Ouders en School
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Piep
10-08-2020 om 23:08
Corona en VO

pind@
10-09-2020 om 10:09
Geen VO maar MBO
Dochter net begonnen op MBO. Flink verkouden dus thuis en getest. Gelukkig negatief. Ze mag echter pas weer naar school als ze niet meer verkouden is (minimaal 24 uur)
Het meeste les is online dus ze heeft nog tot volgende week woensdag om te herstellen. Dat is de eerste dag dat er weer les is op locatie

Watervrouw
10-09-2020 om 12:09
#200 Temet
In de klas kind nu meerderen positief. Kind is maandag al gemeld als nauw contact maar we hebben nooit iets vernomen van ggd. Ik heb zelf maar even gebeld en we doen het goed, 10 dagen thuisblijven na laatste contact met positief getest persoon. Ik wilde kind ook laten testen maar omdat ze nu geen klachten meer heeft zegt ggd dat dat niet hoeft en dat volg ik dan braaf, alleen ex is het daar nu niet mee eens.
Ik ben ziek maar niet doodziek of benauwd of zo, gewoon erg lamlendig en wil slapen, lang slapen. Vanmiddag eindelijk de test waar ik maandag voor gebeld heb. Kinderen gaan weekend niet naar ex en dat begrijp ik maar heb een weekend uitzieken en slapen heel erg nodig, dus baal en moet schakelen. Boodschappen online kan pas maandag.
Ben er behoorlijk door van slag was al zo'n struggle om de laatste maanden schooljaar door te komen wegens andere problemen en ik had ook echt niet verwacht dat er geen problemen meer zouden zijn maar dit is heftig. Verwacht dat kind tot en met volgende week thuiszit want er zijn er meer in afwachting test en uitslag. Laatste contacten waren maandag.

Temet
11-09-2020 om 09:09
Watervrouw
"Ik wilde kind ook laten testen maar omdat ze nu geen klachten meer heeft zegt ggd dat dat niet hoeft en dat volg ik dan braaf,"
Vziw ben je niet meer besmettelijk als je een corona-infectie hebt doorgemaakt en wel symptomem had, maar daarvan bent hersteld. Dus of dochter had geen corona, of dochter had het wel maar is er inmiddels overheen, in beide gevallen komt die test dan negatief terug. Als je dat van tevoren weet, kan je je dat stokje in je neus besparen
Groeten,
Temet

Yaron
11-09-2020 om 09:09
Weer een raar jaar
Ik ben er wel een beetje klaar mee, alle vier kinderen meerdere dagen thuis gehouden deze twee weken, pas weer naar school als ze niet meer verkouden zijn. Nu dochter weer thuis, vorige week verkouden, was weer beter, dus naar school, maar negatief geteste kinderen die nog verkouden zijn mogen wel naar school, dus dochter weer verkouden. Testen heeft geen zin, kan pas woensdag en ik ga ervan uit dat zij dan wel weer beter is, maar dan zal er wel een volgend kind thuis moeten blijven.
Als dit zo doorgaat wordt het een erger jaar als vorig jaar, toen was alles met online lessen goed geregeld, nu kunnen ze een livestream van de lessen volgen, maar het is blijkbaar een heel gedoe, waardoor veel leraren dat niet doen. Dus zelf huiswerk bijhouden, toetsen inhalen. Ben bang dat dit voor veel kinderen (nog) een gemist jaar wordt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.