Ouders en School
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Even onbekend
08-10-2019 om 22:10
Stalken via groepsapp
Even onbekend ivm misschien herkenning.
Zit nu met barstende koppijn dit te typen, weet het niet meer.
Kind werd op de basisschool niet echt gepest maar nooit geaccepteerd in de klas vanwege dat hij nieuw op school kwam. Geen idee waarom. Klas was kliek en. Vooral paar kids.
Mijn kind was geen lid van de groepsapp, maar ze blijken al jaren over hem te roddelen en wie weet wat nog meer. Hij is nu van school naar de middelbare en is onlangs toegevoegd aan die oude klassenapp.
Op de middelbare zit hij bewust niet in de klas bij enkele kids van oude school. Allemaal nieuwe en onbekende, maar goed iemand kent altijd wel iemand, zelfs in een dorp.
Waar het om gaat is dat die oude kids echt nare dingen schrijven over hem, maar waarom hebben ze hem toegevoegd? Hij schrijft en reageert niet, we lezen en houden het in de gaten. Weet iemand of ik die groeps app kan doorsturen naar iemand of opslaan, etc. Sommige sturen echt nare dingen, plaatjes van pistolen, gaat veel over seks. Sowieso zijn een aantal kids echt gestoord en schrijven dingen over seks, te erg. Gaat om 12 jarige he.
Goed, het was een tijd stil, maar ik weet niet wat of hoe, maar een onbekend kind van de oude school heeft iets gezegd aan kids uit die oude klas. Nu gingen ze na weken opeens weer over mijn kind schrijven. Maar ook geobserveerd als, wie kent iemand op zijn nieuwe school en wat doet hij daar nu, met wie gaat mijn kind om, heeft hij een vriendinnetje, etc. Geobserdeerd wat hij doet de hele dag. Ze weten helemaal niks namelijk.
Ook die andere kids van de oude school zitten in een andere klas, bewust, en ziet hij eigenlijk nooit.
Maar blijkbaar kunnen ze zien als hij online is in een groepsapp. Ik weet niet waarom maar vooral een aantal van die grieten en 2 knulletjes begonnen te schrijven dat hij moest reageren en allerlei vragen te stellen. Tevens toen hij niet reageerde, wij lazen mee, gingen er 2 tegelijk bellen, kreeg van een aantal aparte whats app berichten met allerlei vragen. Bizarre vragen.
Tevens stuurde die grieten niet 1 zin maar wel 30 keer een zelfde smiley, sticker, etc. En maar dwingen dat hij moest reageren. Gevolg in 2 min tijd bijna 300 berichten.
Is dit normaal? Nee toch. Zijn telefoon ontploft. Enige reden dat hij nog in de app groep blijft/bleef en nog geen ander nummer heeft is om ze in de gaten te houden.
Berichten en plaatjes van pistolen en dreigingen wou ik even in de gaten houden en als bewijs.
Pfff sorry voor het lange verhaal. Ben er moe van.

Stoepkrijt
13-10-2019 om 14:10
groepsgedrag
Het is bij die meiden vaak groepsgedrag en angst dat ze er anders zelf niet meer bij horen. Ik heb mijn dochter op de basisschool om een paar redenen naar een andere school gedaan. Eén van de redenen was ook pesten en de houding van school dat er daar niet werd gepest en dat het anders je eigen schuld was. Twee jaar later ging dochter, die op de nieuwe basisschool niet werd gepest, naar het VO en trof daar vriendinnen van haar oude pesters. In die tijd was er nog Hyves en al snel konden we daar lezen wat de kinderen van de oude basisschool tegen dochters nieuwe klasgenoten zeiden - compleet openbaar.
Wij hebben het ook aangegeven bij de mentor maar die maakte het nog erger door een lesje mediawijsheid te geven onder vermelding dat dochter haar gewezen had op het online gepest. Dus na de les kreeg dochter de volle laag. Gelukkig had dochter inmiddels vriendinnen in een andere klas en kon ze worden overgeplaatst. De rest van het VO is helemaal prima verlopen.
Nog steeds als ik van die meiden tegenkom (klein dorp) denk ik: ik weet wat jij allemaal hebt geschreven en wat voor een zielige meeloper jij bent. Ik zie ook nog wel eens moeders van die meiden bij bepaalde gelegenheden en als ik die hun dochters hoor ophemelen vraag ik me wel af of ze geen idee hebben dat Marietje, die zo begaan is met zielige dieren, mijn dochter online heeft dood gewenst en heeft uitgemaakt voor k**hoer.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.