Over het forum Over het forum

Over het forum

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Pien

Pien

17-03-2016 om 12:03

Telkens opnieuw moeten inloggen

wimb

wimb

31-03-2016 om 08:03

Expires At end of session

Alle cookies staan op : Expires At end of session
Bij het afsluiten van de browser verdwijnen ze. Als ik hier de inlog cookie delete, moet ik meteen weer inloggen.

Als ik alle cookies delete moet ik weer inloggen, maar dan komt ook de cookie OK balk weer onder op het scherm. Die zou dus iedereen ook moeten hebben ???

wimb

Christel

Christel

31-03-2016 om 09:03

Geen balk

Ik krijg nooit de cookie-ok balk te zien. Ik moet iedere keer opnieuw op inloggen klikken, mijn gegevens blijven wel staan trouwens.

Amelie

Amelie

31-03-2016 om 09:03

Ook niet

Ik lees bijna altijd op het Forum via mijn telefoon en heb nog nooit cookies of een Cookie balk gezien.

Noet

Noet

31-03-2016 om 10:03

niet alleen hier

ik heb het probleem niet alleen hier, maar op allerlei andere sites ook.

Zal mij niets verbazen als Microsoft iets veranderd heeft.

Henk Boeke - Redactie OO

Henk Boeke - Redactie OO

31-03-2016 om 23:03

Verwerking feedback

Beste forumdeelnemers,

Dank voor de feedback. Ik zal het probleem opnieuw bespreken met onze technici.

Ondertussen: onze excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groet,
Henk Boeke (Redactie Ouders Online)
............................................................

Tijgeroog

Tijgeroog

01-04-2016 om 09:04

Henk

Fijn, bedankt!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

02-04-2016 om 09:04

Ha ha

Daar had/heb ik ook last van, dat steeds opnieuw inloggen.
Vroegah niet, toen hoefde ik maar heel weinig in te loggen, ik heb het nooit bijgehouden hoe vaak dat was, maar als ik hier één keer per maand lees lijkt me dat nog vaak.
Toen ineens begon dat vaak moeten inloggen. Maar ik moest ook wel heel erg vaak hoor: soms wel bij iedere 'move' die ik maakte. Dus als ik ingelogd was en weg ging van de plek waar ik was naar iets anders (van een rubriek naar het forumoverzicht, of uit een draadje naar de rubriek) moest ik opnieuw inloggen, soms wel 5 of 6 keer achter elkaar.
Nu is dat gelukkig minder, maar ik moet volgens mij nog steeds wel iedere dag een keer inloggen. En dat hoeft niet per se de eerste keer te zijn dat ik die dag op het forum ben.

Eerlijk gezegd dacht ik dat het allemaal lag aan mijn iPad die volgens mij ondertussen aangekomen is in de terminale fase. Maar jullie hebben ook last ervan..... Gelukkig dat het niet alleen aan mij en mijn iPad ligt....

Aagje

neteret mut

neteret mut

02-04-2016 om 11:04

ineens niet meer

Gisteravond en vanochtend niet meer moeten inloggen Hoera

Henriette123

Henriette123

02-04-2016 om 12:04

Software update

Het lijkt wel of ik na de laatste softwareupdate niet meer steeds opnieuw hoef in te loggen op mijn IPad.
Zowel donderdag als vrijdag een berichtje gehad dat de software moest worden ge-update en dit gedaan,
en vanaf vrijdag is het inlogprobleem bij mij voorbij.

Magalí

Magalí

02-04-2016 om 13:04

Hier ook

Het viel me ook net op dat ik niet meer hoefde in te loggen! Vanmorgen allerlei updates gedownload op mijn tablet, waaronder Chrome, en nu is het over!

Angela67

Angela67

02-04-2016 om 13:04

verbetering!

hier een laptop zonder updates etc, maar ook hier gaat het beter! dus ik denk dat er bij de website iets verbeterd is?
gr Angela

Daisy

Daisy

02-04-2016 om 18:04

Lijkt opgelost

Super!

Amelie

Amelie

03-04-2016 om 08:04

Wat fijn

Ik hoefde ook niet in te loggen vandaag.

Pirata

Pirata

03-04-2016 om 11:04

hoera

Is opgelost.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-04-2016 om 13:04

Ja hier ook

Nieuwe update op de iPad en het lijkt over te zijn.

Opgelost!

Ik kreeg vanochtend een melding dat deze site gebruik maakt van cookies, nooit eerder gehad.
Ik hoef niet meer in te loggen en blijf op recente inhoud.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

03-04-2016 om 17:04

Opgelost.

Pien

Pien

03-04-2016 om 20:04

Hij doet 't weer!
Fijn zeg.

Bedankt!

Toen ik dit topic opende, dacht ik nog dat het aan mijn instellingen oid lag, maar het bleek dus een groter probleem te zijn. Fijn dat het bij iedereen nu weer werkt.

Egel

Egel

03-04-2016 om 23:04

tegengeluid

Op mijn iPhone heb ik nog wel regelmatig (minimaal dagelijks) moeten inloggen. Dus ik juich nog niet zo heel hard mee als jullie. (Op zo'n iPhone is het een heel gepriegel).

Maar welbedankt voor het zoeken naar een oplossing - kennelijk één die voor veel mensen gewerkt heeft!

Dank

hoera, hier ook weer goed. Geen nieuwe updates maar was ineens verbaasd dat ik ingelogd bleef. Fijn!

Ad Hombre

Ad Hombre

04-04-2016 om 13:04

Set-Cookie

De OO site zet een cookie als je inlogt, dat ziet er onder water zo uit:

Set-Cookie
SESS94bba3ddd39d3cd7b9a60a546e2c5b19=RoNkkG-FaKPh-RgqLgfUmqWpjn8XNWKBOxWB1o; expires=Wed, 27-Apr-2016
15:05:11 GMT; Max-Age=2000000; path=/; domain=.ouders.nl; HttpOnly

Zoals je ziet staat er:

expires=Wed, 27-Apr-2016

Dat betekent dat de cookie geldig is tot 24/4 15:05. Op dat moment moet ik weeer inloggen. (voor max-age idem)

Eerder stond die 'expires' er niet bij, ongeveer zo dus:

Set-Cookie
SESS94bba3ddd39d3cd7b9a60a546e2c5b19=RoNkkG-FaKPh-RgqLgfUmqWpjn8XNWKBOxWB1o; path=/; domain=.ouders.nl; HttpOnly

Dan wordt een cookie automatisch verwijderd als je je browser sluit.

Met toevallig optredende iOS updates heeft het echt niets te maken. (Zoals wel meer fout gaat in OO discussies: Correlation does not imply correlation)

Henk Boeke - Redactie OO

Henk Boeke - Redactie OO

Probleem opgelost

Beste forumgebruikers,

We hebben het probleem gevonden. En opgelost. (Het zat 'm in een configuratiebestand van een van onze servers, dat stuk was gegaan tijdens de verhuizing van enkele maanden geleden. Daardoor werden de sessie-cookies gewist als je je brouwser sloot.)

Anyway. De cookies staan nu op 24 dagen. Dus zelfs tegen een zomervakantie van 3 weken zijn ze nog wel bestand

Nogmaals onze excuses voor het ongemak. En veel plezier op het herstelde forum!

Henk Boeke (Redactie Ouders Online)

Ad Hombre

Ad Hombre

Dank!

Bedankt Henk,

En als je reactie #4 had gelezen had het misschien niet zo lang hoeven duren

Stenna

Stenna

06-04-2016 om 21:04

Had je niet beter...

Niet zo vrouwelijk na-zeuren, hoor Ad. Het is toch opgelost?!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.