Over het forum Over het forum

Over het forum

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Mijn eerste testbevindingen

Ik ben nu al een poosje aan het testen en heb wel een hele goeie eerste indruk van Viafora.nl

Wat is jullie 1e indruk en waarom? Wat mis je nog of zou je liever niet meer terugzien?

Ik ben tot nu toe echt onder de indruk! Wat ik hier oa fijn vind is dat je veel makkelijker een afbeelding kunt bijvoegen. Verder vind ik de topics en pijlers overzichtelijk en het voelt alsof ik op het Vivaforuk zit, maar dan in een moderner jasje met betere functionaliteiten.

ik heb al wat suggesties aan Alex gedaan. Oa over het kunnen instellen van de mogelijkheid om geen PB's te willen ontvangen. Verder bleek net dat je niet in een bestaande poll nog een optie kunt toevoegen. Dan moet je deze verwijderen en opnieuw aanmaken.

En de popcorn smiley pakte bij mij niet.

Ik heb wat pb's aan Alex gestuurd en merk dat ik het soms onhandig vind om dan terug te gaan naar het forum.

Ook het versturen van een PB vind ik wat omslachtig. Ik moet echt goed zoeken hoe dat moet. Maar dit kan aan mij liggen.

:popcorn:

Heb je eerst een zoekterm gebruikt in het smiley venster? Dan pakt ie m inderdaad niet. Bug is al gemeld.

Wat ik graag zou willen is dat je een losse foto kunt plaatsen, zonder daar een bericht bij te moeten zetten. 

Test123

Test123

03-07-2021 om 14:07 Topicstarter

Sophia_! schreef op 03-07-2021 om 13:49:

Wat ik graag zou willen is dat je een losse foto kunt plaatsen, zonder daar een bericht bij te moeten zetten.

En als je gewoon een puntje zet anders?

Test123 schreef op 03-07-2021 om 14:06:

[..]

En als je gewoon een puntje zet anders?

oh ja, een paar puntjes is inderdaad genoeg. Meteen even geprobeerd 

Alleen spaties werkt ook :biggrin:

Test123

Test123

Ik vind het hier ook erg overzichtelijk en heel fijn om vele functies vanuit het Viva forum terug te zien, werkend ook nog 

Het voelt vertrouwd en hopelijk nog een paar aangepaste functies maakt dit forum voor mij echt wel een waardige vervanger. Ook leuk om te zien dat al vele oud-forummers zich hebben aangemeld inmiddels.

Kleine aanpassingen voor mij zijn nog:

- aanpassen dat men standaard met een hoofdletter begint bij een regel (is nl niet altijd het geval nu)

- dat je je post langer dan nu zelf kunt aanpassen

en vwb dat laatste begrijp ik dat de meningen hierover verdeeld zijn, maar ik wil mijn voorkeur toch heel graag aangeven 

AlexOudersnl

AlexOudersnl

Moderator

03-07-2021 om 14:07

Hoofdletters automatisch toepassen (op mobiel in ieder geval) moet ik even uitzoeken, zou sowieso moeten werken dus dat is een foutje.

Het eigen berichten bewerken blijft voor nu zoals het is (binnen een half uur vrij te bewerken), mocht het in de praktijk onwerkbaar blijken dan kunnen we dat altijd nog herzien. Als je overigens na een half uur nog dingen wilt wijzigen dan kan je altijd een moderator vragen deze te bewerken (via uitroepteken). En een openingsbericht is optioneel (door een moderator) in te stellen dat deze altijd bewerkt kan worden (voor lijstjes zoals in de zwangerschapsrubriek).

TestCoreopsis schreef op 03-07-2021 om 14:10:

Alleen spaties werkt ook :biggrin:

nog beter 👍😁

Test123

Test123

AlexOudersnl schreef op 03-07-2021 om 14:18:

Hoofdletters automatisch toepassen (op mobiel in ieder geval) moet ik even uitzoeken, zou sowieso moeten werken dus dat is een foutje.

Het eigen berichten bewerken blijft voor nu zoals het is (binnen een half uur vrij te bewerken), mocht het in de praktijk onwerkbaar blijken dan kunnen we dat altijd nog herzien. Als je overigens na een half uur nog dingen wilt wijzigen dan kan je altijd een moderator vragen deze te bewerken (via uitroepteken). En een openingsbericht is optioneel (door een moderator) in te stellen dat deze altijd bewerkt kan worden (voor lijstjes zoals in de zwangerschapsrubriek).

Ik test op iPad, dus vwb hoofdletter werkt dat niet automatisch hierop.

fijn dat een moderator dus ook zelf kan instellen dat een OP niet zomaar kan worden weggehaald, hoop dat dit ook gebruikt gaat worden 

AlexOudersnl

AlexOudersnl

Moderator

03-07-2021 om 15:07

Test123 schreef op 03-07-2021 om 14:41:

[..]

Ik test op iPad, dus vwb hoofdletter werkt dat niet automatisch hierop.

fijn dat een moderator dus ook zelf kan instellen dat een OP niet zomaar kan worden weggehaald, hoop dat dit ook gebruikt gaat worden

Die automatische hoofdletters zijn iets moeilijker toe te passen dan ik had gehoopt, is een beetje technisch verhaal maar heeft te maken met hoe je bij ons de berichten kan samenstellen, is iets wat ik hopelijk kan fixen, maar denk niet dat dit voor 8 juli gaat lukken.

En met betrekking tot het bewerken van een OP, standaard kan je die na 30 minuten niet meer bewerken, alleen kan een moderator het instellen dat je hem na 30 minuten alsnog kan bewerken maar dit is dus iets wat standaard uit staat ( = niet te bewerken na 30min)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.