Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Dater

Dater

12-12-2014 om 11:12

Groot verschil in financiën

Eenzaamheid

Het is fijn voor jullie allebei dat jullie elkaars leven vullen in plaats van de eenzaamheid. Jij bent een verrijking voor hem en hij voor jou door de sociale elementen in een relatie. Het grote verschil ervoor en nu is het delen van elkaars gezelligheid. Dat is heel wat waardevoller dan geld.

Zo ken ik iemand met een oudere vriendin. Zijn moeder twijfelde aan de relatie, ( nu komen er geen kleinkinderen-;)). Ze vergat de jaren van eenzaamheid die haar zoon had gekend. De zoon bloeide op, de relatie bracht hem vreugde en gevoel van waardering.

Het gevoel van waardering voor wie hij is, is wat TS haar relatie kan bieden. Dat staat los van geld.

creabea

creabea

29-10-2015 om 09:10

hier ook

Ik ben ook samen met een man die veel meer geld heeft dan ik. Het zal bij mij altijd wel een beetje blijven knagen, maar ik voel me lang niet meer zo bezwaard als eerder. Het is precies als wat Niki73 zegt, als we altijd precies evenveel zouden moeten bijdragen, dan doe je samen dus minder leuke dingen dan had gekund. Man is gewoon blij met mij, vindt geld niet zo belangrijk, in de zin dat andere dingen veel waardevoller zijn dan geld. Zonder mij was hij misschien alleen gebleven.... (Het is niet zo dat we nu zóveel geld hebben te besteden dat we er helemaal niet op hoeven te letten, overigens).

Ha, ik zie dat ik zo'n beetje hetzelfde heb geschreven als Flanagan:-)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.