Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Zorgen welzijn kinderen groep 6, angst voor de juf | Pagina 2 | CJG forum door Ouders.nl
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Bianca

Bianca

28-03-2019 om 13:03

Zorgen welzijn kinderen groep 6, angst voor de juf

Fransien

Fransien

01-04-2019 om 14:04

Stapje voor stapje

Als ik jou zo hoor heeft de juf positieve feedback nog niet helemaal onder de knie.
Voor jouw kind is er nu een werkbare situatie, dus dat zingen jullie wel uit tot komend schooljaar. Voor andere kinderen moeten hun ouders voor een werkbare situatie zorgen, je kunt ze hooguit raad geven.
De directie heeft nu een boze moeder gehad en ze houden naar jou toe de juf de hand boven het hoofd. Dat hoeft niet te betekenen dat de juf binnen de school niet alsnog op haar gedrag aangesproken gaat worden. Zeker als er vorig jaar ook al signalen waren en als er straks nog meer ouders op de stoep van de directie staan, gaat er echt nog wel een hartig woordje met haar gewisseld worden. Bovendien zal de ib-er en/of de directie wel vaker gaan observeren in de klas, gewoon om te zien hoe alles functioneert.

Niet goed functionerende juffen en meesters bestaan, maar het is een zaak van de lange adem om die functionerend of weg te krijgen. Scholen zijn zuinig op hun personeel (gelukkig) en zullen eerst kijken of het iets is tussen 1 kind en de juf of dat er sprake is van een patroon. Dan ben je in ieder geval 2 jaar kwijt. Daarna wordt er coaching ingezet, je moet immers iemand de gelegenheid geven om te veranderen en daar hulp bij geven. Afhankelijk van dat traject (minimaal een jaar) wordt er opnieuw geobserveerd en pas dan worden er definitieve stappen ondernomen.
Meestal is het aanspreken en observeren van een juf al genoeg om een gedragswijziging te bewerkstelligen, maar je zult het wel horen op het schoolplein.

Bianca

Bianca

03-04-2019 om 15:04

Dankjewel Fransien voor jouw feedback!

Met onze zoon...nu 3 dagen in groep 7 geweest, gaat het beter. Ik herken mijn zoon weer terug! :-)
Nadat de druk van ons was afgevallen was, kwam er ruimte voor bezinning... Ik heb veel aan de feedback gehad op dit forum. Wanneer men wat verderaf staat maakt dit advies objectiever en dat had ik nu even nodig, waarvoor mijn dank!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.