Ouders en School
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

LouiseB
23-03-2018 om 12:03
Puber laten meebetalen aan schoolexcursie?
Mijn oude account doet het nog! Nou 10 jaar later dus.... heb ik een vraag. Zoon is van school gewisseld en heeft nu het "geluk" dat deze school de buitenlandreis in een later leerjaar doet. Hij is al eens naar Duitsland geweest en hij gaat nu naar Parijs en Eurodisney. De kosten vind ik behoorlijk, 335 euro. Ik opperde dus om hem een deel zelf te laten betalen. Dikke protesten natuurlijk. Wat is gebruikelijk? Hoeveel excursies zijn normaal in een schoolloopbaan (VMBO) van 4 jaar? Ik kan het op zich wel betalen, maar ik vind het nogal een "kado" voor een 15 jarige (dan 16). Wat doen jullie?

Aagje Helderder
24-04-2018 om 18:04
Hier niet
Verplichte excursies betalen wij, ook die bij de internationale uitwisseling horen. Wij vinden dat wij verantwoordelijk zijn voor de middelbareschoolkosten en we kunnen het prima betalen. Als dat laatste niet zo zou zijn, zouden we moeten kijken naar een eigen bijdrage van de kinderen, vrees ik.
Als er reizen zouden zijn, die niet bij het verplichte programma horen en waar de kinderen wel aan mee willen doen, dan zouden ze waarschijnlijk wel mee moeten betalen. Maar gelukkig heeft de school van onze kinderen niet dat soort reizen.
Aagje

Dees
24-04-2018 om 18:04
Ik betaal uiteraard
Als ik naar mezelf kijk en mijn kind is nog lang niet zover hoor maar dan bedenk ik dit. Ik heb voor hem gekozen en samen komen we overeen naar welke school hij gaat. Als daar een reis bij hoort zijn dat mijn kosten, dat laat ik een kind niet betalen.
Wil mijn kind naar een school waar een dure reis bij hoort dat geef ik aan dat dat voor mij de reden zou zijn dat ik hem daar niet op school wil hebben mocht hij dan een tegenvoorstel doen prima!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.