Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tango

Tango

03-07-2018 om 13:07

Ouders van VMBO Kader/Basis leerlingen

Elsemiek

Elsemiek

10-09-2019 om 20:09

Hoi Tango

Lastig dat je zoon zichzelf niet weet te motiveren om naar school te gaan. Dat kun je niet afdwingen. Het is wel belangrijk dat hij zoveel mogelijk lessen volgt, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel. Heeft je zoon weleens uitgesproken naar jullie toe waarom hij regelmatig niet naar school wil? Zou het hem helpen om eens met iemand anders te praten?

Zijn ze op school op de hoogte van de reden waarom je zoon zo moeilijk naar school te krijgen is? Kan je samen met school op zoek naar een oplossing? Alleen ziekmelden als hij de deur niet uit te krijgen is, lost niets op. Zorg voor overleg en trek aan de bel voordat zij dat doen i.v.m. regelmatig verzuim. Zorgcoördinator, schoolpsycholoog, orthopedagoog, vertrouwenspersoon. Er is waarschijnlijk wel iemand op school waar je ondersteuning kan krijgen.

Wat betreft dat rooster. In de bovenbouw is het nou eenmaal zo dat er, door de diversiteit aan gekozen vakken meer tussenuren zijn. En ik neem aan dat je zoon bewust voor Nask heeft gekozen. Hij heeft waarschijnlijk gekozen op basis van zijn voorkeur en wellicht ook op basis van zijn resultaten. Dat is toch belangrijker dan een paar tussenuren?

Misschien kan hij in een tussenuur vast wat huiswerk maken, of binnenlopen bij een docent om eens wat extra uitleg te vragen. Doet mijn kind ook weleens en als haar eigen docent dan lesgeeft, stapt ze bij een andere docent van dat vak naar binnen, die op dat moment geen les geeft. Ze is nog nooit weggestuurd en een keer uitleg van een ander wil (hier) soms best verhelderend werken. Daarbij veranderen de roosters op veel scholen regelmatig. Misschien dat hij straks weer blij is dat hij Nask heeft.

Ik hoop echt dat jullie eruit komen. Hij is al op de helft en hoe snel is dat gegaan?! Nóg 2 jaar en hij kan een richting op die hij graag wil.

Tango

Tango

10-09-2019 om 20:09

Elsemiek

Bedankt voor jouw fijne reactie. Ik heb daar zeker iets aan. Bij zoon zie ik eigenlijk het volgende: 's morgens heeft hij heel veel moeite om zijn bed uit te komen en inderdaad zichzelf te motiveren om naar school te gaan. Er hoeft maar iets kleins te zijn waar hij tegenop ziet en hij wil niet gaan. Heel lastig, vooral voor hem. Hij maakt het groter dan het is eigenlijk. 's Middags komt hij namelijk meestal best goed thuis. Hij kan het zelf niet heel goed duidelijk maken, maar zegt wel dat hij het allemaal teveel vindt.
De vorige twee jaar had hij een mentor die er niets van begreep. Die zei gewoon dat zoon een wekker moest zetten en dat zou wel helpen om op tijd wakker en op school te komen. Tja, al zet hij 10 wekkers, ik ben uiteindelijk degene die hem zover moet krijgen om daadwerkelijk te gaan. En dat is soms best lastig.
Hopelijk snapt de mentor van dit jaar het beter. Ik wil het zeker met haar bespreken en inderdaad ook vragen of er iemand op school is met wie zoon kan praten.

Ik heb hem overigens vandaag niet meer gehoord over het tussenuur en over Nask. Hij heeft inderdaad voor Nask gekozen omdat daar meer zijn interesse ligt. Niet zozeer door eerdere resultaten, want vorig jaar heeft hij maar heel kort Nask gehad. Hij kan ook met de herfstvakantie nog switchen, maar voorlopig kijken we het aan hoor.

Zomer

Zomer

11-09-2019 om 11:09

Tango

Lastig hoor. Hopelijk hebben jullie meer aan de mentor dan die van afgelopen 2 jaar. Inderdaad een goede tip om eens binnen school te kijken naar een vertrouwenspersoon/begeleider die hem hier wat mee helpt. Ik denk als de school dit serieus aanpakt, zoon zich al meer gehoord voelt. Anders misschien met zoon om de tafel om te vragen wat hij wil en denkt dat hij nodig heeft. Het is ook lastig om dit soort dingen onder woorden te brengen. Zeker als je 14 jaar bent. Wat een gedoe weer met voetbal Dat helpt dan ook niet mee he.

Zomer

Zomer

11-09-2019 om 11:09

Flavia

Oei, 2 ouders met heel veel kennis van Nask Maar wellicht zit het ook in haar genen en vindt ze het oprecht leuk!!!! Ik heb zo niks met Nask. Vreselijk gewoon. Dochter heeft er ook niks mee terwijl oudste het heel leuk vond. Man ook,

Flavia

Flavia

11-09-2019 om 12:09

Zomer

Het is eigenlijk nog veel erger bij ons in de familie: We hebben nog een gepromoveerd wiskundige, een econoom en een natuurkundige in de aanbieding. Opa en oma komen uit het onderwijs, dus ook geschiedenis en de talen zijn afgedekt.
Haar vader is gepromoveerd in scheikunde, ik heb milieuchemie gedaan en daarna nog wat sociale vakken op de uni.

Kortom bijles is zo geregeld. ;)

Tango

Tango

11-09-2019 om 22:09

Praten

Zoon is ook niet echt een prater en dan is het vertellen hoe je je voelt en waarom natuurlijk ook best lastig. Dit gaat overigens in kleine stappen al steeds beter. W.b. het voetbal-gebeuren heeft het bij het vorige team maanden geduurd voordat het eruit kwam en nog eens een paar maanden totdat wij eindelijk konden begrijpen waar nu het probleem had gelegen, omdat zoon het toen pas onder woorden kon brengen.
En nu gaat dat dus veel sneller. Zoon heeft vanavond heel veel verteld over hoe het binnen het huidige team is gelopen. Tussen de spelers goed, maar vanuit de trainer naam hem dus niet. Vanaf de eerste training eigenlijk al. En dat zag hij dus heel goed. In het gesprek van vanavond bleek dit ook. En natuurlijk had de trainer een heel andere versie van het verhaal, er was wel degelijk gesproken over dat een lager team misschien beter was. En was eerst het probleem dat zoon te weinig de bal kreeg of raakte, was nu weer het probleem dat hij in het spel te weinig op de voorgrond kwam en riep om de bal. De andere spelers in het team doen dat allemaal wel (beweerde de trainer) maar zoon dus niet. Kortom geen vertrouwen van de trainer. Naast de trainer hebben we ook iemand van de jeugdcommissie gesproken die ons vooral heeft bijgestaan en ons beloofd heeft met de trainer te gaan praten en een oplossing te gaan zoeken. Heel fijn. Zoon voelde zich hier ook echt gesteund door. We gaan nu afwachten wat er gaat komen en zoon heeft besloten niet meer met het team mee te spelen en trainen. Wat hij zeker ook jammer vindt, want hij had echt een klik met een aantal spelers.
Vervelend allemaal dus, maar daarnaast vind ik het ook knap hoe zoon het naar ons verwoordt. Naar de trainer lukte dit nog niet, maar dat snap ik dan ook wel weer.

Verder loopt het deze week ook best aardig. Maar morgen en overmorgen weer het eerste uur les, dus ben benieuwd hoe dat gaat.

Zomer

Zomer

17-09-2019 om 09:09

Weer in het ritme!

Tango, ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat? En is het rooster nu ook meer op orde? Dat geeft wel meer rust.

@annemoon, hoe gaat het bij jullie? Zit je zoon er al helemaal weer in?

Zonnestraal, dochter zit op een Groene school. Ze kiest volgend jaar een profiel Ecnonomie, Zorg en Welzijn, Techniek en er was nog 1 maar ik kom er even niet op haha. Daar moet ze uit kiezen. Ze heeft nog geen idee maar dat komt wel. 35 minuten fietsen is te doen! En fijn dat ze samen fietst. Heeft ze het nog steeds naar haar zin?

Hier gaat het goed. Ik kan niet anders zeggen! Vorig jaar maakte dochter nagenoeg geen huiswerk en ze kwam daar blijkbaar mee weg. Het leren deden we samen en ze haalde goede cijfers dus dat huiswerk liet ik aan haar over. Maar goed, nu in de derde tellen bijna alle cijfers mee voor het examen dus heb er met haar over gehad dat het toch slimmer is om wel huiswerk te maken. Dit scheelt leertijd en je begrijp sneller de stof. Dat deden we namelijk in klas 1 ook zo en toen merkte ik tijdens het leren dat er al best veel stof in zat. Ik had er een hard hoofd in maar zowaar gaat het gewoon goed. Dochter maakt zonder morren het huiswerk en zelfs af en toe zonder mij. Donderdag heeft ze haar eerste SO van biologie dus we zijn goed aan het leren. Volgende week staat er een toets wiskunde.

Gisteren ouderavond gehad. Een inkijk en uitleg over dit jaar en volgend jaar. In oktober komen de overzichten PTA op Magister en daar staat de planning in wat ze allemaal moeten halen. We gaan er voor! We moeten nog wel even een balans zoeken in de planning. Meteen na het eten de tas in pakken en ook aan de slag, daar moeten we nog een beetje inkomen maar verder gaat het super!

Zomer

Zomer

22-09-2019 om 14:09

Hoe gaat het met

Iedereen? Ik ben heel benieuwd, Tango en @nnemoon hoe gaat het nu? Alweer in het ritme? Tango, heeft zoon nog last van buikpijn? Heb je wat aan de nieuwe mentor?

Hier moet dochter flink aan de bak maar dat gaat nog steeds heel goed. Komende week 2 toetsen en voor de week daarna staan er ook al 2 gepland. Hopelijk komt daar niet veel bij. We hebben het nu mooi onder controle. Ook veel huiswerk en dat maakt dochter ook gewoon Moet ook wel want ze zijn veel strenger met controleren dan vorig jaar. Afgelopen week had ze haar eerste toets. Als het goed is krijgt ze morgen haar cijfer terug. Bij jullie ook al flink wat toetsen?

Tango

Tango

22-09-2019 om 22:09

Hoe het gaat

Hoi Zomer, hier gaat het redelijk. Het ritme is nog ver te zoeken maar dat ligt vooral aan school. Vorige week heel veel uren uitval i.v.m. een kamp van de 2e klas. Tja zo kom je niet in het ritme. Komende week 40-minuten rooster i.v.m. mentorgesprekken. Wij zijn woensdag aan de beurt dus dan kan ik ook vertellen hoe de mentor is. Ik heb nog geen idee.
Zoon is alle dagen naar school geweest, wel af en toe geklaagd over misselijk zijn, buikpijn, maar hij ging wel. Hopelijk houdt hij het een tijdje vol.
Het huiswerk is nog wel een ding. Af en toe staat er iets niet in het systeem wat wel gedaan moet worden. Zoon heeft het dan wel gehoord maar bedenkt het pas 's morgens. Zo wilde hij vorige week een keer niet naar school omdat hij dacht dat hij een overhoring Engels zou krijgen en hij niet geleerd had. Gelukkig volgde de overhoring niet. Zelf ben ik ook nog niet helemaal scherp en zie soms ook nog huiswerk over het hoofd. Aanstaande donderdag staat hier de eerste toets, Engels. We liggen redelijk op schema, er moeten 2 blz. woordjes geleerd worden. We zijn iets over de helft.
Naast school is de voetbalkwestie nog niet opgelost en is zoon dus nog teamloos. En verder heeft hij een vaste vriend die hem de laatste tijd een beetje raar behandelt. Afspraken maken en dan weer afzeggen, schelden op de app etc. Niet leuk. Zoon was vorige week jarig en mocht met het etentje met ons een vriend meenemen. Toen die ene vriend maar steeds niet reageerde, koos hij een andere jongen van zijn klas uit. Dat pakte eigenlijk heel goed uit. Ik hoop dat hij nu met die jongen ook wat vaker omgaat.

@nnemoon

@nnemoon

23-09-2019 om 10:09

Tango en Zomer

Tango, nog van harte gefeliciteerd met je zoon zijn verjaardag. Ik las dat de voetbalkwestie nog niet is opgelost. Zonde van je zoon want hij had er zo'n zin om weer met voetballen te beginnen. En wat akelig dat zijn vriend steeds de afspraken gezegd, dan weet je zoon ook niet waar hij aan toe is. Hopelijk klikt het met die andere jongen beter.

Zomer, jouw dochter moet wel flink aan de bak. Deze week 2 toetsen en volgende week ook 2 toetsen. Zoon heeft nog maar 1 toets gehad voor wiskunde. Helaas een onvoldoende, alle cijfers van dit jaar tellen mee voor volgend jaar dus geen leuk begin.

@nnemoon

@nnemoon

23-09-2019 om 11:09

Lastig begin

School had besloten dat mobiele telefoons met ingang van dit jaar verboden zijn. Heel handig in zo'n eerste schoolweek en zeker als het rooster digitaal te volgen is. Na een week van twee dagen tropen rooster, daarna 40 minuten rooster en daarna rooster aanpassingen had zoon het wel een beetje gehad. Ik vind zijn rooster niet geweldig. Hij heeft twee dagen een tussenuur en moet vier dagen tot het achtste uur naar school.

Een keer moest hij zijn telefoon inleveren en ophalen bij de rector. Prima, regels zijn regels. Even later komt hij haar bellend door de gang tegen. Hij reageert nee u bent een lekker voorbeeld! 🤔

Blijkbaar gelden de regels niet voor iedereen en leg dat maar eens uit aan een puber.

Bij zoon op school zijn er twee kaderklassen. Eén meidenklas met vier jongens en één jongensklas met twee meisjes. Mijn zoon zit in de jongensklas, dat is afhankelijk van de gekozen richting.

@nnemoon

@nnemoon

23-09-2019 om 11:09

Voorlopig niet naar school

Zoon gaat voorlopig niet naar school. Hij heeft vorige week woensdag zijn been gebroken. De breuk zit boven zijn enkel, maar omdat zijn bot iets gedraaid is mag hij absoluut zijn been niet bewegen. Hij zit dus van zijn tenen tot zijn lies in het gips. Heel handig als je op twee locaties les hebt. School is heel behulpzaam. Mentor heeft de andere vakdocenten ingelicht. Hij hoeft voorlopig niet naar school. Praktijk gaat helemaal niet want hij mag niet staan. Wij als ouders willen dat hij wel zijn proefwerken maakt. Hij gaat morgen en vrijdag een uurtje hiervoor naar school. Donderdag moet hij terug voor controle. Hij kan alleen niets zelf, door de pijn valt hij steeds flauw. Niet zo handig als je op krukken loopt. Ik heb nu twee weken zorgverlof.

Zomer

Zomer

25-09-2019 om 12:09

@nnemoon

Ohneeee, hoe is dat gebeurd? Moet hij lang in het gips? Das wel balen en natuurlijk helemaal voor je zoon omdat hij ook best een actieve jongen is. Wel erg dat hij steeds flauwvalt van de pijn. Dat is wel heftig hoor Wel fijn dat hulp vanuit school is geregeld en inderdaad, proefwerken wel laten doen.

Jammer dat zijn eerste cijfer een onvoldoende heeft maar dat zegt nog niks natuurlijk maar wat je zegt, alle cijfers tellen mee. Dat heeft dochter ook wel goed tussen de oren. Maar er komen vast voldoendes aan!

Ooh een verbod op telefoons, hmmm. Is dat niet eerder aangekondigd? Ik weet niet hoor. Ik zelf vind het erg overtrokken. Natuurlijk niet in de les maar in de pauze is het ook een soort van ontspanning. Of is er iets vervelends gebeurd waardoor ze deze beslissing hebben genomen. En inderdaad, als de docenten steeds bellend door de hal lopen.... Ik vind het persoonlijk niet van deze tijd.

Zomer

Zomer

Tango

Nog gefeliciteerd met je zoon!
Wat jammer dat het ritme er nog niet in zit en dat alle huiswerk niet goed wordt genoteerd in het systeem. Daar moet ik onze school toch echt in complimenteren. Als het er niet in staat dan is het er ook niet. Hopelijk is na volgende week alles meer duidelijk over het rooster en heeft zoon geen last meer van te veel wisselingen. Wel fijn dat hij toch naar school gaat. Dat is al winst. Als het goed is heb je vandaag een gesprek. Hopelijk heb je meer aan deze mentor .

Het zit hem dan ook niet mee. Op voetbal niet, een jongen die steeds afzegt. Niks aan en de een kan daar beter tegen dan de ander. Ik zelf zit zo niet in elkaar en dan is het soms moeilijk om te begrijpen waarom anderen dat wel doen. Maar heb ook geleerd om dit soort dingen los te laten. Leuk dat hij toch die andere jongen heeft meegenomen en dat dit goed heeft uitgepakt!

Zomer

Zomer

Dochter

Dochter is nu ziek thuis Waarschijnlijk morgen of vrijdag weer naar school. Wel de 2 toetsen gemist maar goed die haalt ze wel in. Dat komt goed. Hebben we nog even extra tijd om te leren . We hebben nog geen cijfer terug van bio. Ik hoop dat ze een voldoende heeft. Dat motiveert! Verder afgelopen week een paar keer gefacetimed met oudste Die heeft het erg naar haar zin! Zo leuk! Ik kan niet wachten tot wij ook gaan! Vliegtickets en hotel zijn al geboekt!

Nog 4 weken volgens mij en dan s het ook alweer herfstvakantie! Gaat snel zeg!

Zomer

Zomer

25-09-2019 om 13:09

Oja Tango

Leuk dat je met je dochter naar Londen gaat! 5 jaar geleden ook geweest maar toen met een groepsreis. Jongste had het ook over Londen dus misschien iets voor volgend jaar zomervakantie! Ik houd i.i.g. Je draadje in de gaten voor tips! Wij hebben destijds vooral geshopt (dochter was toen 13 jaar) maar ik zou nu wel meer willen zien. Leuk vooruitzicht!

Tango

Tango

25-09-2019 om 14:09

@nnemoon

Jeetje zeg wat naar voor je zoon. Hoe is dat gekomen? Wel fijn dat hij niet naar school hoeft, alleen voor proefwerken. Vraagt van jullie ook weer iets natuurlijk, om hem te brengen. Hoe gaat het nu met de pijn? Valt hij nog flauw of is dat al minder? Heel akelig allemaal.

Hier gelukkig allemaal iets minder akelig. Zoon was afgelopen maandag ook 'ziek'. Ik denk meer een reactie op het drukke weekend i.v.m. zijn verjaardag. Gisteren gewoon weer naar school en vandaag ook. Zometeen het gesprek met de mentor. We gaan de roosterperikelen even aankaarten, want het blijft een zootje. Nu had hij blijkbaar vandaag ineens weer een ander vak. Hij dacht dat hij vrij was, want dat is normaal ook zo na het 4e uur. Hij kwam dus naar huis en net werd ik gebeld dat hij ongeoorloofd afwezig is. Zag nu in het rooster inderdaad wel iets staan, maar we kunnen ook niet steeds gaan kijken natuurlijk. En zoon kon al helemaal niet inloggen om een of andere reden die op school ook niet werd opgelost. Gedoe dus.
Zomer, beterschap voor jouw dochter! En wat fijn dat jouw oudste het zo naar haar zin heeft in het buitenland. Ik kan me voorstellen dat je haar mist en er naar uit kijkt om er naar toe te gaan. Wij gaan dat ook nog krijgen met oudste...

Heb er zin in hoor, naar Londen, maar het is voor het eerst dat ik zonder man ga vliegen haha, toch wel weer even een avontuur vind ik. Maar komt vast goed. Tips zijn dan altijd handig. Fijn dat jij er dan ook weer iets aan hebt.

Zomer

Zomer

26-09-2019 om 13:09

Goed begin!

Dochter heeft een 6.7 op haar bio. Niet heel hoog maar een voldoende en een goed begin! Komende week nog 2 toetsen van bio, 1 inhaal en 1 gewone. Nog een inhaal van Wiskunde en een toets van Engels. Genoeg te doen dus. Ik kwam er vanochtend achter dat we de verkeerde woordjes voor Engels aan het leren waren We zaten al in hoofdstuk 2 ipv 1. Gelukkig gaat stampen redelijk snel bij dochter dus dat moet goed komen voor maandag maar wel jammer van de tijd die we er al in gestoken hebben.

Hoe was het gesprek met de mentor Tango? En hoe was de controle vandaag @nnemoon?

Triva

Triva

26-09-2019 om 13:09

Annemoon

Waarom geen rolstoel ipv krukken?

@nnemoon

@nnemoon

26-09-2019 om 18:09

Tango en Zomer

Tango, wat akelig dat je zoon zich vergist had in het rooster. Zitten daar nog consequenties aan?

Ik las dat je naar Londen gaat met je dochter, wat leuk. Geniet ervan!

Zomer, gaat het alweer beter met je dochter? Een 6,7 voor bio vind ik een heel mooi cijfer! Goed begin toch. En wat leuk dat je dochter stage loopt in het buitenland, wat een ervaring. Super dat jullie haar op gaan zoeken in de vakantie.

@nnemoon

@nnemoon

26-09-2019 om 18:09

Controle

Zoon heeft zijn been gebroken doordat hij van zijn fiets is gevallen. Hij reed door het park en in de bocht schoot zijn rem los. Hij viel op de grond met de fiets boven op zijn been. Zijn vrienden waren er gelukkig bij. Wat ik een beetje vervelend vond is dat hij op de grond lag midden in het park en dat de schemer toen snel inviel en de ambulance niet zo snel de ingang van het park kon vinden.

Zoon heeft trouwens krukken en een rolstoel. Krukken voor thuis en de rolstoel als hij naar school gaat. Van de week even naar school om een repetitie Engels te maken. Omdat zijn been recht moet blijven zit er een soort beenplank aan de rolstoel. Hij paste op school dus zo niet in de lift. Dus zoon eruit, beenplank eraf. Op de juiste verdieping aangekomen, plank er weer aan, zoon weer in de rolstoel en op zoek naar het zorglokaal. Daar paste hij niet met zijn been onder een tafel, dus hij zat naast de tafel. Schrijft een beetje moeilijk, maar ja je moet er wat voor over hebben. Hij was kapot toen we weer thuiskwamen.

Vandaag terug op controle. De trauma arts wil absoluut niet dat er druk komt op het onderbeen omdat er ook een scheur in het bot zit, dus zoon zit weer tot zijn lies in het gips. Hij heeft nu wel in plaats van het klassieke gips wat er om zat kunststof gips en dat is gelukkig een stuk lichter. Morgen gaat hij even naar school om een repetitie nask te gaan maken. Volgende week wil hij voor zijn theorie vakken wel gewoon naar school, praktijk is nog even een stap te ver.

Zomer

Zomer

26-09-2019 om 22:09

@nnemoon

Dat klinkt wel heftig met dat gips en ook nog een scheur. Een gecompliceerde breuk zo te horen. Daar ben je dan mooi klaar mee Sneu hoor. Hoe lang is hij hiermee onder de pannen? En wat een gedoe met de lift. Dan ben je al kapot als je boven bent. Mag hij dat niet in een andere ruimte doen op de begane grond?

Heel veel sterkte voor je zoon! Hoe is hij er zelf onder?

Tango

Tango

29-09-2019 om 12:09

Mentorgesprek

Het mentorgesprek was echt fijn vond ik. De mentor heeft eerst een en ander vertelt over hoe het derde jaar eruit ziet, over PTA's e.d. Daarna was er veel tijd voor andere zaken.
We hebben het uitgebreid gehad over de toestanden met het rooster en over dat zoon veel dingen spannend vindt en lastig en dat hij soms echt een dagje nodig heeft om bij te tanken. Mentor was begripvol. Ze gaf aan dat het prima is als zoon een keer een dagje thuis blijft, als hij er maar voor zorgt dat hij bij blijft. Dat doen we eigenlijk altijd al wel, dus heel fijn om te horen dat er nu begrip is.
Zoon is ook blij met deze mentor. Ze ging meteen ook achter dingen aan, zoals hulpmiddelen i.v.m. dyslexie die nog steeds niet geregeld zijn, en bekijken of hij extra hulp kan krijgen met plannen en af en toe even een gesprekje hoe het gaat.
We gingen echt blij naar huis na afloop.

@nnemoon, wat heftig allemaal voor je zoon! Ik vind het echt stoer dat hij wel naar school wil voor zijn toetsen en komende week ook voor theorie, maar klinkt allemaal erg lastig met die lift en zo. Hopelijk vinden ze daar een oplossing voor.

Zomer

Zomer

29-09-2019 om 13:09

Tango

Dat klinkt als een fijne mentor. Hopelijk maakt ze het ook waar maar dat je er een goed gevoel over hebt is al heel fijn! En ook dat er begrip is voor af en toe een dagje vrij!

@nnemoon

@nnemoon

30-09-2019 om 16:09

Tango

Wat fijn dat er een klik is met de mentor en dat zij begrip heeft voor zijn situatie, dat geeft een goed gevoel voor dit schooljaar. Wel akelig dat nog niet alles is geregeld voor je zoon ivm zijn dyslexie. Hoeveel jaar hebben ze daar voor nodig?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.