Over het forum Over het forum

Over het forum

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Forumredactie OO

Forumredactie OO

06-09-2013 om 12:09

Opmerkingen over de nieuwe site en het forum

Tink

Tink

06-09-2013 om 22:09

Tijgeroog

Ja ik snap je en heb het gevonden, ik had gewoon je berichtje nog niet gezien toen ik mijn opmerking maakte.
Dank

En die 'up' knop... met de 'home' toets op je toetsenbord gaat dat ook. En met 'end' in 1 klap weer naar beneden.

ziet er mooi uit...maaar....

los van het even wennen (komt vast goed!) ...klopt het dat ik het overzicht van de discussies per forumrubriek alleen de naam van het draadje zie? En niet de naam van de draad-starter?? Dat vind ik jammer!

Ingrid

neteret mut

neteret mut

07-09-2013 om 00:09

tink

die "home" knop werkt wel op mijn gewone computer (om dan meteen naar boven te gaan), prima idee, maar op mijn laptop helaas niet.

Rafelkap

Rafelkap

07-09-2013 om 07:09

knoppen blz en volgende en laatste

De blz en de knoppen volgende en laatste staan nu alleen onderaan, het is best handig als dit ook bovenaan staat (als je begrijpt wat ik bedoel)

Farasha

Farasha

07-09-2013 om 08:09

Wennen

Ik vind het erg wennen. Ik word oud, was zeer gehecht aan het antieke format dat we hiervoor hadden.
Wat ik mis:
* "alles markeren als gelezen" knop
* terugga-index onderaan (niet zozeer een losse knop, maar de rij die ook bovenaan staat: Home - Forum - Algemeen ouderschap)
* misschien een optie om al je eigen reacties (of die van een favoriete forumster/mer) te zien - da's handig als je in veel draadjes reageert.

Farasha

Farasha

Bug?

Bij gebrek aan de "alles markeren als gelezen" optie, ben ik zelf druk door mijn favoriete subfora aan het klikken. Maar bij basisschoolleeftijd (oef, 26 zogenaamd nieuwe draadjes) blijft in de hoofdpagina "3 nieuwe" staan. En ik heb echt, echt alles geopend. Bij andere subfora lijkt het wel goed te gaan, en verdwijnt de rode "x nieuwe" tekst.

Tigress

Tigress

Naam van starter

Nieuwe topics op het vernieuwde OO hebben wel meteen de starternaam erbij. Misschien was om technische redenen bij het omzetten niet mogelijk om de naam te behouden.

Ik vind ook zoals anderen dat er zowel onder als boven knoppen moeten zijn om 'te bladeren'.

Maar overall vind ik het toch allemaal heel mooi geworden. Even wat kinderziekten nog.

Forumredactie OO

Forumredactie OO

07-09-2013 om 09:09

Dank,

Dank voor jullie reacties, we gaan bij alles kijken wat we kunnen doen. Geef het niet te snel op -- hebben wij ook niet gedaan -- je zult zien dat het na wennen en nog wat aanpassingen hier -- het een echte verbetering zal zijn. Bestand tegen de toekomst, zeg maar,

Justine Pardoen

Yaron

Yaron

En ik

Vind de vernieuwing nog geen verbetering. Ik kon altijd snel via de app de rubrieken langs en kijken wat er nieuw was. Nu kost het met veel meer tijd en die kan ik beter ergens anders voor gebruiken, dus zolang er geen nieuwe app voor de Ipad komt, kom ik hier maar sporadisch of niet meer, jammer want ik ga het vast missen na elf jaar.

nou heb ik het...

Om de de optie te gebruiken om meteen naar laatste gelezen bericht te springen, moet je wel altijd ingelogd zijn. Dat doe ik lang niet altijd, want geregeld lees ik alleen maar bij en log alleen in zodra ik wil reageren.
Alles zal wel wennen, maar ik voel het wel hetzelfde als Aagje: juist door de overzichtelijkheid van ons antieke forum was het hier zo prettig toeven. Dat zijn we kwijt. Of is er een soort "klap-alles-in-knop" in te bouwen, waardoor althans de layout op het oude lijkt? De veranderende volgorde van draden, sja, dat was ook zo'n ergernis van andere fora waardoor ik daar wegbleef.
En wat Biene zegt, dacht ik ook al: wat is precies de functie van de profielen? Justine zegt wel dat niemand anders inzage heef dan de eigenaar zelf, maar waartoe dienen ze dan? Iemand moet toch (indirect) toegang tot die gegevens hebben en er wat mee kunnen doen, anders volstond het opslaan van nick, password en e-mailadres wel. Maar goed, als er binnenkort reclame-uitingen tot mij komen over hulp bij het verwekken van een baby, dan weet ik dat dat komt doordat het aantal kinderen in mijn profiel op 0 staat.
En snik, snik, juist doordat mijn chatprogramma me zo in de steek laat, vond ik de chattoegang via de site zo handig... Uitgerekend dat is er ook niet meer. En al die verse ouders die de site en het forum nu gaan vinden, die vinden onze chat nu ook niet meer.
Ja, dit wordt erger wennen dan ik eerst dacht. Ik ga wel nadenken over een nieuwe nick, hoewel ik met enige hartepijn afscheid zal nemen van mijn huidige alias.

witregels :-)

Ach, je moet er nu ook zelf witregels russen gooien. Da's een beetje wennen, maar wel een verbetering bij het plaatsen van bijvoorbeeld recepten en liedteksten.

hortensia

hortensia

juist wel een editknop!

Ik weet dat er fora zijn waar je voor een beperkte tijd je reactie kan editten. Als koningin van het "over fouten heen lezen" vind ik dat ideaal! Je kan dan alleen gedurende korte tijd aanpassen, daarna niet meer, dus ook geen postings verwijderen of zo.

Verder moet ik ook wel behoorlijk wennen, maar ik zie het ook als een uitdaging.

Nu nog een android-app :-)

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

07-09-2013 om 10:09

Ik mis wel dingen

Er is wel wat in de ether blijven 'hangen': gisteren heb ik heel sentimenteel allerlei oude berichten terug gelezen. Er komt dan een reactie op iemand in de draad maar het bericht van die persoon staat er niet. Wanneer je op je eigen naam zoekt, zie je alleen de draadjes die je hebt gestart, niet die waar je een bijdrage aan de discussie hebt geleverd. Dat is wel jammer, denk alleen al aan de draadjes in verlies en verdriet of leuke kinderuitspraken.
Ik was met een uurtje lezen klaar terwijl ik al meer dan 10 jaar hier dagelijks kom. Ik schrijf niet altijd, maar ik weet zeker dat er meer moet zijn en van sommige onderwerpen weet ik dat ik er over heb gepost.
Dat je in één keer alle rubrieken kunt doorzoeken vind ik wel top.

o hee, en nog iets

Bij onze dierbare antiquiteit was je automatisch uitgelogd als je het forum verliet, en nu blijf je ingelogd. Tijd om mezelf aan te leren om consequent uit te loggen als ik wegga.

Tigress

Tigress

07-09-2013 om 12:09

Ik zie

Dat de blokjes met eerste, vorige, 1,2 etc nu veranderd zijn. Zijn er ondertussen aanpassingen die worden uitgevoerd?

Kari1

Kari1

07-09-2013 om 13:09

eerste reactie

is nog even: jammerjammerjammer. Zoals al meer is opgemerkt, ik vind de overzichtelijkheid er behoorlijk op achteruit gegaan. De enige verbetering die ik tot nu toe kan ontdekken, is dat je tijdens het geven van een reactie het bericht waarop je reageert in het oog kunt houden, dat is fijn. Voor de rest.... ALLE berichten voluit in beeld waardoor veel scrollwerk, niet nodig. Dat maakte de oude configuratie een stuk overzichtelijker. Zeker met draadjes waarin in korte tijd veel reacties komen.
Zal het nog eens rustig bekijken, maar ik heb nu het gevoel dat dit voor mij het eind van een tijdperk wordt.
Kari

Kari1

Kari1

O genista

Ik deed het net als jij, inloggen alleen als ik wilde reageren en dat was lang niet altijd. Om het nu een béétje te l;aten werken moet je eigenlijk altijd inloggen ook als je alleen even snel een blik wilt werpen. Dat je automatisch ingelogd blijft staan is dan wel handig, waarom is het belangrijk om consequent uit te loggen?

En die profielen, dat snap ik ook niet. Niemand kan ze zien behalve jijzelf, maar ik weet wel hoe ik heet en hoeveel kinderen ik heb. Dussss?
Kari

kari

Kari: "Dat je automatisch ingelogd blijft staan is dan wel handig, waarom is het belangrijk om consequent uit te loggen?" Als je de enige bent die op die computer werkt, dan wellicht wel. Maar ik log ook bij bijvoorbeeld mijn webmail altijd uit. Als ik er niet ben, ben ik niet ingelogd, ook om misbruik van mijn accounts tegen te gaan (wie herinnert zich de discussie rond UZI-pasjes en inloggen bij de commotie rond het EPD?)

In de categorie constructieve voorstellen:
- Een omhoog-knop zou buitengewoon handig zijn, zodat je snel terug naar boven kunt (en daardoor ook zonder veel extra handelingen naar andere draden en rubrieken kunt).
- De knoppen met paginanummers en "volgende", "vorige" enz zouden ook bovenaan de pagina moeten staan. Dat springt een stuk sneller.
- Snel naar het laatst gelezen bericht gaan heeft Rosa al uitgelegd, dat werkt in principe wel (zolang je consequent inlogt).
- Verder zie ik toch dat velen met mij de compactheid van het oude forum missen. Echt missen, dat is niet zomaar een kwestie van "even wennen". Ik weet niet of het technisch realiseerbaar is, maar een mogelijkheid om draden in te klappen zou wel veel oplossen voor mij. Dus in plaats van al die reacties zichtbaar op het scherm met al het gescroll dat erbij te pas komt, zie je dan alleen de titels van de reacties en je klikt open wat je lezen wilt.
- Tenslotte zou ik van een kortstondige editmogelijkheid ook wel vrolijk worden, maar ik ben ook gewoon gelukkig zonder deze knop.

Christel

Christel

ik heb hier gisteren een paar uurtjes gekeken en nu vandaag weer en eerlijk gezegd denk ik snel af te haken.

Bij ons oude vertrouwde forum zette ik de dagteller vaak op 1 of op 0, nu is de knop nieuwste er wel, maar ik snap het nog niet helemaal. Stel er is een nieuwe draad en 25 berichten. Ik lees bericht 1 tot en met 10, zie ik dan een volgend keer ook die laatste 15 van de eerste dag die ik nog niet gelezen had?

Verder heb ik hetzelfde als Rosa (dacht ik), ik lees berichten van bepaalde mensen altijd, maakt niet uit in welke draadje die staan. Gewoon omdat ik het leuke mensen vind(of vind lijken), omdat ik hun bijdrage meestal zinvol vind, of omdat iemand me intrigeert, nu kan dat niet meer.

Dat rood en knalwit vind ik ook niet zo prettig, zeker dat hele witte vlak rechts niet.

Misschien worden we inderdaad te oud voor verandering. Het is viva-achtig geworden en daar hou ik ook niet van. Ik stem voor terug naar oranje en gewoon weer lekker "vandaag geplaatst".

en in de categorie bugs

Al eerder door iemand gemeld, maar ik heb het nu ook gemerkt: van gearchiveerde draden krijg je niet alle berichten te zien. Zo mis ik in een feuilleton ineens de eerste aflevering en zie ik iemand verontwaardigd bewijzen dat een niet-reagerend persoon ongelijk heeft...

Christel

Christel

07-09-2013 om 14:09

en in de categorie kleine ergernissen

ik ben nogal neurotisch van aard, ik hou van nette rijtjes, alles fijn geordend, het geeft mij rust in mijn hoofd. Ik wil helemaal niet weten hoeveel nieuwe berichten er zijn in draden die ik helemaal niet lees. Nu moet ik ze gewoon allemaal openen om dat "zoveel nieuwe" te laten verdwijnen. Dat moet ik nu iedere dag gaan doen om een mooi rijtje te krijgen. Ik weet wel dat dat mijn ergernis is, maar misschien zijn dit wel te veel veranderingen in één keer.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

07-09-2013 om 14:09

Rolmenuutje?

Kan er misschien net als bij de zoekfunctie een rolmenuutje komen? Nu moet je eerst omhoog, dan 'forum' aanklikken, dan omlaag scrollen tot je bij de categorie komt die je wil lezen, aanklikken en dan weer scrollen naar het draadje.
Hup omhoog (al is dat op de iPad natuurlijk makkelijk), rolmenuutje, categorie en klaar!
Dat zou echt wel heel erg lekker zijn.
O ja, en als ik een reactie toevoeg en ik klik op de vorige pagina, krijg ik letterlijk de vorige pagina. Die waar mijn reactie staat en waar ik dan nog van alles kan bijschrijven. Als ik een reactie heb gegeven en ik klik op vorige dan wil ik weer op het overzichtsscherm komen met alle draadjes.
We hebben wel veel commentaar hè, Forumredactie. Het is allemaal uit liefde en betrokkenheid )).
Het is al eerder gevraagd, wat kost zo'n app nou en kunnen we niet met zijn allen het geld bij elkaar krijgen?

Tineke

Tineke

07-09-2013 om 17:09

poehpoeh

En nu begin ik me echt antiek te voelen Dit is echt wel ff wennen zeg, hoewel home er echt wel mooi uitziet nu!
Begrijp ik goed dat ik alle ooit gearchiveerde draadjes gewoon weer nieuw leven in kan blazen? Daar zitten we toch niet op te wachten?
Ik zal vreselijk hard mijn best gaan doen om te wennen, maar ja, of het echt zo vertrouwd gaat voelen als het oude forum...

Ely

Ely

07-09-2013 om 18:09

Ook ik

Moet wennen. Ik lees op iPhone en word kriegel van het naar beneden scrollen om te zoeken waar ik ook al weer was gebleven met lezen. Ook moet ik inzoomen om lekker te kunnen lezen en dat vind ik ook niet handig.

En wat las ik nou? Kun je niet meer in het ene draadje onder de ene nick reageren en in het andere onder de andere? Springt dan alles naar die ene Nick?

Nick

Nick

07-09-2013 om 18:09

Jawel

Ik bedoel, ja je kunt makkelijk je nick veranderen in het balkje waar je nick staat, dat doe ik nu ook :)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.