Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Ouders van VMBO Kader/Basis leerlingen | Pagina 39 | CJG forum door Ouders.nl
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tango

Tango

03-07-2018 om 13:07

Ouders van VMBO Kader/Basis leerlingen

Flavia

Flavia

11-12-2019 om 16:12

Anemone

Eigenlijk heel eenvoudig: Google

Wij kunnen meer in Austerlitz.

Tot nog toe is er na de training nog maar 1 onvoldoende terug gekomen en die kwam omdat ze dicht klapte maar was ook maar 3 dagen na de training. Dus het lijkt de investering waard te zijn.

Anemone

Anemone

11-12-2019 om 21:12

Dank Flavia

Ik ga er ook eens op googlen ;-)

@nnemoon

@nnemoon

13-12-2019 om 09:12

Tango

Wat fijn dat de praktijkschool zo betrokken is. Je zoon wordt gezien en dat is het belangrijkste op dit moment. Ik begrijp wel je twijfel of je de goede beslissing hebt genomen, maar jouw zoon komt er wel. Misschien op een andere manier dan jij in gedachte had, maar hij komt er op zijn manier. Ik heb dat hij door de gesprekken en een nieuwe klas weer lekker in zijn vel komt te zitten. Even afwachten.

@nnemoon

@nnemoon

zomer

Wat een mooi cijfer voor Engels, knap hoor!

Goed te horen dat de mentor tevreden is over haar, alleen wat minder over de groen vakken. Dat wist je zelf ook al want dat is volgens mij niet echt haar ding. Heeft ze al enig idee wat ze hierna wil gaan doen?

@nnemoon

@nnemoon

Flavia

Fijn zo'n training over leren leren, dat lijkt me heel zinvol. Ik denk dat zij er veel profijt van zal hebben.

Tango

Tango

13-12-2019 om 22:12

@nnemoon

Ik denk ook dat het goed komt hoor. Vandaag heb ik weer contact gehad met de praktijkschool. Ze gaan voor zoon een heel opbouwschema maken voor in januari. Eind januari starten ze dan met een nieuwe periode die hij dan helemaal mee kan draaien. In het opbouwschema zit dan o.a. toetsen om te kijken op welk niveau hij precies zit, kennismaken met zijn nieuwe klas en mentor en gesprekken e.d. met de zorgcoördinator. Het plan wordt volgende week of de dinsdag na de kerstvakantie met ons en zoon besproken, even afhankelijk van wat er nog in te plannen valt. Het klinkt in ieder geval heel goed. Ook mag zoon in ieder geval sport en beweging gaan doen als keuzevak en krijgt hij naar wat ik begreep een heel fijne betrokken mentor. Ik sta echt versteld van deze betrokkenheid, zo fijn!
Intussen horen we van zijn huidige school niets. Ik heb vanmiddag maar even een mail gedaan naar de mentor en leerjaarbegeleider dat hij is aangenomen bij de praktijkschool en dat we duidelijkheid willen over de invulling van volgende week en over wat er nog geregeld moet worden (inleveren boeken etc.)
Volgende week is er een aangepast programma met eerst 2 dagen een groepsspel waar zoon absoluut niet meer aan mee wil doen. Ik vind dat ook prima. Woensdag en donderdag moet hij van mij dan wel naar school om goed af te sluiten. Echter staat er niets op het rooster over de planning van woensdag en is er donderdag een kerstbrunch waar we ook geen informatie over hebben gekregen. Daar wordt zoon heel onrustig van dus heb ik het maar even nagevraagd. Maar ik vind het ook raar dat we zo weinig horen. Hij heeft er 2 1/2 jaar op school gezeten en nu dus nul betrokkenheid. Heel jammer...

@nnemoon

@nnemoon

17-12-2019 om 10:12

Tango

Wat fijn die betrokkenheid van de praktijkschool. Langzaam opbouwen en goed kijken wat hij wel kan. En dan als keuzevak sport en beweging, super voor je zoon.

Raar dat je van zijn huidige school niets hoort. Jammer om het op deze manier af te sluiten. Gelukkig voor hem laatste week, dan even lekker vakantie en daarna rustig opbouwen op de nieuwe school. Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan. Wat vind hij er zelf eigenlijk allemaal van.

@nnemoon

@nnemoon

17-12-2019 om 10:12

Toetsweek

Hier net de toetsweek achter de rug. Hij hoefde niet mee te doen met praktijk, dat mag hij later inhalen. Toetsen vielen mee, het laagste cijfer was een 5,1 voor Nask. Deze week heeft hij een 40 minuten rooster en vandaag heeft hij vrij in verband met voortgangsvergadering. Donderdag heeft hij de mogelijkheid om een repetitie uit de eerste periode te herkansen. Hij heeft zich ingeschreven voor een repetitie wiskunde, waar hij toen een 3,6 voor heeft gehaald. Vrijdag is het afsluiting van het jaar in Prison Break, een soort escape room. Ik weet alleen niet zeker of zoon daar aan mee kan doen in verband met zijn krukken.

Zoon had al bijna 3 maanden niet meer gefietst. Het is voor hem zijn sociale netwerk en uitlaatklep. In de toetsweek werd zijn lontje steeds korter. Ik dacht we gaan lekker fietsen. Ik zet de fiets bij de stoeprand, zoon op de fiets, krukken binnen zetten en lekker fietsen. Zoon genoot ervan je zag het gewoon aan zijn gezicht. Eerst voorzichtig over rustige wegen. Later geprobeerd of hij gewoon kan stoppen en stilstaan en dat gaat allemaal goed. Vanaf die dag fietst hij weer met vrienden. Hij kan alleen geen meter lopen zonder krukken, dus we moeten hem wel helpen als hij op of van zijn fiets wil.

Wij als ouders willen dat hij na de vakantie praktijk weer op gaat pakken. Als hij maar gewoon kan staan zonder krukken, lopen zit er voorlopig nog niet in. Ik ben ook benieuwd wat de orthopeed in januari zal gaan zeggen.

@nnemoon,

Zonder krukken is ook ‘eng’; ik heb nog lang met nordic walking stocks gelopen om kleine oneffenheden in de straat op te kunnen vangen. Ze zijn minder groot maar bieden wel steun.
En mensen lopen zo wel met een bocht om je heen; de stokken maken dat mensen meer rekening met je houden.

Tango

Tango

17-12-2019 om 15:12

@nnemoon

Wat bijzonder dat fietsen bij je zoon wel weer lukt maar lopen nog helemaal niet. Hoe kan dat dan? Maar wel super fijn voor hem dat hij weer kan fietsen!

Je vroeg wat zoon er allemaal van vindt. Nou hij vindt het heel lastig natuurlijk. En vorige week zei hij nog dat hij liever op deze school bleef dan naar een nieuwe school gaat. Logisch, want het is allemaal nieuw en hartstikke spannend. Sinds het weekend is dat ook weer veranderd want er gebeurde iets vervelends. Zijn 'vriend', die eerder nog had gezegd dat hij het jammer vond dat hij naar een andere school ging en dat hij zeker nog zou afspreken, had opeens op zoons Fifa account gespeeld (dit account hadden ze samen aangemaakt op wat nu bleek het mailadres van vriend) en alle spelers verwijderd. Op berichten van zoon reageerde hij ontkennend, hij had dit niet gedaan en werd boos op zoon, helemaal toen zoon het aan ons vertelde en mijn man contact opnam met de moeder van deze jongen. Hij zei dat zoon stom was en dat het maar goed was dat hij naar een andere school ging en man kreeg hetzelfde te horen van deze moeder. Zij vond dat we haar zoon altijd de schuld van iets gaven. Er is 1 keer een eerder incident geweest en dat hebben we toen met haar uitgepraat, maar nu kon dat blijkbaar niet meer.
En dat was helaas nog niet alles, want de jongen vertelde het de volgende dag op school waarop zoon allemaal boze appjes kreeg van klasgenoten dat hij zijn vriend vals beschuldigd had. Zoon wilde dus ineens niet meer naar school. Ja, logisch natuurlijk. Ik heb het gisteren meteen gemaild naar de mentor met de vraag of ze me kan bellen, want zij had nog aangegeven dat ze het fijn zou vinden als zoon nog naar de kerstbrunch op donderdag zou komen. Ik ben nog niet gebeld en ze heeft ook niet teruggemaild. Ik vind het zo naar allemaal voor hem. We sluiten nu dus echt heel vervelend af. Gelukkig had hij gisteren een gesprek met de psychologe en heeft hij het daar kunnen bespreken.

Tango

Fijn dat zoon het bezoek aan de praktijkschool als prettig heeft ervaren. Goed dat hij uit veel dingen kan kiezen. Als hij eenmaal weet wat hij leuk vind gaat het vast beter. Groen was toch sowieso niet zijn ding?

Wat goed dat de praktijkschool zo betrokken is. Dat schema is een goed plan. Het lijkt mij een fijne school.

Wat een naar en wispelturig gedrag van vriend. Zo kan hij het ook niet normaal afsluiten.

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wanneer gaat hij beginnen op de praktijkschool?

@nnemoon

Fijn dat zoon weer kan fietsen.
Wel jammer van die onvoldoendes.

Dat hij nog steeds bang is om te vallen is logisch. Het is ook niet niets wat hij heeft gehad. Gaat hij nog steeds naar de fysio? Hoe gaat dat?

Kan hij naar de kerst alweer met de praktijkvakken beginnen?

Hier

Heeft dochter voor de kerstvakantie een formulier meegekregen. Ze moeten in de derde periode 1 uur per week meelopen met een van de profielen als oriëntatie. Ze kunnen kiezen uit Z&W, E&O, PIE & D&O. Dochter neigt zelf naar PIE. Al vind ze D&P ook wel leuk. Er zijn in haar klas geen meiden die dat willen kiezen. Dat vind dochter wel jammer. Maar natuurlijk moet dat de keuze niet beïnvloeden. Ze heeft gelukkig nog 3 weken om er over na te denlen.

Ze heeft nu eerst twee weken kerstvakantie. Ze gaat samen met opa en oma en broertje 3 dagen naar Duitsland voor de kerstmarkten. Ze heeft er in ieder geval veel zin in.
Gaan jullie nog op vakantie? (Of iets anders leuks doen?)

Tango

Tango

18-12-2019 om 22:12

Zonnestraal

Zoon start na de kerstvakantie op het praktijkonderwijs. Hij gaat morgen afscheid nemen op zijn huidige school, tijdens de kerstbrunch. De rest van deze week is hij niet naar school geweest, mede door het voorgenoemde voorval. Vandaag is in de klas besproken, door de mentor, dat er morgen niet over gesproken wordt omdat zoon afscheid neemt en omdat niet iedereen zich met dit voorval hoeft te bemoeien natuurlijk. Ik hoop dat het goed gaat. Zoon ziet er nog wel wat tegenop maar wil ook echt wel gaan.

Na de vakantie start zoon op dinsdag met Cito toetsen en nog een intelligentietoets op het praktijkonderwijs. Om goed in te kunnen schatten op welk niveau hij zit. Zoon was bijna verontwaardigd dat hij niet gewoon op maandag kon starten, maar dat vonden ze te onrustig voor hem. Hij wil volgens mij echt wel graag, al komt hij daar ook niet voor uit, hij is ook een puber natuurlijk ;)
Hij komt in een klas van 10 kinderen met een heel fijne mentor hebben we gehoord. En verder gaan we het allemaal wel zien. Eerst maar vakantie houden.

We gaan niet weg in de vakantie, alleen af en toe een dagje. Zoon heeft nog wat activiteiten van de voetbal, 2 keer een toernooi, dus best een aardig ingevulde vakantie met de feestdagen erbij natuurlijk.

@nnemoon

@nnemoon

23-12-2019 om 19:12

Tango

Hoe gaat het met je zoon? Hoe was het afscheid op school? Heeft hij het voor zichzelf goed af kunnen sluiten?

Nu lekker vakantie, eindelijk even rust voor hem. Lekker voetballen en energie tanken en na de vakantie een fijn start maken op de praktijkschool. Ik hoop dat hij in een fijne klas komt en waar hij leuke vriendschappen mag krijgen.

Tango

Tango

25-12-2019 om 13:12

Afsluiten

Zoon heeft uiteindelijk goed kunnen afsluiten. Hij is donderdag naar de kerstbrunch geweest. De klas had een kado, een soort kerstpakket met allerlei lekkers erin, gekocht voor hem en een kaart. Hij had naast twee meisjes gezeten, de jongens zeiden weinig tegen hem, zei hij. Maar hij vond het goed zo. Na de brunch ging hij nog met een meisje mee naar huis. Daar had hij eerder ook wel mee afgesproken. Heel leuk vond ik.

Zomer

Zomer

03-01-2020 om 10:01

2020!

Iedereen nog de beste wensen!

Tango, fijn dat zoon het met een goed gevoel heeft afgesloten. Nu een nieuwe uitdaging voor de deur! Ik ben heel benieuwd hoe hij het straks gaat vinden op zijn nieuwe school! Is hij er klaar voor?

@nnemoon, hoe is het inmiddels met je zoon? Nog veel pijn of is het al flink hersteld?

Hier hebben we toch zo genoten van de vakantie! Dochter was er ook echt aan toe. Heeft lekker geluierd. Gaat vandaag iets doen met haar vriendinnen. Bios volgens mij. Heeft totaal geen zin in maandag maar goed, dat komt wel weer! Aan het eind van de maand moet ze weer een stageplek hebben. Dan gaat ze elke week weer 1 dag stagelopen. We moeten nog een plek zoeken maar er is een aantal opties. Komt vast goed! Zelf ben ik ook weer opgeladen voor de ondersteuning . Ik ben gisteren en vandaag weer aan het werk. Ook wel weer lekker!

Zomer

Zomer

03-01-2020 om 10:01

Vakantie

Hebben jullie ook genoten van de vakantie of waren jullie, afgezien van de feestdagen, niet vrij?

@nnemoon

@nnemoon

05-01-2020 om 19:01

2020!

Ook namens mij ook nog de beste wensen voor 2020!

Het jaar is hier goed begonnen, na ruim 15 weken heeft zoon vanmorgen in de sportschool voor het eerst helemaal zonder krukken gelopen. Het kost hem nog veel energie en het zweet stond in zijn nek, maar dit is voor hem wel een mijlpaal.

Ik heb geen vakantie gehad, ik was alleen met de kerstdagen vrij. Zoon wel en heeft lekker genoten van zijn vakantie. Hij heeft veel gefietst en is iedere dag naar de sportschool geweest om te oefenen met lopen.

Tango, ik wens je zoon dinsdag een hele fijne dag als hij naar zijn nieuwe school gaat. Ik hoop dat hij snel zijn draai mag vinden.

Flavia

Flavia

Whoop whoop!!

Wat goed, zonder krukken is echt een mijlpaal.
Reden voor een feestje zou ik zeggen.

Flavia

Flavia

En hier

Dochter heeft genoten van 2 weken vakantie.
Het eerste toernooi ging helaas niet door want te weinig deelnemers voor 2 dagen en toen kozen ze ervoor om alles op 1 dag te spelen en dan de vrijdag. Helaas moest ik nog werken en kon ze daarom niet meedoen.
Omdat het hotel al geboekt was zijn we wel gegaan want het was ook een goede uitvalsbasis om mijn ouders en ex-schoonouders te bezoeken vdie anders waren komen kijken.

Het toernooi van dit weekend was gezellig maar zaterdag ook lang wachten. Om 11:30 klaar met de 3e wedstrijd en dan de volgende pas om 4, 5 en 6 uur. Vandaag waren het er maar drie dus waren we vroeg thuis, ook wel eens fijn.

Ook zijn we aan het kijken bof ze bij een andere club kan gaan spelen waar de training beter is. Bij de huidige club is per dit jaar een andere trainer en dat is prut. Laag niveau, geen lijn in de training, ze heeft dan gewoon geen zin. Woensdag mag ze proeftrainen bij een andere club.

En verder heb ik besloten na het hectische 2019 dit jaar voor mijzelf te kiezen. Gezonder eten, meer bewegen en voldoende ontspanning.

Dochter heeft nu nog 2 weken les voor de volgende toetsweek. Dus rustig beginnen na de vakantie.

Tango

Tango

07-01-2020 om 22:01

Begonnen

Allemaal de beste wensen voor 2020! Dat het maar weer een mooi (school)jaar mag worden.
Wij hebben ook een fijne vakantie achter de rug, al merkte je bij zoon wel de spanning van het hele schoolgebeuren. Hij had weinig zin in activiteiten. Afgelopen zaterdag ging dat nog helemaal mis met een voetbaltoernooi. Hij zou gaan, maar bedacht zich die ochtend zelf. Tja, dat kan natuurlijk niet. Met heel veel moeite hebben we hem meegekregen en toen wilde hij nog niet spelen. Ik heb het uitgelegd aan de trainer en hij heeft samen met de leider met zoon gesproken. Ze hadden hem keihard nodig want er was een andere speler die ook op het laatste moment had afgemeld. En toen heeft hij dus gewoon gespeeld, in het begin nog wat wankel maar uiteindelijk gewoon prima. Maar tjonge, dit was weer heftig.
Ik was zelf trouwens ook 2 weken vrij en was hier ook echt aan toe. Gisteren weer begonnen en ook weer flink druk, maar merk dat ik wel weer energie heb en die was echt weg, mede door de hele toestand met school.

Vandaag is zoon op zijn nieuwe school begonnen en de start was goed. Hij moest om 9.30 u. aanwezig zijn en had eerst cito's, rekenen en begrijpend lezen. Hij was om 11.00 u. klaar. Om 12.30 u. zou hij kennismaken met de klas. Zoon is dus gewoon tussendoor naar huis gefietst en weer terug. Probleemloos, hij vond het helemaal niet zo ver fietsen zei hij. De kennismaking was fijn gegaan, hij kende 1 meisje uit de klas al, zij heeft in de brugklas bij hem gezeten en is daarna naar PRO gegaan. Verder vond hij het een fijne klas en heeft hij de les Nederlands meegedaan die hij maar makkelijk vond. Klinkt als een hele fijne start vind ik. Zoon ging vanavond ook nog trainen. Op school was hij ook nog twee jongens uit zijn voetbalteam tegen gekomen, die zijn een jaar jonger dus zitten niet bij hem in de klas. Maar je merkt dat hij dat wel prettig vindt.
Zoon had dus eindelijk weer een actieve dag en je merkt dat dit ook goed is voor hem. Hij was meteen een stuk gezelliger, ook omdat de kop er nu af is denk ik. We zijn heel benieuwd hoe het verder gaat.

@nnemoon wat super dat je zoon zonder krukken loopt! Maar 15 weken dat is echt een hele tijd zeg. Denk je dat het helemaal goed gaat herstellen? Wel fijn dat hij nu ook alles op school weer mee kan doen, denk ik.

@nnemoon

@nnemoon

08-01-2020 om 06:01

Flavia

Wat jammer dat het eerste toernooi niet doorging. En wat apart dat ze bij deze club ieder jaar een andere trainer heeft. Zeker als je op hoog niveau speelt is dat niet prettig.

@nnemoon

@nnemoon

08-01-2020 om 06:01

Tango

Moeilijk maar ook heel begrijpelijk dat hij geen zin had in het voetbaltoernooi. Gelukkig dat hij later toch meegespeeld heeft.

Wat fijn om te lezen dat zijn eerste dag meegevallen is. Leuk dat hij al bekende tegen kwam, dat hij een leuke klas heeft en dat het fietsen ook geen enkel probleem was. Je zoon leeft weer helemaal op. Super!

Fijn om te lezen dat de vakantie je goed heeft gedaan. Je bent ook maar een mens en dat hele gedoe met school gaat je ook niet in je koude kleren zitten.

@nnemoon

@nnemoon

08-01-2020 om 07:01

School

Zoon loopt binnen voorzichtig zonder krukken. Hij loopt nog heel stijf en traag maar het begin is er. De fysio gisteren wist niet wat hij zag.

Op school zonder krukken gaat nog niet. Hij zit in een gebouw met drie verdiepingen en een noodgebouw en nog een school op een andere locatie waar hij drie keer in de week naar toe moet. Het kost nog teveel energie, maar het begin is er. Donderdag moet hij terug voor controle, ik ben benieuwd wat hij van die dystrofie zal zeggen. Ik hoop dat zoon volgende week ook weer praktijk op kan pakken.

Oh ja zoon heeft een brief gekregen van school waarin stond dat ze hem een compliment wilde geven. Ondanks dat hij zo veel gemist heeft op school vinden ze het knap hoe hij het allemaal doet op dit moment. Leuk om op deze manier iemand een hart onder de riem te steken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.