Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Besodemieterd.....en wat doet dat pijn!

mirreke

mirreke

26-03-2016 om 17:03

maar ook...

je verliefde gevoel is niet meteen weg. Dat zit er nog. Het was wel fake, maar voor jou was het echt. En dat gevoel is niet 1, 2, 3 weg, ook al voel je tot in je tenen dat je bent bedonderd. De verliefdheid moet gewoon slijten.

Hier in Duitsland heb ik een documentaire gezien over precies wat jou is overkomen. En dan kun je trots op jezelf zijn, want er zijn vrouwen (het ging over vrouwen die dit was overkomen) die tot de bedelstaf zijn gebracht hierdoor... En jij had het meteen door, het voelde meteen bij de eerste vraag om geld niet goed. Knap van je, ondanks je verliefdheid!

Mijn schoonvader heeft ooit een relatie gekregen met een Poolse vrouw, die het alleen maar te doen was om zijn geld, dus ook iets wat op de wikipedia-pagina staat vermeld. Romantische fraude door een 'goudzoekster'. Ze was wel echt, maar de liefde was niet echt. Dat duurde heel lang voordat hij dat kon accepteren (het is al wel echt jaren terug).

Een vriendje van een van onze kinderen hier heeft een mooie jonge moeder. Zijn vader was een oude man, die door zijn moeder (afkomstig uit een Oost-Europees land, ik vergeet even welk land) aan de haak is geslagen. De man stierf al snel nadat ze samen een kind hadden, en zij erfde alles... Blijkbaar zijn er veel mensen die behoefte hebben een liefde en warmte en gemakkelijk kunnen worden misbruikt daardoor...

En inderdaad: het kan ook wel degelijk goed gaan. Ik ken sowieso twee stellen die nu samen zijn, en elkaar via het internet hebben leren kennen.

Alleen_vlindertje

Alleen_vlindertje

27-03-2016 om 09:03 Topicstarter

Herkenning is fijn

Het is erg fijn om herkenning en erkenning te krijgen. En ja, ik ben gewoon in shock. Hoe is het mogelijk dat lieve woordjes zowel via app als telefoon zo ontzettend nep waren?? Ik kan er gewoonweg nog niet steeds niet bij dat dit soort mensen bestaan... Ik weet het natuurlijk wel maar het is gewoonweg walgelijk om te bedenken wat ik hem allemaal heb verteld en te realiseren dat hij gniffelend mij zat op te vrijen! Ondertussen ben ik meer richting boosheid gegaan maar kan ook zeker blij zijn om het feit dat ik uiteindelijk toch mijn gevoel heb gevolgd en zo verstandig ben geweest om hier niet in mee te gaan. Dus heel langzaam slijt het...

Iemand reageerde dat ik niet verliefd was maar graag liefde wilde. En dat is wel waar. Ik voelde me reuze gevleid en hoe fijn is het als iemand de hele dag door zegt dat je mooi en geweldig bent. Maar tijdens die appwisselingen werd ik ook wel eens geirriteerd door het feit dat hij nooit iets anders vroeg dan: hoe was je nacht, wat doe je en hoe gaat het met de kinderen?

Dus moraal van dit verhaal: dit was een waardevolle les maar ik ben ontzettend trots op mezelf dat ik me staande heb gehouden en ook nu dus gewoon mijn leven weer oppak! Ik ga in ieder geval zoveel mogelijk mensen waarschuwen dat dit echt gebeurt en hoop anderen hier mee te beschermen. Het lukt me nog niet om zijn profiel weer tevoorschijn te toveren op Lexa zodat ik er melding van kan maken maar daar kom ik ook wel achter. Ik laat dit niet zomaar over me heen gaan!

Nogmaals: heeeeeel erg bedankt voor jullie reacties/verhalen/harten onder de riem! Dat heeft me zeker met beide benen op de grond gezet en gehouden. Kan jullie wel zoenen hahahahaha

Fijne Paasdagen en op naar een toekomst vol liefde!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.