Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Heggetje

Heggetje

10-06-2016 om 13:06

Empathie, wie heeft dat nie?

alleen tijdens kantooruren

Ik mijn werk ben ik de hele week hartstikke empatisch, vaak echt en op slechte momenten ( hoofdpijn, noem maar iets) gespeeld. Maar dan is de werkdag voorbij en moet de balans hersteld worden. Dus voor huisgenoten kan ik hysterisch kinderachtig zijn, en alle aandacht opeisen. Duurt meestal niet de hele avond hoor, maar ik heb even zo' n momentje nodig. Meestal grijpt zoon in: gaat het nog een beetje mama of heb je schelpjestherapie nodig? Zoon is ook bij momenten zeer empatisch en heeft zelfs een rustgevende handeling voor mij bedacht. Zoo lief...

Kaaskopje

Kaaskopje

18-06-2016 om 01:06

Haha Jutta

Helaas herken ik dat ook wel van mijzelf. Als je thuiskomt zie je vaak ook uitvergroot wat er 'mis' is. En daar kan ik dan ook best kribbig op reageren. Dus zegt man dan terecht 'zo weer uitgemopperd?' en dan bind ik wel weer in.

Veer

Veer

19-06-2016 om 07:06

wat er `mis` is

Ja, dat herken ik! Maar heb me nooit gerealiseerd dat het door het thuiskomen komt. Maar dat is waarschijnlijk wel zo. Je komt van elders, en weer thuis zie ik dan ook meteen wat er nok is. Rommel, kinderen die iets doen wat niet mag, kan van alles zijn. Ik zie het allemaal meteen.

Ik probeer sinds een tijd m`n mond te houden, en niet alles te benoemen wat ik zie, om te voorkomen dat m`n gezin het onplezierig gaat vinden als ik thuiskom:-)

ha, ja!

Zo'n dochter heb ik. Op haar werk doet ze alles om er te zijn voor anderen, maar thuis bij haar moeder, oeioei, dan is die discipline eraf en wil ze gehoord en verwend worden.
Ik denk dat ik maar eens op haar werk ga zitten, hahaha.

Ze kan trouwens wél heel invoelend en meelevend zijn hoor, maar ik herkende ineens wat. Zal zelf ook wel zo'n blinde vlek hebben - dat weet ik wel zeker!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.