Over het forum Over het forum

Over het forum

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

26-06-2019 om 21:06

Aanpassingen Ouders Online

wimb

wimb

29-06-2019 om 23:06

Afgrijselijk

De vorige versie was een van de best leesbare sites die ik kende, nu is het een van de slechtste.
Geel op wit lijkt wel een probeersel van een beginner. Ik kan het in elk geval niet lezen. Kleurenblind, bril met -7 en de leeftijd heeft ook al een verkeerde invloed.
Heel erg jammer, doodzonde enzovoort.

En dat plaatje, dat is zo allemachtig stom, lijkt iets uit een ver verleden, stijl 1930 of zoiets.Zo afgrijselijk zoetsappig. Het vorig plaatje was machtig interessant, met alle rommel en die stopcontacten zo dicht bij de vloer.

Afwachten dus. Als het zo blijft kan ik altijd nog met Stylish een beter leesbare versie maken.

wimb

Kaaskopje

Kaaskopje

30-06-2019 om 01:06

De foto

De eerste foto die we tegenkomen is van een witte moeder met kind. Was het ook een foute foto met een gekleurde man met kind met beperkingen geweest? We moeten, vind ik, niet meteen op tilt slaan als niet het hele kleurenpalet van de bevolking op een 'omslag'/'cover', van een website staat afgebeeld. Wie weet wordt eens in de zoveel tijd gewisseld, ik weet het niet, maar het zou toch kunnen? Het was misschien wel een beter idee geweest om per rubriek dan ook maar de foto aan te passen en zo dat hele palet mogelijk te maken. Als de kleuren mogen wisselen, waarom de foto dan niet, tenslotte.

mijk

mijk

30-06-2019 om 05:06

Ouders

Als zoekopdracht bij de stockbureaus geeft al een realisitscher beeld van ouderschap
https://www.istockphoto.com/nl/foto/kinderen-uit-de-hand-gm803940992-130447823

Veer

Veer

30-06-2019 om 07:06

Ja Mijk

Dat is het! Haha, alle fotos die ik zag zijn raak!

Niks witte banken en schattig samen kroelen in witte kleertjes....

Rommel in huis, lichte chaos, hard werken, uitputtingsslag, dat is het ouderschap😃 en dat hoe daar mee om te gaan, dat vind je bij ouders online!

Ely

Ely

30-06-2019 om 08:06

Kaaskopje

Zoals eerder gezegd, het gaat niet zozeer om wit alsin blanke huidskleur maar alsin ‘smetteloos en alles-onder-controle’

'Het was misschien wel een beter idee geweest om per rubriek dan ook maar de foto aan te passen'

Ik heb wel wat ideeen voor de rubriek 'echtscheiding' 😈😈

Ik denk de hele tijd........

Zouden Henk en Justine nog meekijken af en toe? Dat moet toch vreselijk zijn om aan te zien? Die weeïge nietszeggende artikelen die echt nergens over gaan, semi stiekem gesponsord zijn, en vaak ook nog eens bol staan van de stijl- en spelfouten, nu die ultiem foute foto, en dat amateuristische geklooi met kleurtjes die niet leesbaar zijn...

Misschien wil ze wel een nieuw publiek, de nieuwe eigenaar, maar volgens mij is dat dan niet het publiek dat er momenteel echt ‘tussen past’....

Ideetje......een gezellig hoekje ’rode’ site aanhouden voor de ‘oude hap’ en andere liefhebbers, en daarnaast een nieuwe pastelversie van OOL opzetten voor de bezoekers waar de nieuwe eigenaar klaarblijkelijk naar op zoek is?

Ik weet t ook niet anders.....

Ingrid

Saar

Saar

30-06-2019 om 09:06

Ja IngridT

Je zegt helemaal precies wat ik ook steeds denk.

( en zie ik zonet, nadat ik mijn berichtje schreef....)

Onmiddellijk rechts een advertentie verschijnen voor ‘ afscheidskadoos’’...........zou dat een hint zijn? Misschien wil ze ons wel kwijt. Wij zijn de ‘grumpy old women’ (sorry Ad, Caesar) die simpelweg niet in t nieuw, frisse, vlekkeloze marketingconcept passen....

Ingrid

Kaaskopje

Kaaskopje

Het leek voor mij anders ☺️

Niki73

Niki73

mailen

Ik vind het ook raar dat Forumbeheer hier niet reageert. Ik heb mijn reactie ook gemaild. Eens afwachten of er antwoord komt.

Verandering roept weerstand op

Los van de verschillende kleurtjes en de suikerzoete foto, gaat het natuurlijk om de inhoud van het forum. En die bevalt me nog steeds. Aan dat vaag rood/roze wen ik wel weer hoor.

Zeetakje

Zeetakje

30-06-2019 om 10:06

Knurf

"Aan dat vaag rood/roze wen ik wel weer hoor."

Ik ook, maar dat geel, beige en appeltjesgroen vind ik echt bijna niet te lezen.

Verder ben ik het erg eens met de stukjes van IngridT. (#83 en #85)

Toekomstige draadjes over kunstgebitten, haat en nijd in verzorgingshuizen, hoortoestellen, ontsporende kleinkinderen en een uitzakkend lichaam kunnen trouwens ook heel interessant zijn.

Desnoods inderdaad in een aparte rubriek voor de oude(re) forummer. Of misschien een andere website. Ouder Online? Met kleuren die bij onze leeftijd passen (grijs of zo?) Een foto van een rollator, een kunstgebit en een paar geraniums erbij en klaar is Kees.

(Die advertentie over afscheidskadoos. 😂) Ik ben 'm nog niet tegengekomen.

Hahahahaha zeetakje.....

Ouder online. Die vind ik echt hilarisch.

Ingrid

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-06-2019 om 11:06

Die nieuwe kleurtjes

Heb ik op zich nog niet zo’n problemen mee.
Alleen zijn de witte teksten in de balken echt niet te lezen bij geel en beige.
Dat zou m.i. beter in zwart uitgevoerd kunnen worden.

Vogel

Vogel

30-06-2019 om 13:06

Ja maar

Die foto en kleurtjes passen dus wel heel erg bij de nieuwe stijl van schrijven: vrolijk en blij en positief, en moeders heten ineens mama’s.
Ik ben blij dat ik mijn kinderen heb kunnen opvoeden met de hulp en adviezen van de oude redactie. Zo’n heerlijk tegendraads en (eigen)wijs geluid... Jammer dat dat verloren is gegaan.
Ik ben gestopt met het lezen van artikelen, kom alleen nog op het forum.

mijk

mijk

30-06-2019 om 14:06

Forum is nog leuk

maar dat maken wij. Het magazine is niet meer te lezen. Rare adviezen, nietszeggende onderwerpen, slordig geschreven.Ik stel me zo voor dat Justine en Henk er niet vrolijk van worden. Maar ik heb ook wel sterk de indruk dat we geacht worden snel te vertrekken zodat ze hier babyreclames kunnen plaatsen. En dan kunnen zij er straks wel van leven maar lopen jonge ouders een hoop tegendraads zeer zinnig advies mis....

mirreke

mirreke

30-06-2019 om 15:06

Het gaat mij wel degelijk ook om de huidskleur

van de zeer blanke en 'idyllische' foto.

En ook de stockfoto's komen van een witte site... althans, kijk hier...

https://www.istockphoto.com/nl/fotos/kinderen-ouders?mediatype=photography&phrase=kinderen%20ouders&assettype=image&sort=best

En ja, ik vind dat erg, en niet meer kunnen in deze tijd.

Kies dan voor (zoals het voormalig OOL dat deed) foto's van alleen een rommelige huiskamer oid. Per rubriek kan dat zelfs nog:

Babykamertje,
Schoolspullen
Verzameling elektronische spullen. Iets zonder mensen... of wisselende foto's...

Ik zie nu net voor het eerst de 'gele pagina'... Witte letters in geel zijn echt niet te lezen... Bovendien vind ik het allemaal heel rommelig worden door al die kleurtjes, en daardoor ook onrustig.
Van advertenties heb ik geen last omdat ik zowel op laptop als op ipad adblockers heb ingesteld. Veel wit dus op de pagina, echt fijn. Maar nu word ik getriggerd door de schok van de wisselende kleuren.

Inhoudelijk:
De artikelen lees ik nooit (meer), de columns ook niet... dit heeft echt te maken met de inzakkende kwaliteit. Het wordt een soort babbelgehalte, daar heb ik geen behoefte aan.

En er zijn genoeg andere fora dit dit wel bieden, dus het zou echt jammer zijn als OOL slechts een van de vele zou worden.

Aan de andere kant: mijn stiefdochter is 30, mijn eigen oudste is 22. Ik doe dus zeker al zo'n 24 jaar mee hier...

Ik snap wel dat je graag ook de nieuwe populatie ouders wil bedienen maar ik weet dus niet of je dan een achteruitgaande kwaliteit zou moeten willen.

Ja of

Dat je een concurrent wil worden van Oudersvannu. Ook zo'n 'witte' babbelbox.
Weet niet of je dat dan wel goed positioneert.

Veranderingen

De pagina's zijn van de huidige redactie. Dus als die zelf het idee hebben dat ze een stevig concept hebben, dan zet je dat door. Bovendien zijn de veranderingen nog niet af, als ik het bericht goed lees.

En inderdaad, veel ouders die nu posten, ik zelf ook, hebben al geen kinderen meer in de kinderleeftijd. Mijn dochter wordt 21. Nu zijn ze wel steeds later zelfstandig, maar je zou toch ook wat meer jongere aanwas erbij willen.

Misschien is er wel helemaal geen behoefte meer bij jongere ouders om elkaar kritisch op de hoogte te houden. Of hebben die zich inmiddels gemeld bij 'Ouders&Onderwijs'.:-)

mirreke

mirreke

30-06-2019 om 16:06

Die bleke kleuren zijn mode zie ik

Dat forum oudersvannu heeft precies dezelfde kleur rozigrood als OOL.

mirreke

mirreke

sorry voor de spam, maar

het lettertype volgens mij ook.
Zelfde makers?

Ely

Ely

Ff gekeken

Maar idd, ‘look & feel’ is hetzelfde als ouders van nu. Waarom zou daar voor gekozen zijn?

Jeetje.

Jullie hebben gelijk. Die kleur roze is echt gejat van dat ouders van nu forum. Pfffff. Dat vind ik wel echt heel fantasieloos zeg.

Ingrid

Pluk

Pluk

Fusie?

Misschien is dit forum wel gelieerd aan Ouders van nu. Heeft Ouders van nu behoefte aan een beter forum en dit forum behoefte aan betere content.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.