Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

WAARSCHUWING Voor Munnikenheide College Rucphen

Ik wil ouders die meer informatie willen hebben over het munnikenheide College In rucphen Waarschuwen voor deze school. Of ouders die een van hun kind daar aangemeld hebben. Deze school is met zeer foute dingen bezig. Momenteel al met 5 ouders en hun leerling gesprekken gehad over de werkwijze van deze school.Kinderen die daar 1 keer hun mening geven worden gelijk gestraft komen op een zwarte lijst te staan en de mentoren gaan er alles aan doen om je kind zo de grond in de drukken Zoals een leerling Sukkel werd genoemd door een mentor en dat ze eraf moeten met conclussie een groeidocument wat vervalst word.Er word je iets voor gehouden waarmee je akkoord gaat maar uiteindelijk vervalsen ze het document met je handtekening erbij. Ik wil iedereen waarschuwen voor deze school.Ga er niet heen

Fout gelopen?

http://www.scholenopdekaart.nl/Middelbare-scholen/1847/1108/Munnikenheid...

Er is vast iets helemaal fout gelopen. Maar om daar de hele school op af te rekenen is wat cru.
Veel zaken zijn gewoon politiek of protocol. En als mensen onder druk staan gaan ze slecht gedrag vertonen.
Aan de kaart kun je zien dat er wat zorgen zijn geweest over de kwaliteit van het onderwijs. Daar zit de inspectie bovenop.
En op elke school zitten idioten maar ook bevlogen krachten die het uiterste inzetten om een kind door de school te krijgen.

michelroos

michelroos

21-05-2016 om 23:05 Topicstarter

Niets fout gelopen

Annej

Er is totaal niets fout gelopen school heeft een heel smerig spelletje gespeeld wij hebben 2 keer een gesprek gehad met de directie,
Ze houden elkaar hun hand boven hun hoofd
Ze maken afspraken en komen niets na.
Ons kind is flink de grond in gestampt wij dachten ligt aan ons kind
Maar dan komen er meer verhalen en wat je dan te horen krijgt....
Ik gewoon niet normaal.
Deze school is een school waar je als ouders en als leerling enorm moet uitkijken.
Ze maken je kind helemaal kapot om zo maar ff uit te drukken
Wij vragen een groeidocument op bij de commisie blijkt dit een hele andere te zijn dan die wij getekkend hebben
Echt een smerig zaakje daar niet alleen bij ons kind maar nog 4 anderen dus niet 1 maar met 5 leerlingen
En ze vertellen allemaal het zelfde dus er is niets mis gegaan.
En inspectie doet niets melden het alleen bij school bij de klachten commissie die spelen onder een hoedje met elkaar

Wel inderdaad

Als je het niet goed kunt krijgen kun je inderdaad nog andere ouders waarschuwen.

Elfje65

Elfje65

22-05-2016 om 14:05

Ik vind het nogal wat, wat je aan het doen bent. Op iedere school is wel eens wat. Het kan heel goed zijn dat je werkelijk reden hebt om te klagen. Maar ga dan met ze in gesprek. Jij hebt het over 5 ouders waar een probleem mee is. Daar schrik ik niet zo gauw van. Om daar nou de hele school voor aan de schandpaal te nagelen, gaat mij wat ver. Ik kan mij niet voorstellen dat er helemaal geen goede en betrokken leraren op deze school werken. Trouwens, een leraar heeft wel eens de hele klas van zoon sukkels genoemd. Tja, niet echt pedagogisch, maar ik kan mij zomaar voorstellen dat je je als leraar wel eens wat laat ontglippen met die lieverdjes.

michelroos

michelroos

22-05-2016 om 14:05 Topicstarter

Inderdaad een gewaarschuwd mens telt voor twee

Inderdaag een gewaarschuwd mens telt voor twee ben al verder aan het kijken waar ik nog meer mijn verhaal kwijt kan dat ouders het ook makkelijk vinden

Wilma

Wilma

22-05-2016 om 15:05

Als het echt zo erg is als je beschrijft ga je naar de inspectie of je doet je beklag bij schoolbestuur of gemeente of ombudsman. Desnoods samen met andere ouders. Als het er echt vijf zijn is dat niet zo veel. Het heeft niet veel zin hier op een forum te gaan zitten waarschuwen. Daar heeft niemand wat aan, de school ook niet. Je maakt jezelf niet geliefd, ook niet bij een andere school waar je je kind heen gaat sturen (ik neem aan dat je dat van plan bent?)

Ouders in de MR

Wat kan helpen is om ouders in de MR te hebben. Dat schijnt toch lang niet overal voor te komen op de basisschool. Dan heb je in elk geval ogen en oren waar je eens te rade kunt gaan als ouders. Dan zie je wat er op de agenda komt en hoe de school daarmee omgaat.
Op de middelbare school heeft mij dat in elk geval meer mogelijkheden gegeven om goed te 'schakelen' voor mijn kinderen omdat je dan weet wat er speelt en de juiste mensen kent.
Je gaat nog lang uit van de goede bedoelingen van school maar school heeft ook eigen belangen en staat in deze tijd soms ook gigantisch onder druk en dat kan leiden tot slecht gedrag helaas.

@Emma

@Emma

22-05-2016 om 15:05

Valsheid in geschrifte

Als ze jou een document hebben laten tekenen dat niet klopt en dan later met een ander document komen kun je daar aangifte van doen, heel simpel. Dat zijn harde feiten, dingen die niet mogen. Verder ben ik het wel eens met AnneJ, zitten er ouders in de mr? Zorg dat het daar besproken wordt en dat er iets mee gebeurt.

michelroos

michelroos

22-05-2016 om 22:05 Topicstarter

Je word gewoon voor de gek gehouden

Ja ze hebben de documenten vervangen voor andere en het laaste blad waar wij als ouders onze handtekening op gezet hebben erbij gevoegd. Met school en alles eromheen zoals MR kun je niets beginnen omdat de directie zich eruit lult om zo maar even kort te omschrijven,Als ouders ben ben je gewoon niets en je kind is word als een vuilnis zak op straat gezet. een aantal mentoren vonden het zo erg voor ons kind dat ze weg moest maar er lopen daar 4 die kinderen helemaal de grond in drukken ipv van een kind te helpen als het keertje niet gaat gaan ze een kind uitdagen een kind reageert daarop en dan ben je te laat. Zo werken ze daar je mag als kind nooit je meening geven altijd maar ja is goed is prima het zijn pubers pubers zijn soms niet makkelijk maar dat begrijpen ze niet op deze school in rucphen. En aangifte doen heb ik gedaan bij de School inspectie die doen niets sturen hun klacht naar de klachten commisie van school die onder een hoedje spelen
en onderwijs commisie zegt ook niets te kunnen doen alleen dat niet netjes is dat school zo te werk is gegaan nou daar sta je dan als ouders met de rug tegen de muur

michelroos

michelroos

22-05-2016 om 22:05 Topicstarter

iederren mag het lezen hoe meer hoe beter

Beste wilma

Dat ik het op het forum zet is puur omdat je niets anders kan
Veel gesprekken gehad met bestuur directeur enz...
Maar ze houden elkaar hand boven hun hoofd
Word er iets gezegt tegen ons kind mail ik is dat zo Ja dat hebben we gezegt
met interne begeileider zegt is niet gezegt hoor terwijl ik de mail had uitgeprint en onder hun neus duwde begonnen ze raar te kijken
en gingen erover heen praten.
Ik heb de mail nog steeds maar ik kan er nu niets meer mee het kwaad is geschied Daarom ik ga er alles aan doen om deze school in het nieuws te krijgen dat ik iedereen afraad om daar hun dochter of zoon heen te sturen,
Want de andere ouders die hebben ook dingen mee gemaakt wat absoluut niet kan zitten nog ergere dingen bij maar hun zetten niet door ik wel want als nooit iemand iets doet gebeurt er niets

Wilma

Wilma

22-05-2016 om 23:05

Kind

Zit je kind al op een andere school? Hoe gaat het daar? Zou je daar niet beter je energie in steken?

Als de leerling al op een andere school zit, is het eigenlijk verloren energie. Maar als je streeft naar gerechtigheid, als genoegdoening van je gevoel, kan je je klacht voorleggen bij het LKC, landelijke klachten committee.

In de schoolgids staat vaak de naam van een vertrouwenspersoon. Maar Rucpen is een kleine plaats. Misschien heeft de school geen vertrouwenspersoon. Heb je ook met de wethouder van onderwijs in Roosendaal gesproken?

Als de lkc vind dat de school onrechtmatige dingen heeft gedaan, dan krijgt de school een brief,, de inspectie krijgt ook een brief en zal die bij de volgende inspectie meenemen. Het vraagt wel van jou dat je er tijd insteekt om naar de overleggen te gaan en je klacht mondeling toe te lichten.

Ps. En je staat sterker als de andere ouders ook hun klacht bij de vertrouwenspersoon mondelng toelicht.

MAAR, omdat ik je gevoel zo goed herken, zeg ik dat hoe langer jij met die strijd bezig blijft, hoe meer moeite je kind heeft om de draad op te pakken.

michelroos

michelroos

23-05-2016 om 22:05 Topicstarter

mijn kind zit al op een andere school

mijn kind zit al op een andere school
ik ebn gewoion zo boos omdat zei niet naar een gewoon voortgezet onderwijs kak en kon gaan maar op een rec4 school zit speciaal onderwijs
met dank aan munnikenheide college
daarom zoek ik inderdaad naar gerechtigheid
School heeft ons kind enorm pijn gedaan en zover geestelijk de grond in gestampt dat ze er ook voor moeten boeten wat ik kan doen zal ik doen onderwijs inspectie is al ingelicht maar kokmen wij sturen u klacht door je hebt er niets aan zi al te denken o naar de krant te stappen of een website te beginnen met de naam GA NIET NAAR DEZE SCHOOL !
ER moet een manier zijn om dit aan te pakken

michelroos

michelroos

23-05-2016 om 22:05 Topicstarter

geen diploma

Wilma ons kind zit door de school nu tussen kinderen die het echt nodig hebben hulp vanwege gedrags problemen ons kind heeft dit niet volgens shool wel dus is getekend voor haar toekomst,
Omdat ze keer haar mond heeft open getrokken tegen een mentor die daar iedereen voor stront uit maakt als ik het maar zo moet zeggen en sindsdien is het mis gegaan nu zit ze tussen kinderen waar ze eigenlijk helemaal niet hoort en ze kan daar ook geen diploma halen dus dat is ook nog een druppel op de kookplaat.

Enkele klacht

Een enkele klacht wordt ook niet gezien als een structurele klacht. En er is ook geen sprake van fysiek geweld of sexuele intimidaties.

Individuele klachten vinden alleen gehoor bij lkc, onder begeleidng van een vertrouwenspersoon. Maar besef dat men ook daar een klacht sneller ongegrond achten, wqnneer je dochter reeds op een andere school is ingeschreven. Maar als het lkc je klacht gegrond acht, komt die in het dossier van de inspectie terecht. Dan kunnen ze bij een volgende inspectie daar extra op letten. Maar je kind kan niet terug.

Waar je nu mee bezig bent kan je een klacht opleveren. De school kan je aanklagen wegens laster, als je niet oppast. Dat brengt weer een hoop soesa met zich mee, waar je dochter heus wel wat van mee krijgt. Daarom schreef ik al; geef haar de gelegenheid om het achter haar te laten.

Ik ken ouders die naar de krant zijn gegaan. De school heeft er niet onder geleden maar heel het dorp wist wel wat hun kind was overkomen. Het kind heeft zich heel wat keren moeten uitleggen. Met dank aan de ouders.

Klopt dat ?

Ook op een speciaal onderwijs kan een leerling een diploma halen!

Nu je dochter zo gedurende het jaar is overgezet, kan ze beter de komende maanden aantonen dat ze een prima leerling is, dat maakt een schoolwissel met andere reguliere school realistischer.

Zoek anders een andere school verder op. Als je met rapporten van de voorgaande jaren kan aantonen dat je kind een kind is zonder gedragsproblemen, kan ze daar mogelijk terecht.

De vraag is hoe vaak ze in de problemen is gekomen op die ene school.

Christel

Christel

24-05-2016 om 12:05

Je wilt gerechtigheid

Stel dat door jouw actie niemand meer naar die school gaat, echt nul leerlingen. Voel jij je dan beter? Heb je dan de gerechtigheid waar je naar op zoek bent? Wil je dat ze je kind terugnemen? Kortom wat wil je hiermee bereiken?

Kijk naar de laatste alinea van Flanagan #16, wil je dat?

Minder naiviteit, meer kiezen voor je kind

Hopelijk kun je bereiken dat ouders in het algemeen minder naief te hoge verwachtingen hebben dat school het wel weet en dat school doet wat jou kind nodig heeft.

Scholen hebben eigen belangen en die wegen soms, voor sommige directies of leerkrachten, zwaarder dan de ontwikkeling van jou kind.
Als ouder is het belangrijk je te realiseren dat jij degene bent die de belangen van je kind bewaakt en niet te naief afwacht of het mocht gebeuren dat school belangrijke zaken voor je kind op gaat lossen.

En waarderen waar men wel zorgvuldig met je kind omgaat. Soms op dezelfde school.

michelroos

michelroos

24-05-2016 om 20:05 Topicstarter

school zit gewoon fout

de school zit gewoon helemaal fout fraude plegen met groeidocumenten is lijkt mijn strafbaar
ons kind zit nu op een REC4 school hier kan men geen diploma halen alleen een certificaat.
Volgens school zou ze heel veel problemen vertonen en hun er niet mee kunnen omgaan
Wij als ouders zagen ons kind als boos doender maar toen kwamen we een andere ouder tegen kwam met een verhaal waar je niet echt op gerekend had
en toen nog een en tot nu toe al 4 andere de verhalen gaan als een vuurtje rond mentoren die een leerling voor SUKKEL uit maken en jij hoort hier niet op school omdat een kind keer niet doet wat een mentor wilt. En dat mentoren zo zitten te etteren en te pesten om kind op stang te jagen dat een kind er op reageert en hun lachen. Dit is gewoon elke keer het verhaal
Nu wilde de derectie met ouders van de klas bij elkaar gaan zitten maar ik zei wil graag dat alle ouders van heel de school niet alleen de ouders van ons kind de klas maar alle ouders van de gehele school wil ik persoonlijk in de aula vragen of iemand problemen heeft en dan op wilt gaan staan
Dit wilde ze niet toelaten omdat ze weten dat er dan veel mensen opstaan in een klas van 16 leerlingen zal dit nihil zijn
Ze zijn gewoon bang dat de beerput open getrokken word
En ik ben nergens bang voor ik zet mijn in voor het leed wat ons kind is aan gedaan
Hun maken ons kind zo kapot dat ze niet op een normale school terecht kan.
Maar tussen kinderen zitten die gedrags problemen hebben
Dit is gewoon niet normaal lijkt me.

Daarom zal ik er alles aan doen om school te laten zien wat ze fout gedaan hebben wie niet luisteren wilt moet maar voelen
Momenteel ben ik al veel verder met dingen om het verder openbaar te maken
Ik zal niet rusten totdat ons kind weer op een normale school zit

Angela67

Angela67

24-05-2016 om 21:05

nou succes michel

je doet het fantastisch, je hebt een helder verhaal, een duidelijke boodschap, een rustige, diplomatieke stijl en daarbij het je natuurlijk ook nog eens ontzettend gelijk. Not.

Maar waarom plaats je dat hier op het forum? Je vraagt niet om advies, je hebt geen opbouwende tips voor nieuwe ouders, alleen maar gal spuwen.

Kans van 1 op 111111111 dat iemand hier de school zou kennen én ook nog eens op zoek is naar informatie. En als ik het lees als mogelijk geïnteresseerde ouder (omdat de naam op google me hiernaartoe zou leiden) maak je op mij een onbetrouwbare indruk. Iemand die alleen maar wraak wil. Die neem ik echt niet serieus.

Ik denk dat als ik de school was, dat ik het of van me af zou laten glijden (want let's face it, heel erg onderbouwd klinkt het allemaal niet) óf ik zou je aanklagen voor laster .

gr Angela

Zonde,

Zonde dat je die gelegenheid hebt afgewimpeld. Zo'n overleg betekent niet dat je geen officiele klacht bij een lkc kan indienen. Nu je de uitnodiging van de hand hebt gedaan, wordt jeen klacht bij het lkc waarschijnlijk ook sneller ongegrond erklaard omdat je de goede intenties van de school hebt genegeerd.

Ik begrijp dat je je verdere acties nog even voor je houdt. Vergeet niet dat ook het team van die school net zo goed hier mee kunnen lezen.

michelroos

michelroos

27-05-2016 om 23:05 Topicstarter

Ik heb genoeg gesprekken gehad

Flanagan heb zoveel gesprekken gehad met schoolbestuur directie leden en de directeur zelf
Ze doen niets fout nou mijn conclussie is duidelijk heb al genoeg bewijs om deze school bekend te maken dat het niet deugt
en het is geen wanhoops poging wil alleen ouders waarschuwen dat ze niet voor deze school kiezen
En het team van de school mag het allemaal lezen als hun met een mening komen die wel juist is wat niet eens kan omdat ik genoeg bewijs heb en meerdere ouders maar dan zou ik het knap vinden
maar dat zal zeker niet gebeuren

@Emma

@Emma

28-05-2016 om 12:05

Gesprekken

Dat je gesprekken hebt gehad geloven we graag maar het is geen onderbouwing van je beweringen hier. In mijn ogen roep je maar wat. Ik heb veel scholen van binnen gezien. Er zijn altijd boze ouders die van alles roepen.

Eerder geval

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBMNE:2015:7250

Er is een eerder geval geweest in de media waar een medewerker! zich naast de ouders heeft opgesteld rondom een onderwijsconsortium van een speciale school en een bestuurder die een kwetsbare leerling en diens ouders onrechtmatig van een AMK-melding heeft voorzien en overigens de situatie van het kind schandalig heeft behandeld. Waarbij de hele school, het bestuur en de organisatie de bestuurder en de school de hand boven het hoofd hield. Want ja, zo gaat het nou eenmaal. Als ouder sta je tegen een overmacht.

Ook al kregen de ouders en de medewerker gelijk, er is zelfs sprake van financiële vergoeding, een unicum in dit soort zaken, is de webstie 'de regen tegenhouden' op last van een dwangsom verwijderd.
Je kunt repercussies verwachten.
Toch heeft dit ook op mij indruk gemaakt en mij geinformeerd dat het zo toegaat. Je naiviteit omtrent de goede bedoelingen van school ook als het om kwetsbare kinderen gaat is weg. Het zijn net mensen die scholen en handelen in eigen belang hoewel er grote verschillen zijn, ook tussen medewerkers onderling.

Delen zijn nog elders te zien.
http://www.antroposofia.be/wordpress/de-regen-tegenhouden-misstanden/

Waarschuwing

De verleiding is groot om ze allemaal eens flink te bestoken met klachtenprocedures en aangiften. Dat schiet helaas niet erg op. Die procedures duren jaren, niemand houdt zich aan de afspraken daaromtrent, je krijgt alleen op onderdelen gelijk, dat heeft verder ook geen gevolgen. Maar kost geweldig veel energie en tijd. Die je beter in je kind kunt steken.
Zelf heb ik uiteraard geen vooroordeel tegenover het speciaal onderwijs.
Als het om je kind gaat zou ik mijn doel voor ogen houden. Inderdaad een diploma voor mijn kind waar het verder mee kan.

Als ik jou was zou ik met onderwijsconsulenten nagaan wat voor jou kind hier en nu de beste route is. Er is veel mogelijk als je de weg maar weet.
Ook op het speciaal onderwijs worden diploma's gehaald er is vaak juist wat meer mogelijk dan op regulier onderwijs.
Het doel is een veilige omgeving voor je kind en een goede leerroute, hoe dan ook. Daar zou het over moeten gaan.
Met de hulp van scholen maar ook zonder hun hulp zoek jij de beste route voor je kind.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.