Ouders en School
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Katniss
13-08-2015 om 19:08
Budget schoolspullen
Wat vinden jullie een redelijk budget voor schoolspullen op de middelbare school? Het gaat dan om agenda, schriften, kaftpapier, pennen e.d., geen dure rekenmachines want die heb ik bij de boeken gekocht. Dochter (4 vwo) heeft de afgelopen jaren een budget gekregen maar heeft dit jaar duur ingekocht en moet zelf bijleggen.

Rixt
06-08-2020 om 18:08
Op school
Ik heb zoon gevraagd, nu examenklas vwo met aardrijkskunde in het pakket, Bosatlas hebben ze op school en als hij hem thuis nodig heeft kan hij via een code op z'n iPad de atlas bekijken. Woordenboeken gaan soms mee naar school voor een toets, gekocht bij de Action. De grafische rekenmachine is vanaf de vierde nodig en kon niet worden doorgegeven, want nieuwe versie.

ElenaH
06-08-2020 om 18:08
Mijn dochter heeft aardrijkskunde na de 3e laten vallen. Dus als iemand nog een tweedehands bosatlas zoekt ... 😀

Katniss
06-08-2020 om 19:08
Atlas
De Grote Bosatlas staat hier in de boekenkast. Mooi boek hoor. Voor de jongste heb ik hem nooit gekocht, en ze heeft er nooit naar gevraagd.

Pirata
06-08-2020 om 21:08
Bosatlas
Ik heb net een nieuwe gekocht, voor zoon die havo ging doen.
Wat een mooi boek, ik heb er uren in gebladerd. En had spijt dat ik hem niet mee had op vakantie. Had ik fijn alles over de lokale grondsoorten en begroeiing kunnen opzoeken.

Wilgenkatje
06-08-2020 om 21:08
Bosatlas
Die staat hier fijn in de kast en af en toe mag hij eruit. Ik vind het een plezierig boek om in te bladeren. Natuurlijk, alles is online te vinden, maar ik vind het ook prettig om af en toe papieren kaarten met extra uitleg te bekijken. School is een aanleiding om er een te kopen. Nou ja, die aanleiding is hier lang geleden. Misschien ga ik een actuele kopen als de kleinkinderen naar de brugklas gaan, dat schiet al aardig op en de eerste brugklasser is een boekenwurm. Ik zie mogelijkheden

Triva
06-08-2020 om 22:08
oh voor de duidelijkheid
nee ik zet geen bosatlassen op marktplaats, ik heb ook een mooi boek met kaarten (geen atlas) maar noway dat dat soort dingen naar de kringloop gaan.

Piep
06-08-2020 om 23:08
Atlas
de oudste had nooit een atlas nodig thuis, dus voor de jongste kochten we er ook geen. Hij bleek juist voor veel huiswerk de atlas nodig te hebben, dus uiteindelijk moesten we er toch eentje kopen. Ook precies een druk die ze niet in de bieb hadden (en de bieb is een half uur fietsen en dus sowieso geen handige optie). Zelfde gold voor een muziekinstrument en woordenboeken. Het verschilt dus enorm per school.

Jasmijn
07-08-2020 om 08:08
iemand anders een plezier mee doen
Ach, die bosatlas lag al jaren op de bovenste plank in een kast, met dezelfde gedachte als jullie schrijven, mooi boek om te bewaren, maar uiteindelijk deed er werkelijk niets mee. Ik heb hem in het begin echt wel eens opengeslagen om er even in te kijken, maar in een 'Marie Kondo' bui gewoon weggedaan. (3 jaar geleden ongeveer) nog geen spijt van gehad.
Op marktplaats verkopen; daar heb ik geen talent voor, of het 'loopt' niet hier in de omgeving, ik heb dat platform opgegeven, er komt toch niemand op af. Of ze gaan lopen moeilijk doen over verzendkosten, en dat voor 3 tot 4 euro, dan geef ik het net zo goed weg, is iemand anders er blij mee.

Mijntje
07-08-2020 om 08:08
verschilt
Verschilt per school. Hier wordt de bosatlas wel gebruikt. Soms moet die mee naar school tijdens een toets.
Ik heb mijn oude bewaard, maar die was natuurlijk verouderd voor mijn kind.

Flavia
07-08-2020 om 10:08
vergelijken
ik heb meerdere edities van de bosatlas staan. Vooral bij geschiedenis is dat mooi om al die verschuivingen te laten zien. Zeker in het recente verleden op de Balkan.

Famke
07-08-2020 om 11:08
Ja, hier ook
Mijn oudste moet op school de transponeringstabel omgekeerd gebruiken, omdat ze een nieuwere editie heeft dan waar de school vanuit gaat. In het algemeen zijn we ervoor om gewoon de voorgeschreven boeken te schaffen, maar toen hebben we toch maar niet die oudere editie ook gekocht. We hebben ook wel oudere edities, maar die editie niet. Er komt tegenwoordig wel erg vaak een nieuwe editie uit.

ElenaH
07-08-2020 om 13:08
Famke
'Er komt tegenwoordig wel erg vaak een nieuwe editie uit.'
Misschien moeten we de regeringsleiders en de opstandelingen zeggen dat ze voortaan nog maar één keer per 10 jaar een burgeroorlog of afscheidingsactie mogen doen :-)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.