Over het forum Over het forum

Over het forum

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Mijn eerste testbevindingen

Ik ben nu al een poosje aan het testen en heb wel een hele goeie eerste indruk van Viafora.nl

Wat is jullie 1e indruk en waarom? Wat mis je nog of zou je liever niet meer terugzien?

Test123

Test123

03-07-2021 om 15:07 Topicstarter

Dank voor je antwoord Alex!

van die hoofdletter is hooguit beetje vervelend, maar verder niet hoor 😇

Ik word in ieder geval echt wel blij van deze testomgeving kan ik je zeggen 

Ik vind het erg prettig dat je ziet hoeveel nieuwe berichten er in een topic zijn sinds je laatste bezoek. 

Test123

Test123

03-07-2021 om 15:07 Topicstarter

Alex,

klopt het dat je enkel met je alias kan pb-en als je met je alias een topic opent? En dat het anders standaard vanuit je hoofdaccount/-nick is?

AlexOudersnl

AlexOudersnl

Moderator

03-07-2021 om 15:07

TestCoreopsis schreef op 03-07-2021 om 13:33:

Heb je eerst een zoekterm gebruikt in het smiley venster? Dan pakt ie m inderdaad niet. Bug is al gemeld.

En is gefixed!

Test123 schreef op 03-07-2021 om 15:24:

Alex,

klopt het dat je enkel met je alias kan pb-en als je met je alias een topic opent? En dat het anders standaard vanuit je hoofdaccount/-nick is?

Ik denk dat je hier 2 dingen door elkaar heen haalt, als je een topic opent met je alias, dan kan je alleen - binnen die topic - reageren met die alias ja. En als je in een andere topic reageert met of je alias of je hoofdaccount, dan kan je ook daar alleen met die eerder gekozen naam reageren - dat voorkomt dubbelnicken.

Als je wel doelt op priveberichten, je kon eerst nog niet pben/reageren met een alias, nu als het goed is wel. Voel je vrij om te testen, je kan mij een bericht sturen, of mijn alias JohnxDoe: https://www.vivafora.nl/profiel/JohnxDoe

Alex, ik stuurde net een PB en moest op "opslaan" drukken. Daarna stond er "bericht versturen". Dat is dus dubbelop want bericht was al verstuurd.

Ik vind dat "opslaan"verwarrend zoals eerder gemeld. Ik geloof dat ik niet de enige was. Kan daar geen " verzend bericht" van gemaakt worden oid?

Eerste indruk is goed. 

Functionaliteit beter op orde dan viva (gelijk naar de laatst gelezen post springen o.a. en een functionerende PB)

Wel zou ik qua layout nog wat dingen aanpassen. 

Vooral geen foto's (van gezichten) als subforumkopje, dat mag allemaal wel wat kleiner en rustiger. En de grote intro bovenaan de pagina alleen laten zien als je niet ingelogd bent. Verder is dat alleen maar een sta-in-de-weg. 

Test123

Test123

03-07-2021 om 18:07 Topicstarter

Inmiddels heb ik zo'n 26 berichten gepost, maar wil ik nu snel zien of op 1 vraag van mij een reactie is gekomen. Nu mis ik dus mezelf loepen en al mijn berichten in 1 opslag onder elkaar te zien, want ik weet wat mijn vraag was, maar niet meer in welk topic.

@Alex, zou dit nog als functie gerealiseerd kunnen worden? Dus dat je snel een topic kunt terugvinden na vele posts is diverse topics?

AlexOudersnl schreef op 03-07-2021 om 15:09:

[..]

Die automatische hoofdletters zijn iets moeilijker toe te passen dan ik had gehoopt, is een beetje technisch verhaal maar heeft te maken met hoe je bij ons de berichten kan samenstellen, is iets wat ik hopelijk kan fixen, maar denk niet dat dit voor 8 juli gaat lukken.

En met betrekking tot het bewerken van een OP, standaard kan je die na 30 minuten niet meer bewerken, alleen kan een moderator het instellen dat je hem na 30 minuten alsnog kan bewerken maar dit is dus iets wat standaard uit staat ( = niet te bewerken na 30min)

Dat vind ik ook een zeer positieve verbetering aangezien dat leeggehaalde OP's voorkomt. 

Test123

Test123

03-07-2021 om 18:07 Topicstarter

Sun.lover.test schreef op 03-07-2021 om 15:17:

Ik vind het erg prettig dat je ziet hoeveel nieuwe berichten er in een topic zijn sinds je laatste bezoek.

Vooral na zelf gepost te hebben in desbetreffend topic of zie ik nu iets over het hoofd?

edit, zie dat je dit in je beginscherm/forumoverzicht kunt zien 👍️

Zag met deze post aanpassen dat doorstrepen van tekst niet mogelijk is, enkel vet, cursief of onderstrepen? Niks onoverkomelijks hoor 😁

Tabel test voor de afvallers en zwangeren . Die kun je toch nooit leesbaar maken zo? 

naamStartgewichtStreefgrwichtHuidig
Sophia

65

6062
AlexOudersnl

AlexOudersnl

Moderator

03-07-2021 om 22:07

Kolom A

KolomB

Langere kolom C

LangerekolomDzonderspaties

EF
TestLangerwoordtest1533Tekst met

Meerdere regels

En ook een harde enter met een langere zin dan nodig is

JaInvoeren is wel moeilijk, maar ja, het is werkbaar.
Teveeltekstomtetesten

heej, nu zie ik de tabel wel normaal,  ook op mobiel. Mooi 👍 

naamleeftijdouders.nlvivaforum
IkZeggiknieNeeJa
jijOudJaNee
:applause:10000:blabla:
🌺
De ander
  1.  

lion-king-gifs-iy91fU.gif

En je kunt ook smiley's én plaatjes (formaat thumbnail) in een tabel zetten.

>:-( -> deze gaat niet goed. Moet de eerste in de lijst zijn (rood hoofd met sip gezicht.) Op de een of andere manier wordt het eerste teken > niet als deel van de smiley herkent, maar er los voor gezet?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.