Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Kind van d'r ouders

Kind van d'r ouders

28-05-2015 om 19:05

Harteloos of ...?

Peter

Peter

16-05-2018 om 13:05

Vedriet

Als eerste fijn dat je de moeite neemt om nog te reageren, het zit zo mijn zus gedraagt zich precies hetzelfde zoals jij omschrijft, ook mijn ouders zijn precies zo, mijn ouders en vooral mijn moeder heeft veel verdriet omdat ze nooit iets van mn zus hoort al het contact wat er is moet van mn moeder komen, ik kan niet over mijn zus beginnen of ze krijgt de tranen al in haar ogen, dit heeft ze niet verdiend zijn allebei mensen met n hart van goud het doet mij zeer om mijn moeder zo te zien. Ze heeft al n paar keer gevraagd of ze iets fout heeft gedaan en dan zegt mn zus nee er is niks en als er wat is ben je de eerste die het hoort en vervolgens gebeurd er niks. En nu komt het, is er iets wat ik kan doen om ervoor te zorgen dat mijn zus in gaat zien dat dat ze mijn ouders pijn doet? Heeft jouw broer er bijvoorbeeld ooit iets van gezegd en zou het nut gehad hebben..ik vind het moeijlijk om me te gaan bemoeien en vraag me af of ik alleen maar meer kapot maak. Jij bent natuurlijk niet mijn zus maar de verhalen lijken echt sprekend op elkaar, daarom graag jouw advies, thanks!

Kind van d'r ouders

Kind van d'r ouders

16-05-2018 om 17:05

Lastig

om daar advies in te geven, want het staat of valt met de relatie die jij hebt met je zus. Blijkbaar is het niet vanzelfsprekend dat je dit soort dingen samen bespreekt, anders was het vast al gebeurd. Ik zou het zelf absoluut niet accepteren van mijn broer, ook al brengt hij het niet als terechtwijzing... het feit dat hij mij aanspreekt, ik iets zou moeten uitleggen en het ongemakkelijke gevoel wat hij mij ermee zou geven zou al voldoende zijn om het gesprek af te kappen. Ik denk niet dat mijn ouders hun onvrede ooit met mijn broer hebben besproken, maar er valt op dat vlak ook niet veel van hem te verwachten (broer heeft vorm van autisme).

Heb jij enig idee of er echt niks is? Jij bent in hetzelfde gezin opgegroeid. Hoewel dat niet altijd iets wil zeggen... kinderen uit hetzelfde gezin kunnen alles op totaal verschillende manieren hebben beleefd. Het is moeilijk gissen. En het zou ook nog kunnen dat er recenter iets heeft gespeeld, wat nooit is uitgesproken.

Peter

Peter

17-05-2018 om 14:05

Mijn zus

Ze was als kind al anders een hekel aan verplichtingen feestdagen verpesten ondankbaar als ze wat kreeg, ik heb hierdoor nooit een goede klik met haar gehad....ondankbaar en respectloos, ik kan er een boek over schrijven. We hebben geen contact en vinden het allebei prima zo....ze wil niet aangesproken worden op haar gedrag en al helemaal niet door mij, maar iets in mij zegt dat ik er wel wat mee moet weet alleen niet hoe ik het t beste aan kan pakken..in ieder geval bedankt voor jouw reacties..grt Peter

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.