Over het forum Over het forum

Over het forum

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Reclame ergenis!!!

bieb63

bieb63

28-10-2018 om 14:10

thx kaaskopje

thx

Sinilind

Sinilind

29-10-2018 om 12:10 Topicstarter

Adblocker

Ik heb een ad block geïnstalleerd en mijn scherm is nu rustig. Ik vind het jammer, ik had geen last van de reclames aan de zijkant, maar wel van de grote bewegende reclames die meegaan bij het scrollen. Idd, een betaalde versie (tot 10 euro's per maand) zou voor mij een uitkomst zijn.
Sini

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

30-10-2018 om 10:10

Bedankt voor de feedback

Goed dat jullie aangeven wat jullie ervaring is met de advertenties, en het verschillende gebruik op zowel pc, tablet als telefoon.
Het klopt inderdaad dat er een nieuwe video advertentie is geplaatst, welke rechts onderin blijft afspelen. Deze staat nu ook op iedere pagina op het forum. Eenmaal weggeklikt, kun je gewoon de reacties verder lezen. Er zijn al veel meldingen binnen gekomen over advertenties die niet goed werken of die tot last zijn, en deze neem ik zeker serieus. Alles wordt doorgestuurd naar onze partner, en zo komen we hopelijk uiteindelijk op een beleid dat voor iedereen werkt.
Een nieuw advertentiebeleid is helaas nodig om meer inkomsten te genereren. Mijn visie is om Ouders Online te laten groeien en bredere doelgroepen aan te kunnen spreken. De website zal uiteindelijk beter in moeten spelen op alle doelgroepen om zo Ouders Online levend te houden, maar dergelijke aanpassingen zijn helaas niet goedkoop. Vandaar de keuze tot de nieuwe advertenties, maar het is niet de bedoeling dat de website daardoor voor sommige gebruikers niet meer goed leesbaar is. Je kunt me dus altijd mailen met opmerkingen en iedere melding zal ik opnieuw uitzoeken en terugkoppelen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-10-2018 om 09:10

Valt niet weg te klikken

Omdat het kruisje bovenop het 'klik aan' driehoekje zit.
Waarom moet dit allebei in dezelfde hoek zitten?

Ik had bovendien net op de tablet een scherm met enkel 3 advertenties en daartussenin een heel klein beetje tekst.
Sorry, dat is echt niet te doen zo. Dus ik heb toch maar de keuze gemaakt om voorlopig met een ad blocker te werken.

Kaaskopje

Kaaskopje

Ginny

Ik denk dat die kruisjes geen OO-probleem zijn, dat zie je overal. Irritant inderdaad.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

Oh dat geloof ik meteen

Maar OOL maakt er gebruik van, en ik heb er hier last van.
Alleen op de tablet overigens, op de iPad zakt de onderste reclame een beetje weg zodat deze niet zo hinderlijk is.

Overigens wil ik ook niks wegklikken. Een voor mij zinloze extra handeling.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-10-2018 om 11:10

Ginny

Je brengt je door hoe het in elkaar zit ook in de problemen als je op dat kruisje klikt. Hoe vaak het me al gebeurd is, dat ik dan juist wél naar de betreffende website ga... Dan bekruipt mij toch ook wel het gevoel van 'slinkse foefjes'. Maar dat zit 'm dus in dát systeem. En ja, OO laat dat toe, maar misschien kunnen deskundigen op dit gebied dan alternatieven bedenken en daar met OO over praten? Alleen maar zeggen 'wil ik niet', is niet zo zinvol. Zonder inkomsten geen forum en website.

Lou

Lou

31-10-2018 om 11:10

Het doel en de middelen

Het doel is prima (OO laten groeien) en het middel ook (geld door reclames), maar het gevaar is wel dat het middel het doel tegenhoudt.... Een website volgestopt met reclames die je niet of nauwelijks weg kan klikken, kan bezoekers namelijk ook juist wegjagen.

Alison

Alison

31-10-2018 om 13:10

Heel slecht

maar ik trok die reclame ook niet meer. Mijn ICT-zoon stelde Firefox voor en dat is een verademing. Zonder dat ik verder iets hoef te doen werkt het nu allemaal ongestoord.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-10-2018 om 17:10

Klopt Kaaskopje

Maar een pagina vol met knipperende reclames is ook geen feestje. Zonder gebruikers ook geen forum.

Overigens sponsor ik maandelijks een bedrag. Echt heel schuldig voel ik me dus ook niet....

Mobiel

Ik vind de reclames op mijn laptop de laatste tijd zo vervelend dat ik alleen nog maar (en veel minder valk dan eerder) via mijn iPhone op ouders kom.
Via de iPhone zie ik geen reclame. Dat is natuurlijk jammer voor de eigenaar van ouders die hierdoor inkomsten mis loopt, maar wel heel goed voor mijn humeur!

Kaaskopje

Kaaskopje

01-11-2018 om 01:11

Ginny

dat zou ik ook zeker niet doen (schuldig voelen) :-)

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

02-11-2018 om 12:11

Pop-up advertentie verwijderd

Na vele meldingen, en na regelmatig zelf alle verschillende advertenties te monitoren, heb ik besloten om de pop-up advertentie van de website af te halen. Jullie meldingen waren terecht (en heel nuttig!), de site werd er niet leuker op (integendeel), en dat is het allerlaatste wat we willen bereiken. Het kan niet de bedoeling zijn dat een Ouders Online bezoek betekent dat je continue reclames aan het weg klikken bent. Dit is ook niet wat ik wil. En daarom is deze stoorzender er weer af ;-)
Zo proberen we af en toe eens wat, en als het niet bevalt, gaat het weer terug naar het oude. Dus dank voor alle meldingen en hopelijk is de site op desktop weer een heel stuk prettiger zo!

Carla

Carla

02-11-2018 om 13:11

Vanaf wanneer?

Want hier stuiptrekt het nog .

bieb63

bieb63

02-11-2018 om 13:11

Sterker nog

Ik zie wel minder (minder dus, niet geen) popupreclame, maar er komt wel elke keer ergens een vaag kruisje rechts (zonder dat je de reclame zelf ziet), maar die moet je telkens weer wegklikken, want anders kan je niet verder.
Heel vaag.

ik zie op de computer nog even veel.

Filmpjes die als ik naar beneden scroll in de rechteronderhoek verder gaan. aan 2 kanten reclame rondom de tekst en ook bovenin volop leven.
Pas als ik naar beneden scroll en dan vooral niet over t filmpje gaan want dat gaat dan gillen.
Dangaat onderin t een en ander omhoog als ik te ver scroll. Ik ga wel verder op de ipad of wat anders doen

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-11-2018 om 16:11

Hier

Op de iPad, is het rustig. Af en toe een wegspringer na de eerste post maar daar kan ik mee leven.

Ik forum dus weer zonder ad blocker

Carla

Carla

06-11-2018 om 11:11

Nog steeds

Hier alles nog hetzelfde.
De reclame begint boven, springt naar onder de openingspost, springt naar rechtsonder in het klein en valt zo goed als niet weg te klikken. Soms staat het woordje "skip" er niet bij.
Zijn reclames van 30 (!) secondes.

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

06-11-2018 om 12:11

Video's

De video-advertenties in artikelen en op het forum zijn er nog steeds. Dit zijn video's die weggeklikt kunnen worden (ik moet toegeven dat het kruisje soms slecht zichtbaar is) na een paar seconden.

De banner advertentie die op iedere pagina van onder naar boven kwam, is er wel vanaf. Mocht dit niet het geval zijn, is het aan te raden de cache even te verwijderen, omdat hij sporadisch van daaruit nog geladen kan worden.

Florida

Florida

09-12-2018 om 04:12

Weer terug...

Ze waren even weg bij mij (iPhone & Safari), maar de reclame filmpjes zijn terug en vaker dan voorheen. In bijna ieder draadje komen ze op. Cache gecleard, maar mag niet baten.
Ik zit al bijna 15 jaar op het forum en zou graag een alternatief zien (vergoeding aan OO of zo), zodat deze irritante filmpjes (die niet weg te klikken zijn en waar ik werkelijk nooit naar kijk - dus slaat de plank mis) niet telkens m’n text verstoren.

Bosbes

Bosbes

09-12-2018 om 09:12

Ja helemaal eens

Helemaal eens met Florida. Ik zet soms gauw mijn data uit. In ieder geval hou ik mijn hand ervoor want het is zó'n onrustig beeld. Na het filmpje verspringt de tekst weer.
Volgens mij heb ik nog nooit gezien waar het filmpje over gaat. Het slaat echt nergens op.
Enig resultaat is veel ergernis.

@Emma

@Emma

09-12-2018 om 10:12

Ja hier ook

De tekst verspringt vaak net als je iets aanklikt en dan krijg je dus weer dat k*tfilmpje. Het gaat bij mij steevast over een soort bejaarde die stevig in de houdgreep in of uit bed gehesen wordt. Gepersonaliseerde reclames gaan bij mij overigens alleen nog maar over trapliften en scootmobiels. De antirimpelcrèmes en overgangsmiddeltjes ben ik al voorbij. En dat terwijl ik een druk leven leid met puberkind en baan, van hot naar her fiets/ren/rij 🙄

Phryne Fisher

Phryne Fisher

09-12-2018 om 13:12

@Emma

Ik krijg Wehkamp en Pampers! Of misschien denken ze wel vast aan mijn toekomstige kleinkinderen ;-)

@Emma

@Emma

09-12-2018 om 14:12

Phryne

Nou, laatst kreeg ik een condoomreclame. Ik voelde me vereerd en zó jong :-)! Was toch alweer 3 jaar geleden dat ik aan het daten was. Maar wie weet heeft mijn dochter in mijn googleaccount zitten rommelen 😅

Carla

Carla

09-12-2018 om 22:12

Je blijft scrollen

Elke keer springt het scherm weer terug, bij het verkleinen van de video rechts onder kun je niets wegklikken dus je moet het uitzitten.
Gooi er dan bv een 10 sec reclame over het hele beeld die je echt echt na 3 sec kunt wegklikken.
Ik kom alleen op het forum, maar bij betalen haak ik af.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.