Over het forum Over het forum

Over het forum

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Van de redactie

Van de redactie

18-09-2013 om 09:09

Berichten wijzigen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

25-09-2013 om 15:09

en ik demonstreer onvrijwillig

de reden van zo'n wens ook maar even. Namelijk: per ongeluk ergens op geklikt, en 1e bijdrage hierboven was zomaar al verzonden.
En in tweede bijdrage staat een simpele typefout... ('de duur' ipv 'te duur').

wil ook een paar goede dingen noemen

Mirreke is heb ook geen toegang ik snap dat ook nog niet zo goed. Maar ik zit er ook nog niet echt "in" (te weinig tijd nog gehad).

Ik zie ook alle jaartallen door elkaar staan, ook als ik op "nieuwste bericht" klik, dat moet ik nog uitzoeken want ik doe vast iets niet goed.

Moet wel zeggen dat ik het echt fijn vind dat we niet tot avatars en smileys zijn overgegaan, en dat je gewoon een nieuwe regel in je bericht kunt beginnen. Bijdragen worden daardoor leesbaarder.
En het scrollen in een draadje.

Forumbeheerder OO

Forumbeheerder OO

26-09-2013 om 16:09

Reactie

Reactie

Beste mensen,

Wij als Forumbeheerders schrikken nogal van al de modder die wij over ons heen krijgen. Laten we over 1 ding duidelijk zijn. Het Forumbeheer heeft niets te maken met de lay-out, met de ontwikkelaars die het forum maken, met het nieuwe cms, en vooral niet met het nieuwe beleid. Natuurlijk kunnen wij op sommige vragen wel antwoord geven maar lang niet op alle vragen die jullie ons nu toeschuiven maar waar wij echt helemaal niets mee te maken hebben. Daarvoor moet je bij de redactie van Ouders Online zijn.

Wat wij doen is spam weghalen, zorgen dat het prettig blijft op het forum, geen ruzies ontstaan, nuja het oude bekende (geen twee verschillende namen in een draad etc etc etc etc.)

Wij zitten soms ook met onze handen in ons haar en ja ook wij hebben soms vragen maar weigeren mee te gaan in de bak modder die sommigen over ons en de redactie heen stort. Natuurlijk zijn wij ook in voor nieuwe dingen en ja, ook de ontwikkelaars lezen mee om zo goed mogelijk in te gaan op jullie vragen. Daarom verandert er zoveel de laatste tijd, de vragen die jullie hebben, of soms zelf de dwingende dingen (we willen niet google doorzoekbaar zijn want ik heb met mijn eigen naam geschreven in 19zoveel...) overal wordt naar geluisterd. En ja, dan is er opeens iets gebeurd wat jullie vragen maar dat is dan weer niet goed genoeg OF jullie hadden het anders voor ogen gehad. Dat is begrijpelijk maar er wordt heus wel naar jullie geluisterd. Wij als forumbeheer zijn dankbaar voor de mailtjes als er bijvoorbeeld spam op het Forum staat, dan kunnen we gelijk ingrijpen, maar ook wij zijn maar gewone mensen met vaak een gezin die niet 24 uur per dag achter de pc zitten.

Het hele verhaal over de donaties wordt uitgezocht en reken maar dat dat iets is wat echt goed wordt uitgezocht want ik zelf weet dat er veel meer mensen zijn die maandelijks of jaarlijks een donatie doen aan Ouders Online. Dus heb vertrouwen dat dat echt goed wordt uitgezocht.

Alle nieuwe dingen zijn in het begin moeilijk en soms, als je al 15, 10 jaar op Ouders Online komt, onverwacht en schrikken. Ook wij als forumbeheerders vinden dat soms. Maar hee, als we met de tijd mee willen gaan kan Ouders Online niet anders dan drastische stappen zetten. Als je kijkt waar het forum 4 maanden geleden stond ten opzichte van 6 jaar geleden was dat zeer zeer bedroevend.

Dus stop alsjeblieft met boos zijn maar geef de redactie van Ouders Online de tijd en vooral het inzicht om op jullie wensen in te gaan (in feite zijn ze dat al omdat jullie draadjes van voor 2005 niet meet te googlen zijn bijv, dat google een paar dagen nodig heeft om ze weer weg te schrijven daar kan OO niets aan doen).

Aan dit cms zitten voordelen en nadelen, bij OO zitten vooral nadelen omdat ze nou ook weer niet zo gigantisch groot zijn en maar met 3!!! servers moeten werken en dat maar een bepaalde capaciteit aan mogelijkheden aankan. Soms kan er dus iets niet, omdat dat technische niet haalbaar blijkt. Het zijn steeds afwegingen. Daarmee moet je ook rekening houden. Het is dan ook niet eerlijk om ons (forumbeheer) of de redactie daarvoor te straffen.

Er is al heel lang gevraagd, door een heel grote groep gebruikers, naar een nieuw, eigenlijk eigentijds forum. Dat is er nu, maar er zitten bugs en foutjes in, dat klopt en als iedereen nu opbouwend mee wil kijken dan zul je zien dat dat over een paar maanden allemaal vloeiend is opgelost.

We hebben lang nagedacht of we dit als Forumbeheer moesten schrijven maar we voelden ons recht in onze rug gestoken en dat doet zeer zeker omdat we al net zolang als jullie het forum levend houden. Het zou jammer zijn als jullie dat vergeten!

Ik wens iedereen wijsheid en vooral geduld toe.

Forumbeheer Ouders Online

Pelle

Pelle

26-09-2013 om 20:09

Mirreke

Jouw ' Iemand heeft zichzelf dus blijkbaar later weer anders genoemd in zijn/haar profiel' over mij werd in een andere draad volgens mij begrepen als 'iemand is blijkbaar wel zo slim en is het gelukt' maar mag ik even verduidelijken dat ik zelf ook geen idee heb hoe het zit? Ik heb, denk ik, met drie mailadressen/accounts gepost en weet echt niet wat er gebeurd is en ik vind het zelf ook vervelend.

Ik weet zelf niet om welke draadjes het gaat maar je bent de tweede die het er over hebt maar ik weet dus echt van niets.

Suze

Suze

26-09-2013 om 21:09

Forumbeheer - graag nog een reactie over de oudere draadjes

Beste forumbeheer, in zijn algemeenheid ben ik blij met het nieuwe forum.

Alleen m.n. het zoeken zou beter kunnen (in alle berichten doorzoeken (liefst ook meerdere rubrieken tegelijkertijd doorzoeken, maar niet alle), niet alleen de eerste postings per draadje, en bij de resultaten op datum gesorteeerd en liefst ook per rubriek aangegeven).

Wel fijn als jullie nog kunnen reageren op het punt van de oude draadjes die opeens zijn weggehaald en nog wel besteld kunnen worden. Het plotseling (onaangekondigd0 openbaar maken is voor mensen met eigen namen er vervelend geweest, maar het plotseling weghalen (waardoor je niet meer rustig kan zoeken naar oude draadjes om die zelf - kosteloos - op te slaan) is echt schrikken!
Je kan nog wel oude draadjes bestellen, maar hoe weet je nou hoe je die draadjes moet omschrijven? (ik weet het niet uit mijn hoofd...).

Justine Pardoen

Justine Pardoen

27-09-2013 om 13:09

Opvragen oude draden

Om te beginnen:
1. Alles is er in principe nog, in een oude database.

2. We hadden inderdaad wel in de zomer kunnen aankondigen dat we begin september wilden verhuizen naar het nieuwe forum. Dat is er door de drukte gewoon bij ingeschoten. Maar die kritiek is terecht. Er werden voorheen 2 draden aangevraagd per jaar of zoiets, echt heel weinig. En dat er zoveel gezocht werd in het archief, bleek ook niet. Maar we hebben dus niet goed ingeschat dat het feit dat het opgezocht kan worden, ook al doe je het nauwelijks, zo'n waarde heeft. Sorry daarvoor.

3. We willen graag aan het verzoek voldoen om oude draden op te vragen. Wel tegen de kosten die we er altijd voor vroegen. Het blijft ook voor ons extra werk. Nu gaat dat nog niet: we hebben er gewoon de tijd niet voor. Maar als alles straks wat rustiger wordt, de bugs eruit zijn, het laatste programmeerwerk achter de rug, dan willen we dat graag weer aanbieden.

4. Dat je niet weet hoe je die draden moet omschrijven - geen idee of we daarbij kunnen helpen, maar dat ga ik op ons lijstje zetten. Je weet iig wel nog hoe je heet en wat je nick was, dus daarmee moeten we een eind kunnen komen.

We houden jullie op de hoogte.

fijn

Wat een duidelijk en helder, vriendelijk antwoord, fijn!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

27-09-2013 om 17:09

Zoekfunctie

Ik zou graag bij het zoeken ook mijn reacties willen kunnen lezen op andermans draadje. Ik vind nu alleen draadjes die ikzelf heb gestart.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.