Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Groep 1 en zindelijkheid

Triva

Triva

01-04-2019 om 12:04

allison en elizabeth

"Triva, waar is de verantwoordelijkheid van de ouders? Het is je eigen kind en als er echt een probleem is los jij dat op. Jouw ene kind mag niet gaan voor 30 andere. Wil je dat alles om dat ene kind draait dan moet je een privé school beginnen met maar een kind."

Beter lezen zou helpen. School moet een oplossing zoeken en ouders moeten betalen. Die moeten namelijk ook gewoon werken, net zoals de juf met haar eigen kind, om de huur/hypotheek te betalen.

Er moet gewoon iemand op school kunnen zijn die dit kan doen, idd een klassenassistent, een overblijfmoeder etc als ouders ivm werk niet naar school kunnen komen.

Elizabeth: "Een oplossing is om je kind pas naar de basisschool te laten gaan als het zindelijk is. Waarom zou een ander jouw probleem moeten oplossen?" Omdat het probleem dus vaak op school zit, lees de verhalen hierboven maar. School is vaak de oorzaak. Kind is thuis vaak gewoon zindelijk maar kind moet het op school vragen maar durft niet (andere kinderen gaan lachen of wat dan ook, zit in het hoofd van het kind maar krijg dat er maar eens uit), durft niet naar de wc omdat die vies ruikt, of vies is, kind is bang dat het juist in de broek plast als het opstaat. Geen idee wat er in die hoofden van die kleuters omgaat maar broekpoepen en broekplassen komt echt niet alleen maar door een verkeerde opvoeding.

Gelezen maar

Ik had het wel gelezen van dat betalen, maar wie dan? Alle ouders? Want ik kan nu al voorspellen dat je reacties krijgt als “Mijn Jantje heeft nooit ongelukjes dus ik betaal niet” en “Ik kom mijn Sofietje zelf helpen dus ik betaal niet.” De school moet niks, behalve de kinderen onderwijs bieden.

Met het tweede deel van je stuk ben ik het hartgrondig eens! Waarom toch ooit zonodig de kleuterschool moest worden afgeschaft ..... Daar stonden speciaal opgeleide kleuterleidsters die zich niet bezig hoefden te houden met aanvankelijk lezen, aanvankelijk rekenen etc. maar die de kleuters konden begeleiden in hun echte ontwikkelingstaken op die leeftijd, die voornamelijk motorisch en sociaal zijn. Maar ja....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.