Relaties
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Ballenbak
02-03-2019 om 23:03
Financiën samenwonen
Ik ben 5 jaar geleden gescheiden en heb nu sinds ruim 2 jaar een lieve vriend. Ikzelf heb 2 kinderen en hij heeft er geen. Tevens is hij een stuk jonger dan ik. De kinderen zijn dol op hem. Dit allemaal om even een beeld te schetsen.
Na mijn scheiding ben ik alles kwijt geraakt en ben ik zonder geld van de bodem af aan opnieuw begonnen. Het heeft even geduurd maar ik ben inmiddels zover dat ik alles voor mijn gevoel goed op orde heb. En dan bedoel ik met name financieel.
Nu sinds een paar maanden woont mijn vriend bij ons. Wij verdienen ongeveer evenveel en we besloten alles op de grote hoop te gooien en een gezamenlijke rekening te openen. Verder hebben we iedere maand een zakgeld om aan eigen dingen uit te geven zoals hobby's en vrienden.
Waar ik nu tegenaan loop is dat hij ons geld aan dingen uitgeeft die ik niet zo fijn vindt. Hij kwam binnen met een beetje schuld dat afgelost moest worden en geen broeken en schoenen meer. Tevens is er maar 1 ding dat hij wil en dat ik zijn motorrijbewijs halen en zijn motor opknappen.
Vandaag kwam er de rekening van het ziekenhuis binnen. Hij had een afspraak bij de kaakchirurg maar is vanwege zijn fobie weer vertrokken zonder de behandeling te ondergaan. Maar die afspraak moet wel betaald worden. En hij weigert een nieuwe afspraak te maken.
Ik wil niet zeuren en hij zorgt goed voor ons en werkt hard. Ik gun hem van alles. Maar in ruim 2 maanden tijd zijn er al aan dit soort dingen 800 euro opgegaan (ex zakgeld, dat gaat op aan motorrijlessen). Nu wil hij voor de zorgverzekering een betalingsregeling treffen. Ik voel me te trots om dat aan te gaan. Ik had financieel alles zo goed op orde.
Ik voel me een bitch dat ik hier moeilijk over doe. Ik geef tenslotte ook geld uit aan de loodgieter in mijn stacaravan en kleding voor de kinderen. Maar toch merk ik dat het me heel veel stress geeft. Ik wil een gelijkwaardige relatie en ik doe mijn best niet te moederen. Maar ik vind het moeilijk.
Hoe hebben jullie financiën geregeld?

Sylvia
10-03-2019 om 23:03
Ballenbak
Hoe is het nu?
Heb je nog iets veranderd aan jullie financiën?
Heb je n.a.v. alle reacties nog ideeën gekregen over jullie relatie en jouw financiële situatie en wat je er mee wilt? Denk dat er best wel reacties bij zaten die stof tot nadenken gaven, toch?
Ik ben heel benieuwd.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.