Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Gladiool

Gladiool

17-09-2018 om 00:09

Welke studie

Studie zoeken en je kind beter leren kennen.

Ja het klinkt wellicht wat cliche maar mijn kinderen heb ik uitgebreid testen laten maken en opleidingen (meeloopdagen) laten bezoeken. Ik kwam een site tegen (link verwijderd door forumbeheer) waar met een aantal hele duidelijke stappen een goed beeld ontstond over wat ze leuk vinden en wat ze graag zouden willen. Het leverde mij als ouder zelfs nog nieuwe inzichten op over mij eigen kinderen. Goh dat wist ik helemaal niet van je was dan mijn reactie. Hele leuke gesprekken volgden met best wel diepgang.
Veel testen kun je gewoon gratis doen. De uitslagen van deze testen namen ze mee naar studiekeuzechecks en gesprekken met de opleidingen. Gelukig zaten ze alle drie direct in 1 keer op de juiste opleiding en hebben ze het heel erg naar de zin.

Gladiool

Gladiool

28-09-2018 om 00:09

Nee dank je

Testen heeft dochter in vwo3 vorig jaar al gedaan en daar kwam echt niets nieuws uit. Dochter kent zichzelf wel een beetje.
Punt is eigenlijk ook dat ze gewoon 'niets' wil nu. Kortom: lamlendig puber.
Ik ga er vanuit dat dit tzt wel goed bijtrekt maarja, ze moet weten wat ze NU wil voor later en haha dat is niet zoveel nu!

Een puber die je makkelijk kunt porren voor een leuk testje (ik zou niet weten hoe ik haar kan omkopen;)) en daar vervolgens ook nog vanalles mee gaat doen die, tsja, die heeft geeneens zo'n test nodig. Echt niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.