Over het forum Over het forum

Over het forum

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Machteld

Machteld

03-02-2016 om 18:02

als je niet tot de incrowd behoort......

grappig

vind het wel grappig dat deze vraag gesteld wordt, heb voorheen op een ander forum gezeten en daar kwam regelmatig dezelfde vraag cq ergernis voorbij. Daar werd het altijd "de kliek" genoemd waarbij de vaste kern van de kliek altijd steevast en keihard het bestaan van "de kliek" werd ontkent. Misschien is dat wel overal zo, ook in het dagelijkse leven. Je bent nieuw dan moet je niet gelijk hoog van de toren blazen. Ik ben daar wars van of wat grover gezegd ik heb daar een beetje ****** aan! Het fijne van een forum is juist dat je kan schrijven wat je wil.
Op dat andere forum ben ik er overigens afgeknikkerd nadat ik onenigheid kreeg met de beheerder, niet alleen ik maar meerdere. je bent anders, doet anders en dat vinden ze dan niet leuk.Dan hebben ze op gegeven moment een stok om mee te slaan, in mijn geval een bepaalde woordkeuze die door beheerder werd gebruikt om mij te blokkeren en anderen te dreigen daarmee. Dat een nieuwkomer daar volledig werd afgebrand door die kliek werd geen aandacht aan besteed.
Ik hoop dat het hier anders is.

Angela67

Angela67

24-04-2016 om 17:04

schijt aan hebben

Interessante reactie Eddeped:
"Ik ben daar wars van of wat grover gezegd ik heb daar een beetje ****** aan! Het fijne van een forum is juist dat je kan schrijven wat je wil."

Het aardige is natuurlijk dat feitelijk niet belangrijk is of jij er schijt aan hebt, het gaat erom hoe de rest dan op jou reageert. Als jij je niet aanpast, prima, dan zul je ook niet eruit halen wat erin zit. Dan kun je net zo goed zelf een website maken en daar je postings opzetten. Toch? Het idee van een discussieforum is dat je respect hebt voor elkaar en de mores die er heersen zonder dat afwijkende meningen (mits respectvol gebracht) meteen neergesabeld worden.
Maar zeggen dat je schijt ergens aan hebt en dat je wars wordt, dat meende ik al uit je postings te begrijpen .
gr Angela

Angela

Die opmerking van mij trek je naar mijn idee weercijfer z'n verband.
Ik verwijd met m'n opmerking naar zogenaamde gedragsregeltjes dat je op de een of andere manier nog niet mee mag praten als je nog een newbee bent. Dat oude garde gaat bepalen hoe je moet praten, en wat je wel of niet zegt. Dat is oude garde soms niet gewend, dat is hier maar ook in real Life.
Kom je bij een bedrijf te werken moet je niet gelijk mee praten, je moet dan onderaan beginnen.
Ik heb zo'n idee dat je al in mijn geval een bepaald beeld heb van mij, dat zal dan ook zo blijven. Dat is dan gebaseerd op een eerste kennismaking. Of jij bij de oude garde hoort weet ik niet maar aangenaam kennis making in ieder geval,

Moni

Moni

24-04-2016 om 19:04

Humor Eddeped,

dat is een kracht van dit forum.
De reactie van Angela zat vol humor, zonder jou belachelijk te maken. Gewoon grappig.

moni

echt????

Ik zit mij altijd heel de dag rot te lachen en wijntjes uit te halen maar in de opmerking van Angela zie ik echt geen humor hoor! niet dat ik het als een echte aanval oud zie maar humor? nee ik zie het echt niet..

Moni

Moni

24-04-2016 om 20:04

Ja echt....

"Maar zeggen dat je schijt ergens aan hebt en dat je wars wordt, dat meende ik al uit je postings te begrijpen ."

Dat is een grappig understatement.

"Het aardige is natuurlijk dat feitelijk niet belangrijk is of jij er schijt aan hebt, het gaat erom hoe de rest dan op jou reageert. Als jij je niet aanpast, prima, dan zul je ook niet eruit halen wat erin zit. Dan kun je net zo goed zelf een website maken en daar je postings opzetten. Toch? "

Leuke suggestie. Als jij geen moeite doet om je aan te passen kun je beter een eigen website maken )))
Angela maakt je op een vriendelijke en grappige manier duidelijk dat het niet zoveel zin heeft om alleen maar dwars te zijn. Je hebt dan wel een publiek maar leert er zelf niets van. Als je alleen een publiek wilt, begin dan een eigen site.
Als je feedback wilt, zul je je wat meer moeten inleven in anderen in plaats van alleen in jezelf (niet grappig, wel serieus). Dat brengt Angela toch aardiger.....

andere kijk

ik heb de ervaring dat als ik iets zoek of wil weten of iets denk dat ik dan schrijf wat ik op dat moment denk. Ik weet dat ik daardoor heel veel bagger en stront over mij heen krijg maar ik weet ook dat er tussen het stront ook wel eens een pareltje zit, een kostbaar pareltje waar ik dan iets mee kan. Als mensen niet willen reageren omdat ze mij niet mogen vanwege een beeld wat ze van mij hebben, dat interesseert mij niet. dat er heilige huisjes zijn, die hebben nooit voor mij bestaan.

Een eigen website, ja grappig, hm! ik lees dat meer dat als je je niet wilt aanpassen aan onze normen dan moet je maar wegwezen. En ik ben nou niet zo handig om een eigen blog op te zetten en dat mensen dat ook nog gaan lezen want zo interessant vind men dat over het algemeen niet, althans niet die onderwerpen waar ik hier op reageer.

Maar het gaat weer niet om mij maar om de vraag of er een verschil is tussen newbee en gevestigde orde, en die is er volgens mij wel, ook hier!

40er

40er

24-04-2016 om 21:04

ligt er aan

Soms komen er newbee's die totaal niet in de 'groep' passen, die zie je vaak niet terug. Natuurlijk is het voor een nieuwe aftasten, maar voor de ouden ook. Van bepaalde mensen weet je hoe ze reageren op bepaalde zaken en soms ben je het eens, soms niet.

Tijgeroog

Tijgeroog

24-04-2016 om 22:04

Kaaskopje

Ik ben in het voorjaar van 2005 hier gekomen, toen ik zwanger was van m'n oudste. Toen was je er al, Roefel schreef toen ook regelmatig, maar uit een bericht van een paar jaar later maakte ik op dat je toen ook pas net op OO zat. Je leek toen toch al behoorlijk bij de incrowd te horen.

MagalĂ­

MagalĂ­

25-04-2016 om 14:04

Kaaskopje

Ik kom hier sinds eind 1999, mijn kind was toen net geboren. Ik ben vanaf ongeveer 2007 jaren gestopt met ool, maar jouw naam kende ik toen al heel lang hoor.

Ik heb nooit tot de incrowd willen behoren, ik wissel dan ook regelmatig van nick.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-04-2016 om 21:04

Dat klopt beter bij mijn beeld. 2004 of uiterlijk '05, zou kunnen.

mijn forum

Ik kom hier ook al een flinke tijd, zelfs nog voor ik kinderen had keek ik bij onderwijs, omdat ik in het onderwijs werk. Mijn eigen naam, haha, wist ik dat de meesten een nick gebruikten! Ik heb nooit gewisseld. Alleen soms incidenteel.

Ik ben wel veel minder te vinden dan voorheen op het forum, maar dat is gewoon een kwestie van drukte thuis, werk, sociaal leven, enz. Het is nog steeds mijn mooie forum. Waar ik in 2005-2006 en ook daarna nog giga veel steun heb gehad aan iedereen hier, toen mijn kleine mannetje overleed. Dat gevoel van mijn forum, dat gaat nooit meer weg. Er zijn toen ook zoveel vrienden van mij onder de indruk geraakt van wat hier gebeurde. En er zijn echte vriendschappen door ontstaan. Nog elke dag ben ik hier dankbaar voor!

Ik merk geen verschil in benadering als ik een keer een gelegenheidsnick gebruik (dat doe ik bij onderwijs, omdat we nu online te vinden zijn, en soms incidenteel een keer bij een bepaald onderwerp).

Voor mij zijn nieuwkomers net zo belangrijk. Tuurlijk ken ik bepaalde oudgedienden, hoewel nickwissels opsporen mij nooit gelukt is. Maar voor mijn eigen reacties maakt dat niet uit.

We maken het forum met z'n allen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.