Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Deliggt

Deliggt

12-12-2018 om 12:12

Geen kerstdiner

Waarom heeft je zoon ‘vervelend’ gedrag?

Deliggt:
De waarom vraag is belangrijker dan straf.
Niet uitsluiten van het kerstdiner hoor! Straf zou moeten leiden tot verandering van gedrag.
Krijgt hij genoeg tijd om zijn energie kwijt te kunnen op school? Sommige scholen moeten de kids binnen zitten voor straf in de pauze, resultaat is vaak een nog drukker kind.
Of verveelt jouw kind zich en heeft hij uitdagender werk nodig op school?
Succes en vooral goede dagen positief belonen( juf op school ook!)

buiten schooltijd

leerplicht geldt tot 3 uur dus kerstdiner is niet verplicht
of het een goede straf is hangt af van hoe snel het kerstdiner achter de daad is

Kaaskopje

Kaaskopje

16-12-2018 om 17:12

Zahara

Ik vind het nooit een goede straf. Het valt in dezelfde categorie als 'voor straf zonder eten naar bed'. Wat heeft eten te maken met straf? Eten heb je nodig. Nu is dit een speciaal eet'moment', maar nog steeds eten. Eten mag m.i. nooit als strafmiddel ingezet worden.

Flavia

Flavia

Zahara

'leerplicht geldt tot 3 uur dus kerstdiner is niet verplicht'

Nee, er staan geen tijden in de wet PO, alleen een verplicht aantal uren, de scholen bepalen zelf welke tijden van de dagen tot die uren gerekend worden.
Bij veel scholen valt het kerstdiner dus wel onder de verplichte uren. Een slimme truc om aan de uren te komen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schooltijden-en-onderwijstijd/vraag-en-antwoord/hoe-regelen-basisscholen-de-schooltijden-en-lesuren

Jacqueline

Jacqueline

Koppeling

Op welke manier is het gedrag van jouw zoon gekoppeld aan het kerstdinner? Zou hij het uberhaupt erg vinden als hij er niet heen mag?

Ik vraag me namelijk af of je zoon wel wat leert van niet naar het kerstdinner gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.