Ouders en School
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Mamsvaneen
10-07-2018 om 12:07
GGD-CJG/schoolarts onderzoek 10 jarigen
Mijn zoon gaat volgend schooljaar naar groep 7 en wordt dan ook 10 jaar.
Ik wil niet dat hij meedoet aan onderzoeken van het CJG en ik wil niet dat hij een vragenlijst invult. Ik wil ook niet dat hij alsnog gevraagd wordt of alsnog een een vragenlijst voor zijn neus krijgt. Hij heeft een ASS en staat niet sterk genoeg in zijn schoenen om -als puntje bij paaltje komt- te zeggen dat hij niet hoeft van zijn ouders.
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar recente ervaringen hiermee, hoe ging dat bij jullie op school?
En hoe zit het tegenwoordig eigenlijk? We hebben inmiddels hernieuwde privacywetgeving, de AVG, maakt dat nog eigenlijk nog verschil in aanpak e/o rechten?

Mamsvaneen
29-01-2019 om 09:01
monitor
Idee van de Monitor is een goed idee.
Inmiddels heb ik bericht van het cjg ontvangen waarin expliciet wordt gezegd dat in uitzonderingsgevallen dmv een afstandsverklaring school wordt ingelicht en daarna ouders.
Ik zal dus een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens zodat zij dit kunnen toetsen en het cjg en school hiervan op de hoogte stellen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.