Over het forum
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Toch maar zo
13-03-2016 om 16:03
nickje pikken
Ik merk dat "mijn" nicks gebruikt worden.
Natuurlijk begrijp ik dat met nieuwe aanwas en wisselende nicks de kans bestaat en groter wordt dat nicks dubbel gebruikt worden.
Maar het is nu wat opvallend aan het worden en ik merk dat ik het vervelend vind, omdat ik in gevoelige topics het niet prettig vind mijn nick te zien staan terwijl die reacties niet van mij zijn.
Voor diverse topics heb ik een paar vaste nicks.
De afgelopen weken heb ik er een stuk of 7 voorbij zien komen en dat is me net iets te toevallig.
Iemand een idee hoe dat kan?
Ik zit er over te denken mijn account op te heffen en met nieuwe email enz terug te komen maar vraag me af of dat zou helpen.

Moi
14-03-2016 om 19:03
Even incognito
Oeps, ook ik (met diverse wisselende nicks) word nu wel nieuwsgierig (zenuwachtig is een te groot woord) wie je bedoelt
Kan je iets loslaten over bijv. ongeveer leeftijd/groep/klas van kind, of een letter uit de plaats waar diegenen woont?
Even checken of je mij misschien in het vizier hebt.

dya
14-03-2016 om 20:03
ik gebruik ook bijna voor ieder onderwerp een andere nick, om proberen herkenning te voorkomen. Dus ik ben al 3/4 van het forum haha . Nee, ik geloof niet dat we met zo weinig zijn, daar zijn de onderwerpen en de details te divers voor. Ik herken ook wel eens iemand die steeds dezelfde details/problemen heeft maar wel onder een andere nick schrijft. Ik denk dat ik aardig vanaf het begin hier meeschrijf maar wordt nooit een van de vaste kliek door al die nicks.

Egel
haha Even Incognito!
Ik denk dat ik jou juist herken!! (je voor-vorige nick begon met de V) - maar dat is misschien niet helemaal eerlijk.
Maar verder ben ik er ook niet goed in hoor, anderen herkennen. Ik ben soms wel enorm benieuwd of er iemand uit mijn straat of wijk ook wel eens op OO post, of iemand in mijn kennissenkring.
Zelf zou ik het heel vervelend vinden om door iemand herkend te worden. Ik vind dat echt een dilemma hier. Ik zou het enerzijds heerlijk vinden om gewoon te schrijven: ik ben Egel, … oud, zoveel kinderen van .. jaar oud, dit zijn mijn hobby's, dit is mijn werk (nou ja die hoeft niet), dit is mijn man, dit zijn mijn standpunten momenteel. Gewoon om hier bekend te zijn.
Dat wil ik natuurlijk helemáál niet in het echt.

Even incognito
Nee nooit een V
Ik had Nick 1 en 2 . Nick 1 is de deur uit en nu heb ik Nick 2 en 3 en heel af en toe een gelegenheidsnick, zoals in dit draadje. E er n Nick me tv een V heb ik nooit gebruikt.

Vesper Lynd
14-03-2016 om 21:03
Egel
Ik was het niet maar ik weet het wel En het stoort me ook niet heel erg. Ik gebruik wel eens een andere naam zodat toevallige passanten me niet linken aan mijn normale nick, maar dat vaste forummers me herkennen vind ik niet zo'n probleem.

skik
14-03-2016 om 22:03
Forumbeheer
Ik ben benieuwd of het forumbeheer kan zien hoeveel unieke forumdeelnemers er per maand zijn. Hoeveel echte mensen er achter al die nicks zitten.
Sommige gelegenheidsnicks of nieuwe nicks heb ik meteen door, soms denk ik echt dat we met heel veel zijn. Wat zou de 'harde kern' hier zijn? Een man/vrouw of 50? Ik heb in de 15 jaar dat ik mee schrijf op dit forum zo'n twee keer een gelegenheidsnick gebruikt.
skik

Wisselnick
14-03-2016 om 22:03
veel nicks
Ik wissel vaak van nick.
Ik probeer wel in één draadje dezelfde nick aan te houden (dat is toch verplicht?), maar dat is wel eens moeilijk als het een lange draad is en ik een tijdje niet gepost heb. Dus het zal wel eens een keertje misgaan, want terugzoeken is moeilijk. Maar dat gebeurt dan niet expres.
Ik herken sommige andere forummers snel aan hun schrijfstijl en aan persoonlijke details.
Schrijfstijl verraadt echt veel, een aantal vaste forummers herken ik vaak al na een halve zin.
Ik hoop dat ik zelf niet herkenbaar ben, maar ben bang dat dat niet lukt.
Ik vind het jammer dat ik door het nickwisselen hier geen band met andere forummers kan opbouwen.
Maar ik vind mijn privacy belangrijker.
Vooral nu het forum zo goed met Google te vinden is, vind ik het eng.

Tonny
15-03-2016 om 08:03
Eng?
Ik weet dat veel mensen hechten aan hun privacy, maar besef ook dat die privacy in de hedendaagse googlebare wereld relatief is.
Wat vinden jullie precies 'eng' aan herkenbaarheid? Sommigen kiezen ervoor nooit naar een meeting te komen omdat ze dan minder anoniem zullen zijn, na een ontmoeting met ' echte mensen' ( terwijl de meesten daar ook gewoon hun OO-Nick voeren)
Dat je privedingetjes onder een gelegenheidsnick deelt snap ik wel. Vele jaren geleden zat er een buurvrouw uit mijn vorige dorp op OO. Die vertelde verhalen die ik liever niet had geweten. Dat kan onaangenaam aanvoelen, maar verder niet. Ik houd mijn mond. Je hoort in de trein of zo ook weleens verhalen die niet voor jouw oren bestemd zijn.
Alle andere verhalen zijn voor mij net zoiets als verhalen in een blad, met het grote verschil dat je erover met elkaar in gesprek kunt zijn - zonder tussenkomst van een redactie.

Mieke
15-03-2016 om 08:03
Niet eng
Ik vind het niet eng maar ik vertel nooit mensen dat ik op een fora schrijf. Het is ook geen onderwerp van gesprek overigens. Ik vind het wel bijzonder dat er blijkbaar ook hier hier mensen zijn die allerlei verbanden leggen en nicks proberen te herkennen.
Ik schrijf hier al jaren en jaren mee. Ik lees meer dan ik schrijf. Ik herken sommige nicks omdat ze altijd over een bepaald onderwerp schrijven. Verder niet. Ik probeer ook geen mensen te herkennen. Ik kijk vaak niet eens naar de nicks om te zien wie er gereageerd heeft. Ik lees alleen de reacties.
Bewust een nick van iemand anders pakken zou ik ook nooit doen. Naar een bijeenkomsten ook niet maar daar heb ik ook echt geen behoefte aan.
Nu ik weet dat er blijkbaar mensen zijn die alles onthouden en proberen verbanden te leggen ga ik ook maar wat meer verschillende nicks gebruiken. Ik ga er maar eens een paar verzinnen.

chrysant
15-03-2016 om 09:03
the voice
Hortensia "Om verwarring te voorkomen zou ik dan dendranthema nemen ;)" Jaaaa, doen!
En verder, ik vind het gewoon fijn om hier anoniem te zijn. Wat ik eerder zei, ik ben ooit herkend. Die persoon vond het nodig te vissen naar dingen, zodat ik gelijk doorhad dat het hier vandaan kwam. Wie weet hoeveel mensen mij al eerder herkend hebben en niets gezegd hebben. Ik ben best gesloten over bepaalde dingen, vond het fijn hier dingen over kwijt te kunnen en een klankbord te hebben maar aan de hand van iets onbenulligs uit een andere rubriek was ik ontmaskerd. Ik heb toen besloten hier rond te gaan fladderen. Dat is al een jaar of 6 a 7 geleden. Komt ook bij dat ik me realiseerde dat mijn kinderen ook recht hadden op privacy, dat hun probleem ook niet via mij de media ingeslingerd werd.
En net zoals ik het fijn vind anoniem te zijn, vind ik ook fijn dat ik degenen die hier komen ook verder niet ken. Dat die personen anoniem zijn voor mij. Ik word hier niet gehinderd door uiterlijkheden, eigenaardigheden. Dus totaal onbevooroordeeld. Een soort the voice of Holland, op omgedraaide stoelen. En dat past bij mijn geslotenheid over bepaalde onderwerpen. Daarom ga ik niet naar meetings. En nee, ik herken nicks, mensen etc niet en nee, ik heb geen vaste nicks maar vlinder wat rond. Ik zal overigens nooit een bekende nick pakken als Tonny, om bij het voorbeeld uit deze draad te blijven.

Toch maar zo
15-03-2016 om 10:03
Mieke/Tonny
"Ik vind het wel bijzonder dat er blijkbaar ook hier hier mensen zijn die allerlei verbanden leggen en nicks proberen te herkennen."
"Nu ik weet dat er blijkbaar mensen zijn die alles onthouden en proberen verbanden te leggen ga ik ook maar wat meer verschillende nicks gebruiken. Ik ga er maar eens een paar verzinnen."
Mieke wat mij betreft zit je er helemaal naast. Ik probeer niets te herkennen, ik probeer geen verbanden te leggen. Het is gewoon of bv mijn buurvrouw voor mij staat met haar handen voor haar ogen en zegt: jij ziet mij niet.
Het is zoals het is, ik probeer niets, ik doe nergens mijn best voor. Hooguit eens een knikje van: ah, oke, jij bent het. Herkenning. Meer is het niet. En dat is meer bij een gelegenheidsnick als in het echt, voor mij ben je je vaste nick.
Tonny: het heeft er niet mee te maken dat het eng is om herkenbaar te zijn. Het is eng wat het internet teweeg kan brengen en met mensen doet. Als in een feit, niet wat ik ervan vindt. Dat heb ik helaas een keer of 3 mogen ervaren.
Ik ben een keer naar een meeting geweest, daar ligt het niet aan. Het was leuk de mensen bij de nicks te zien. Het was heel gezellig, maar voor mij niet per se voor herhaling vatbaar, zeker omdat ik niet van reizen houdt (ik vind het snel te ver) en het mij veel energie kost. Bij mij zit het m dus niet in het eng vinden om herkent te worden. Ik weet alleen de impact van het internet, ook uit eigen ervaring en daarom is mijn privacy me dierbaar en die van mijn kinderen nog meer.

drane
18-03-2016 om 13:03
herkenning
Ik heb ook ooit iemand herkend hier op OO. Ik vond het heel vervelend daar zij allerlei prive informatie hier plaatste. Ongemakkelijk.
Op een gegeven moment heb ik haar gezegd dat ik haar herkende. Dat ik dacht dat zij ... was en dat ze dus nu wist dat ze herkend werd.
Heel bijzonder dat ze in eerste instantie haar nick bleef houden.
Ik hoop dat ik never herkend wordt en dat als dat zo is het me gezegd wordt. Ik heb wel spijt van sommige dingen die ik geschreven heb in het verleden.

Geerke
03-05-2016 om 22:05
ja ooit iemand herkend uit real life
Nou ik heb hier jaren geleden binnen een klein groepje kletsers in de "Gezellug"-rubriek (het Spotters-KV) zomaar ineens pats boem iemand herkend. Toen haar woonplaats en het werk van haar man een keer tussen neus en lippen voorbijkwamen, viel ineens een kwartje! En daarna viel het ook bij haar.
Toen zijn we aan het mailen geslagen en hebben we elkaar weer ontmoet (het was 10 jaar geleden, we waren elkaar echt uit het oog verloren) en een vriendschap opgebouwd die veel hechter was dan doaarvoor.
En ik ben er nog elke dag blij mee dat we elkaar weer gevonden hebben!

Alkes
11-05-2016 om 09:05
herkenning
Ik heb wel eens mensen uit mijn (woon)omgeving herkend. En zij mij ook. Aangezien ik hier nooit meer schrijf dan ik op het schoolplein of bij de koffieautomaat vertel, vind ik dat geen probleem.
Ik ben in al die jaren paar keer van nick gewisseld, maar die liggen allemaal in dezelfde sfeer.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.