Over het forum
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Sophia_!
05-07-2021 om 21:07
Minderjarigen op het forum?
Alex, een vraag: ik las op Viva dat op Ouders.nl ook minderjarigen zitten. Mag dat op Viafora ook? Ik ben daar niet zo'n voorstander van persoonlijk.

Eerlijk gezegd is Ouders.nl bedoelt voor ouders (en dus niet voor minderjarigen) maar is er niet expliciet een leeftijd aan verbonden.
Zo vaak krijgen we ook niet berichten van minderjarigen. Is Viva momenteel expliciet alleen voor meerderjarigen? Kwam dat nergens tegen in de regels ook

Sophia_!
05-07-2021 om 22:07
AlexOudersnl schreef op 05-07-2021 om 22:09:
Eerlijk gezegd is Ouders.nl bedoelt voor ouders (en dus niet voor minderjarigen) maar is er niet expliciet een leeftijd aan verbonden.
Zo vaak krijgen we ook niet berichten van minderjarigen. Is Viva momenteel expliciet alleen voor meerderjarigen? Kwam dat nergens tegen in de regels ook
voor Viva moet je wel meerderjarig zijn inderdaad. Raar dat dat niet in de regels staat 🤔

TestCoreopsis
Dan inderdaad het verzoek om in de viafora huisregels op te nemen dat je meerderjarig moet zijn. Dat is natuurlijk een wassen neus want niet te controleren, maar daarmee geef je wel het signaal af dat t ngeen forum voor pubers is. (Er zijn pijlers/topics waar ik mijn pubers liever niet op zou tegenkomen...)

Sophia_!
Echt controleren kun je dat natuurlijk inderdaad niet. Je kunt altijd zeggen dat je 18 bent 🙈

Ja controle is sowieso niet te doen, maar zo te zien mag je op Viva officieel ook als minderjarige registreren. Zeg overigens niet dat ik daar voorstander van ben hoor (veel onderwerpen zijn niet geschikt voor minderjarigen), maar een harde eis dat je meerderjarig moet zijn is ook weer wat, ik ga het overleggen!

TestCoreopsis
Viva heeft 16 als formele ondergrens. En topics van duidelijk minderjarigen worden volgens mij ook verwijderd. (Disclaimer, ik ken niet alle ins en outs van Viva - ben ook maar een gewone gebruiker)
- Deelnemers onder de 16 jaar dienen toestemming te hebben van zijn/haar ouders of zijn/haar wettelijke vertegenwoordiger voor het deelnemen aan Viva.nl onder toepasselijkheid van de Algemene Voorwaarden. Viva.nl aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid indien dit niet het geval blijkt te zijn.
- nl behoudt zich het recht voor om deelnemers onder de 16 jaar van deelname uit te sluiten en/of hun materiaal te verwijderen van Viva.nl indien zij niet op verzoek kunnen aantonen dat zij de vereiste toestemming hebben gekregen.

Vissemis
06-07-2021 om 06:07
Er hangen natuurlijk ook wel puber rond die hulp vragen van de wijze forum-vrouwen... maar die zijn snel gevonden.

TestCoreopsis
06-07-2021 om 07:07
We kunnen inderdaad ook vertrouwen op het zelfreinigend vermogen...

ViaNummer
06-07-2021 om 08:07
Je houdt het niet tegen en ik heb geen enkel bezwaar als een meisje van 14 hulp zoekt op een forum omdat ze zwanger is of psychisch in de problemen zit. Of wat dan ook. Willen jullie dat echt verwijderen?

redbulletje
06-07-2021 om 09:07
Ik heb geen bezwaar tegen pubers op 'n forum, als ze een te hoog Tina-gehalte hebben dan vermijd ik ze zelf wel.

Test123
06-07-2021 om 09:07
Ik kan me nog herinneren dat er ooit 2 topics van minderjarigen zijn verwijderd op Viva, de 1 ging over een psychisch probleem, de ander over een eetstoornis. In kan me heel goed voorstellen dat je je daar als forumbeheer niet aan wilt wagen en het voor zo'n kind ook niet goed is om zeer harde reacties te krijgen, want dat soort forummers zijn er natuurlijk ook! In het mod-topic werd vermeld dat beide topics waren verwijderd en zij TO een privebericht hadden gestuurd met adressen en telefoonnummers voor hulp.

Sophia_!
06-07-2021 om 12:07
Die topics weet ik ook nog wel, dat hoort voor zo'n kind toch ook echt niet thuis op een forum. Ik vind het goed dat zoiets verwijderd wordt.

Test123
06-07-2021 om 13:07
Sophia_! schreef op 06-07-2021 om 12:59:
Die topics weet ik ook nog wel, dat hoort voor zo'n kind toch ook echt niet thuis op een forum. Ik vind het goed dat zoiets verwijderd wordt.
met je eens. Vind het zelfs ook wel gevaarlijk, want zo'n kind neemt al snel iets aan van anderen. Ik weet, zonder namen te noemen, een zeer actieve forumster op het VF met een duidelijke eetstoornis. Die wil je echt geen advies zien geven aan een minderjarig meisje met deze problematiek.

Sophia_!
06-07-2021 om 14:07
Test123 schreef op 06-07-2021 om 13:07:
[..]
met je eens. Vind het zelfs ook wel gevaarlijk, want zo'n kind neemt al snel iets aan van anderen. Ik weet, zonder namen te noemen, een zeer actieve forumster op het VF met een duidelijke eetstoornis. Die wil je echt geen advies zien geven aan een minderjarig meisje met deze problematiek.
Ik weet wie je bedoelt 😏
dat zou inderdaad geen goed idee zijn. Beter maar doorverwijzen naar de juiste instanties.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.