

Ouders en School
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Emmawee
25-08-2019 om 20:08
Studentenreisproduct
Onze oudste (16) start over een week in Utrecht met zijn studie. Na zijn VMBO-T examen heeft hij vrij snel zijn studentenreisproduct aangevraagd. Eerst een DigiD en toen het reisproduct. We moesten wat 'aandringen', maar hij deed het toch maar mooi. Reuze zelfstandig.
Vervolgens heeft hij een mail toegestuurd gekregen met daarin de koppelcode. Maar dat was de dag voor onze vakantie. En daarna hebben we er even niet aan gedacht. En toen ging hij op kamp en gisteren gingen we het dan toch even regelen... Maar toen bleek de code 31 dagen geldig te zijn en die waren net 2 dagen voorbij.
"Nou, dan maar een nieuwe code aanvragen", dacht ik, maar dat lukt nu dus niet. We komen niet voorbij stap 3 en we moeten naar stap 4. Maar dan staat er dat we moeten wachten tot 1 januari.
Er gaat dus waarschijnlijk iets mis, denk ik. Morgen maar even contact opnemen met DUO.
Mijn vraag is: zijn er mensen met ervaring en hebben jullie nog advies? Bellen of beter chatten? Of maakt het niet uit? Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden? Ik hoop heel erg dat het nog gaat lukken. Het reizen kost hem anders al snel 55 euro per week.
Ik merk ook dat ik er zo slecht tegen kan, dit soort getrut. Zeg dan meteen dat die code beperkt houdbaar is! Ze weten toch dat ze met pubers te maken hebben én dat het vakantietijd is!! En zorg er dan voor dat een nieuwe code aanvragen niet zo moeilijk is. Aaarggghh!!! Maar goed, daar schiet ik natuurlijk niets mee op.

Emmawee
27-08-2019 om 23:08
Precies Dees, je mist inderdaad het punt
Mijn punt is nl. dat slechts een kleine verbetering in de communicatie van DUO veel verschil had kunnen maken.
Wanneer DUO zou melden dat er een code zal worden toegestuurd (en dat die na 31 dagen zal verlopen), zou ik het verlopen van de termijn geheel mijn zoon (en onszelf) aanrekenen. Nu zie ik ook een duidelijk verbeterpunt bij DUO.
Jouw opmerking: "Je had zelf natuurlijk ook wel kunnen bedenken dat zo'n code beperkt houdbaar is." in #18 is misplaatst, aangezien we (voor zover ik het kan weten) niet wisten dat er een code zou worden toegestuurd.
Jouw opmerking: "...kan me ook niet voorstellen dat er nergens staat vermeld dat hij beperkt houdbaar is" en je latere 'gelijk', betreft de communicatie van studentenreisproduct.nl. Terwijl mijn 'geklaag' een enkel gebrek in de communicatie van DUO betreft.
Maar belangrijker dan wat jij ervan vindt, is voor mij natuurlijk dat wij hier nu hopelijk goed bij worden geholpen.
En dat zoon ervan leert om zijn mail beter in de gaten te houden. Ook in de vakantietijd.

Emmawee
31-08-2019 om 16:08
Gelukt!
Het studentenreisproduct staat op z'n kaart en gelukkig heb ik zelf bedacht om zijn Daluren kortingskaart stop te zetten. Tipje voor anderen? Scheelt zo 52 euro per jaar. Of vindt iedereen dat gewoon logisch? (Is het wel, maar ik had dit gerust pas na een half jaar kunnen bedenken.)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.