allemaal vragen zijn die je jezelf moet stellen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.