Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Nini

Nini

07-01-2015 om 18:01

Ouder buitenspel gezet door school

Ja Emine

Ik snap ook dat je Nini wil waarschuwen dat ze geen beschuldigingen van de Raad of van jeugdzorg waarmaakt. Maar het is niet relevant wat je al dan niet doet dat al dan niet in lijn is met beschuldigingen.
"Nini, er moet een officiele reden zijn voor de uithuisplaatsing, de ots en het contactverbod."
Ik denk dat je zelf ook recht op je doel bent afgegaan. Ongeacht de 'officiele reden'.
Want wat je ook doet of laat kan tegen je gebruikt worden dus is nutteloze energie om daar je aandacht aan te geven. En leidt af van je doel. Voor Nini het contact met haar dochter en de kortste weg daar naartoe.
Boosheid over het gebrek aan respect voor ouderlijk gezag door de school, boosheid over het gebrek aan communicatie en het bewerken door BJZ en pleeggezin van de dochter. Leidt ook allemaal alleen maar af.
Of dat nou wel of niet de Raad of Jeugdzorg in de kaart speelt.

Fout AnneJ

'Maar het is niet relevant wat je al dan niet doet dat al dan niet in lijn is met beschuldigingen.' Als je eenmaal in de situatie zit heeft het wel degelijk zin om goed te kijken naar wat de 'beschuldigingen' zijn en daar goed over na te denken wat je daarmee doet. Als het onzin is moet je erover nadenken hoe dan de indruk gewekt kon worden en eraan werken dat die indruk anders komt te liggen; als er een spatje waarheid in zit kun je daarvoor hulp zoeken.
De situaties die ik ken, waarbij ouders de kinderen weer terugkregen, zijn bijna allemaal zo gegaan: in eigen hand nemen om te werken aan wat er niet zou kloppen; als het kan met een officiƫle hulpverlener erbij, die dat op papier kan zetten en desgewenst voor een rechter kan bevestigen.
Ontkennen en strijden heeft vooral zin in het begin van het hele proces, maar als je eenmaal die fase door bent heeft dat geen zin meer.

Overigens is de dochter al bijna 18, die zal haar eigen mening hebben, al dan niet gevormd door het pleeggezin, en dat maakt het lastiger voor Nini om daar iets aan te doen. Pubers kunnen nu eenmaal een verkeerde voorstelling van zaken hebben (ik moet altijd....).

Contact herstellen zal nu lastig zijn. Voorbereid zijn op de dag dat ze zelf weer kontakt opneemt lijkt mij in deze situatie eigenlijk het enige wat je kunt doen. En dat is pijnlijk.

Tsjor

Klopt Tsjor

Klopt helemaal wat jij zegt Tsjor.

De beschuldiging ontkennen is echt niet genoeg. Je zult moeten laten zien dat het ook waarachtig anders is dan dat gezegd wordt. En dat kan heel moeilijk zijn. Enerzijds omdat, zoals ik ervaren heb, men vaak ook niet wil zien dat het anders is of kan, anderzijds omdat je vaak weinig tot geen kansen krijgt om het tegendeel te bewijzen danwel te laten zien dt je anders kunt. Zeker als de kinderen al weg zijn.

Nog steeds ben ik heel benieuwd naar de officiele beschuldiging.

Emine

AnneJ

Je zegt dat je aanneemt dat ik recht op mijn doel afgegaan ben met het uit ons leven werken van jeugdzorg, ongeacht de beschuldigingen aan mijn adres.

Nou nee. De officiele beschuldiging heeft wel degelijk een rol gehad in onze escape. Ik heb iets gedaan waarmee ik Bureau Jeugdzorg onthand heb, waarmee iedere beschuldiging van tafel geveegd werd. Ik wil niet zeggen wat het was, maar ik heb ze ter zitting compleet verrast met keiharde bewijzen van het tegendeel. Onder andere.

Ja natuurlijk

Ik wil hier ook niet mijn punt blijven zetten maar ik kan me goed voorstellen hoe je dat gedaan hebt. Hier ook weleens een kans benut voor een verrassingsinzet.
Blijft heel jammer dat het zo veel moeite kost voor een bureau jeugdzorg en 'kinderbeschermers' om zaken te de-escaleren, maar dat je bijkans in een oorlog terecht komt waar je niet op zit te wachten en waar zaken alleen nog maar verder uit de hand lopen.
En je nogal moet navigeren om kliffen om er doorheen te komen.
Maar je hoeft niet alle door bureau jeugdzorg en de kinderbescherming opgezette fuiken in te zwemmen. Maar daar kun je je handen vol aan hebben als je dat niet door hebt. En het leidt af.

Nini

Nini

21-01-2015 om 18:01

mediation

Het nieuwe traject van BJZ (Samen Veilig M-N) is nu mediation.
Weet iemand toevallig een goede mediator in de buurt van Amersfoort ?

Mijn dochter wil dus duidelijk wel contact met me.

Mediators

http://mediatorsvereniging.nl/
Hier kun je een mediator in de buurt kiezen. Overigens hebben medewerkers van de Eigen Kracht Centrale, waar BJZ ook vaak mee werkt, meestal ook een mediatorsopleidin gedaan. Zou je ook nog kunnen vragen. Ik ken persoonlijk wel een mediator maar niet in Amersfoort.

Nini

Nini

03-02-2015 om 18:02

Loes3

Het is duidelijk dat jij niet weet waar je over praat ! Hoop voor jou dat je nooit in deze situatie komt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.