Ouders en School
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Kelly
13-03-2019 om 20:03
Speciaal basisonderwijs logistiek
Sinds de geboorte van mijn oudste zoon had ik al het gevoel er is iets met hem maar ik kon mijn vinger er niet op leggen. Door vele werd dit weggewuifd. Nee hij is gewoon ondernemend en nee hij is nog jong.
2 jaar geleden zei de juf dat we toch onderzoek moesten laten doen en ik was opgelucht.
ADHD, moeilijk lerend en een disharmonische intelegentie profiel.
Na 2 jaar is het hoogste woord eruit, het zou beter zijn als hij naar speciaal basisonderwijs gaat. Tuurlijk vind ik het moeilijk, je hebt ten slofte een ander beeld voor ogen. Maar hee ik ben geen moeder geworden voor het ideale beeld, mijn zoon mag er wezen en is hoe hij is en dat is meer dan goed genoeg.
Maar ik heb 2 kinderen en logistiek is het allemaal niet zo makkelijk. Ik werk op een VVE peuterspeelzaal en werk van 8.15 tot 14.30. En de ochtend is dus een probleem, de school is maar 20 min rijden maar in de ochtend ben je zeker 35 min onderweg daarnaast is de enige voorschoolseopvang ook op 20 min rijden en smorgens 35 min. Dan moet ik nog terug want mijn werk is om de hoek. Dat houdt dus in dat ik smorgens een uur onderweg ben op mijn oudste te brengen en dan moet de jongste nog naar de gastouder wat dus inhoud dat ik om half 7 moet gaan rijden om op tijd de kinderen op de plek te krijgen en op tijd om me werk te zijn.
Maar dat is nog niet eens het grootste struikelblok hoe over 2 jaar als de jongste ook naar school gaat ik kan moeilijk op 2 plekken tegelijk zijn.
Wie kent dit probleem en heeft een oplossing of een idee, alles is welkom.
PS man lief heeft een eigen bedrijf en is niet in staat om de kinderen te brengen of op te halen.
En op leerlingen vervoer heb ik geen recht.

Flavia
17-03-2019 om 19:03
Mijntje
de betreffende vader is directeur van het bedrijf, blijkbaar geen zzp-er. TO heeft wel aangegeven dat hij het bedrijf niet lang geleden heeft overgenomen, eerder dan verwacht.
Maar waarom iets later beginnen dan niet mogelijk is is nog niet duidelijk want de branche is niet genoemd. Hoeft dus helemaal niet de bouw te zijn
De aannemer hier begon ook altijd een uur later dan zijn medewerkers, hij bracht ook de kinderen naar school en werkte 's avonds door want dan de administatie van het bedrijf.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.