Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Piep

Piep

07-07-2020 om 12:07

Familieweekend, vloek of zegen?

Eeehm.

Volgens mij was dat iets wat nog in de pijplijn zat, maar er vorig jaar nog niet was.

Tabitha

Tabitha

08-07-2020 om 15:07

Jammer

Dan is het voor ons geen optie. Het ziet er verder wel leuk uit!

Marie

Marie

08-07-2020 om 16:07

slaapgebrek?

Wat mij opvalt in het startbericht is - te korte nachten en storm.

Over de te korte nachten. Als dat een reden is (meestal wel) tot "korte lontjes", waarom ga je dan niet gewoon naar bed op een tijdstip waar jij je prettig bij voelt? Best kans dat anderen dat eigenlijk ook willen, maar niet durven. De tijd dat "wij" als 50+ ers met gemak konden "nachtbraken", ligt toch echt wel achter ons (bij mij wel).

En ondanks dat ik een "winderige omgeving" ben opgegroeid, word ik ook moe van het lawaai van de wind (hetzelfde geldt trouwens voor het gezoem van airco's en ventilatoren). Dus dat herken ik heel goed.

Dus voor een volgende keer, gewoon om 23.00 uur ofzo zeggen dat je naar bed gaat.
Met een beetje geluk ligt het hele gezelschap om 00.00 uur op bed.

Want met een goede nachtrust is iedereen over het algemeen gezelliger en kan meer van elkaar hebben.

Piep

Piep

08-07-2020 om 22:07

Marie

We lagen na een eerste gezellige spelletjesavond om 12 uur in bed want de schipper had te kennen gegeven om 9 uur te willen vertrekken!
Ik sliep echter niet omdat ik te druk had gedaan en door de storm op het raam met daarmee de twijfels over onze zeilplannen. Zus sliep volgens mij nog minder. Maar het was echt wel stil.
De weersomstandigheden waren ook echt wel debet aan onze ruzie. We werden gewoon helemaal gek van die wind en het "lekker een beetje dobberen met een zeilschip" pakte totaal anders uit. Het was afzien, inpakken tegen de regen en af en toe schuilen in de kajuit wanneer er weer een grote golf een lading water in de boot kiepte.
Maar, ik ben nog in gesprek met zus. Ik moet haar nog even wat tijd geven en dan kunnen we het uitpraten. Hoop ik.

Tango

Tango

08-07-2020 om 23:07

Gezelschap

Ik vind ook wel dat het afhangt van het gezelschap inderdaad. En van de ruimte die je hebt. Eerlijk gezegd vind ik het in deze tijd bijzonder dat je met de hele familie in een huis gaat zitten. Ik zou eerder kiezen voor aparte huisjes per gezin, sowieso omdat dat prettiger is.
Wij gingen eens, jaren terug, een weekend weg met de familie van man. Een deel van de familie dan, want 1 broer met vrouw en kinderen ging niet mee, daar was al ruzie mee. Het was niet echt een succes. Onze oudste was denk ik nog geen 2, de andere kinderen zeker 5 jaar ouder. Die van ons was heel vroeg wakker en man of ik zaten dus vaak om half 7 's morgens al beneden. Zwager klaagde over ons kind want hij werd er ook wakker van etc. Verder hebben we nooit meer zo'n weekend gedaan samen. Eerder was er nog wel een weekend geweest waarbij wij om 1 of andere reden niet mee mochten. Zus en dus ook die broer gingen toen wel mee. Iedereen kwam met buikgriep terug. Wij blij dat we niet mee waren, totdat we meteen daarna samen op een verjaardag zaten en alsnog die buikgriep kregen. Die hing blijkbaar nog ergens.
Verder ook wel familieweekenden gehad van mijn kant en dan echt met de hele familie: zussen van mijn moeder met aanhang, kinderen etc. Was altijd vermoeiend maar ook leuk. Er ontstonden altijd leuke contacten tussen alle kinderen. Maar ook wel onenigheden over activiteiten, hoe je een kampvuur moet maken etc. etc. We hadden in die groep altijd aparte huisjes per gezin wat zeer prettig was. Geen ergernis over de tijd dat er werd opgestaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.