Ouders en School
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Bezorgde moeder
28-08-2013 om 08:08
Spoed: zoon na een week brugklas in elkaar geslagen, wat te doen?
De titel zegt het al en ik ben nogal bezorgd en verdrietig, zoon is binnen een week in de brugklas in elkaar geslagen. Durft nu amper naar school. Wat kan ik doen? En wat mag ik van school verwachten?

ilsepilse
10-09-2013 om 14:09
zeker aangifte
zeker aangifte doen bij de politie en als hij letsel heeft, ook al shet het maar een blauw oog (wat ook al erg is) verklaring medische gegevens vragen en dan meteen door naar de GGD voor een onderzoek door een letselarts, ivm eventueel proces of zo later.
heel veel sterkte xx

Hombre
23-09-2013 om 09:09
Angstig
Lijkt me geen angstig type, die zoon van je. Zal wel goed komen als zijn jaar een positie op de school verwerft. Ik zou het ook vreselijk vinden, maar het klinkt niet als het begin van een typische pest-situatie.

Miek
25-09-2013 om 10:09
Reactie van ervaringsdeskundige moeder
Wij hebben iets vergelijkbaars meegemaakt: in de eerste schoolweek werd onze oudste (toen brugklasser)door een derdeklasser tegen de grond gewerkt. (hij had zich eerst nog heel goed verweerd dankzij karatelessen toen hij nog jonger was, maar hield 2 weken een gekneusde schouder eraan over pomdat hij tegen de muur was geknald en vervolgens op de vloer viel.) De school heeft er goed op gereageerd: trok meteen bij de ouders van die derdeklasser aan de bel. We hebben de school toen gezegd dat wij bij een 2e incident melding zouden gaan doen bij de politie. Het is daarna gelukkig nooit meer gebeurd. Het betreffende kind heeft ook excuses aan onze zoon aangeboden, die heeft hij geaccepteerd, wat de ander weer echt kon waarderen. Die derdejaars stond overigens al bekend als agressief op school en hij is ook de schrik van de buurt.
En in de 1e brugklasweek van onze jongste, vorige maand... raad eens? Toen werd een klasgenootje van hem door een derdejaars geslagen, tand door de lip en tand door de tong. Ook hier had de mentor dezelfde dag nog een gesprek bij de derdejaars thuis. Het is tot nu toe rustig gebleven. Deze derdejaars stond niet als agressief te boek.
Onze jongste had een tijd behoorlijk angst om naar school te gaan, hij vroeg zich af wanneer hij aan de beurt was, omdat hij bevriend is met het geslagen klasgenotje.
Imiddels vind ik het er totaal niet meer toe doen of een agressieve derdejaars wel of niet een (structurele) rotzak is; ik ben er zo klaar mee hoe vaak dit soort gedrag voorkomt, dat ik spijt heb niet meteen naar de politie te zijn gegaan na het incident met onze oudste.
Derdejaars zijn helaas altijd wel 1 of 2 koppen groter dan bruggers (onze jongens zijn sowieso klein van stuk zijn, dus het getuigt ook van lafheid en een slechte opvoeding, vind ik.
Bezorgde Moeder, sterkte met je zoon, en ik hoop dat het eenmalig is geweest.

Dalarna
25-09-2013 om 10:09
Miek
Wat was de 'reden' van dat geweld eigenlijk? Ik snap niet goed wat een derdejaars zoekt in vechtpartijen met een brugklasser....

Miek
25-09-2013 om 22:09
er was geen reden!
Er was geen enkele aanleiding voor. De derdejaars loopt in de gang langs onze oudste, tackelt hem ineens, zoon blijft echter staande (dankzij de karatetrainingen: stabiliteit!), duwt hem vervolgens hard tegen een muur waardoor hij valt.
Ik snap dus ook niet goed wat die derdejaars heeft bewogen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.