Ouders en School
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tango
03-07-2018 om 13:07
Ouders van VMBO Kader/Basis leerlingen
Een nieuw draadje voor deze groep ouders om hun ervaringen in te schrijven en uit te wisselen.
Begin dit schooljaar begon ik een draadje over mijn zoon die startte op het VMBO-Basis met LWOO en vooral over hoe hij moest wennen aan al die nieuwe dingen en daardoor regelmatig iets kwijt was of iets vergat mee naar huis of school te nemen.
Het werd een groot succes dat draadje (zie: alles kwijtraken en vergeten) waarin een leuk contact ontstond tussen een groepje ouders van deze groep leerlingen. Heel fijn, want veel draadjes over dit onderwerp zijn er niet op Ouders Online.
Om de herkenbaarheid van het draadje te vergroten start ik nu een nieuwe draad. Zodat ouders met kinderen die al op VMBO-basis/kader zitten kunnen aansluiten maar ook ouders van kinderen die in het nieuwe schooljaar gaan starten.
In het kort stel ik me even voor. Ik schrijf dus onder de naam Tango, heb een zoon van 13 die afgelopen schooljaar is gestart op VMBO-basis met LWOO. Dit na een heel gedoe, want nadat hij van de basisschool een basis-advies had gekregen nam een andere VMBO-school hem niet aan en belandde hij bijna op het Praktijkonderwijs. Gelukkig gaf de huidige VMBO-school hem wel een kans en zit hij daar nu helemaal op zijn plek. Hij gaat met alleen maar voldoendes, behaald met de nodige ondersteuning van thuis, over naar de tweede klas.

Flavia
08-01-2020 om 09:01
@nnemoon
Wat leuk van de school zo'n compliment, dat zal hem zeker steunen en bij blijven.
Een schouderklopje werkt beter dan een schop, dat snapt deze school.
Dochter krijgt niet elk jaar een andere trainer, de vorige was het na 9 jaar zat dat hij zijn visie nauwelijks kon uitvoeren. (Wat nogal dom is van de club want hij traint ook de trainers van het Nederlands team) Gelukkig heeft ze nog wel 2x per week training van hem bij de badmintonschool. (Groep extra gemotiveerde kinderen die extra op hoger niveau willen trainen naast hun clubtraining, geen LOOT-school)

Tango
09-01-2020 om 20:01
Wow!
Een compliment van school, dat is fijn voor je zoon, @nnemoon. Wat een prettige school is dat zeg. En wat ontzettend verdiend voor je zoon, want het is ook echt een doorzetter.
Maar mijn zoon gelukkig ook hoor, want ik ben zo enorm trots op hem. Hij gaat nu al 3 dagen naar zijn nieuwe school en vandaag naast toetsen ook gewone lessen gehad. Flink zwaar allemaal want alles is natuurlijk nieuw en vanmorgen had hij een intelligentietest gehad die ruim 2 uur duurde. Maar hij is zo blij met zijn nieuwe klas. Vandaag kwam de oude school nog even ter sprake en ik vroeg of hij terug zou willen. Voor geen geld, zei hij. Hij wilde ook weten of het allemaal wel definitief geregeld was, want hij is dus op zijn oude school nog niet uitgeschreven. Ik heb hem beloofd dat dat allemaal goed komt en dat hij echt hier mag blijven. Dat deed hem goed.
En ach, natuurlijk zullen er op deze school ook dingen minder leuk zijn, dat was vandaag al want hij had een hele saaie les over woordenschat gehad. Maar er staat veel goeds tegenover en dan noem ik vooral de enorme steun en begeleiding die we krijgen vanuit school. Ik ben echt verbaasd hierover.
Omdat ik op de andere school in de ouderraad zat en daar volgende week afscheid neem, heb ik nog even een punt op de agenda gezet daar. Een advies eigenlijk, om ouders en leerlingen veel beter voor te bereiden op de stap van klas 2 naar 3. Want achteraf waren er zoveel simpele dingen die wij niet wisten: grotere klas, geen lwoo meer, veel meer leerstof per toetsen, onduidelijke keuzevakken. Het is zeker niet het enige wat voor zoon het probleem is geweest, maar absoluut een deel ervan. En iets wat zeker beter kan. Ik heb al een eerste, positieve reactie gekregen van 1 van de schoolleiders. Toch leuk. En het zou fijn zijn als andere ouders en leerlingen hiermee geholpen worden. Ik begreep dat ook best een groot deel van de leerlingen in klas 3 blijft zitten. Best schokkend vond ik eigenlijk.
Ik wil het ook positief afsluiten en niet blijven hangen in wat er allemaal is misgegaan.
En verder bedacht ik me dat ik na inmiddels 33 pagina's van dit draadje, nu maar een nieuw draadje ga openen met daarin ook PRO, want anders mag ik natuurlijk eigenlijk niet meer meeschrijven Ik hoop van harte dat jullie mee verhuizen want ik wil zeker ook van jullie verhalen op de hoogte blijven.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.