Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Brugklas kamp buikpijn

Bijna alle brugklassers zijn doodop in het begin. Staat los van de leeftijd. Hier op school geven we ouders het advies om in de herfstvakantie niet te veel te plannen, zodat ze echt kunnen uitrusten. Al die nieuwe dingen, praktisch, sociaal en cognitief, vreten energie.

Rissie

Rissie

10-09-2019 om 13:09

Hahaha Beertje, Caesar en Temet (ot)

Om dáár nu weer een punt van te maken! Ongelooflijk! Natuurlijk zijn er ook vaders die dit moeilijk vinden. En ook oma's en opa's. Misschien wel ergens een een tante (of oom!) of broer of zus...

Niemand vergeten?

Maar van moeders is het het meest bekend dat ze hier moeite mee kunnen hebben. Als vaders er net zoveel moeite mee hebben, dan weten ze dat in ieder geval goed verborgen te houden! (sommigen zelfs tegenover hun eigen vrouw!)

300883

300883

10-09-2019 om 14:09 Topicstarter

Toen ze terug kwam

Ik skip maar even de reacties van ‘wat een drama om niks’, ik wilde hier gewoon mijn verhaal kwijt. Fijn dat er ook ouders zijn hier die het gevoel wel snappen. Overbezorgd? Noem het wat je wil. Er zit nog een wat uitgebreider verhaal achter , maar dat houd ik liever privé. Ze is zoals verwacht doodmoe teruggekomen, vond het niet bijzonder leuk, maar wel een beetje. Gaat nu het gewone dagelijkse ritme in en daar is ze ook veel meer het type voor.

300883

Dat klinkt wel zoals mijn dochter het ervaren heeft, alleen vond zij het leuk i.p.v. een beetje leuk. Dat dagelijkse ritme kan inderdaad heel fijn zijn en ik hoop dat je dochter haar draai gaat vinden. Mijn dochter heeft er nu een paar echte schooldagen opzitten en dat vond ze erg leuk. Succes voor jouw dochter op school!

MoederVan3

MoederVan3

10-09-2019 om 18:09

Een beetje leuk

Een beetje leuk vind ik behoorlijk positief.Bij alle drie mijn kinderen was het brugklaskamp niet het hoogtepunt van hun middelbare schoolcarrière. Terwijl het groep 8 kamp voor oudste en jongste één van de hoogtepunten van hun basisschooltijd was.
Dus, een goede start voor je dochter.

Beertje37

Beertje37

10-09-2019 om 22:09

Rissie

Van moeders is het meest bekend dat...?
Is daar onderzoek naar gedaan en waar kan ik dat vinden?

Flavia

Flavia

11-09-2019 om 07:09

moeders vs vaders

van moeders wordt het meest verwacht (sociale druk) dat ze er sentimenteel over zijn, van vaders wordt geeist (sociale druk) dat ze dat niet zijn en daarom lijkt het of vrouwen dat zijn want die kunnen er openlijk over praten, het wordt min of meer van ze verwacht en vaders niet. Of de gevoelens verschillend zijn is volgens mij niet bekend.
Houd er ook rekening mee dat door die sociale druk er ook ander spraakgebruik is tussen mannen en vrouwen waardoor het lijkt alsof de gevoelens anders zijn. Ik denk dat dat niet zo is alleen benoemen we het anders.

Enna M.

Enna M.

11-09-2019 om 13:09

moeders vs vaders II

"van moeders wordt het meest verwacht (sociale druk) dat ze er sentimenteel over zijn, van vaders wordt geeist (sociale druk) dat ze dat niet zijn"

Ja nou. Ik heb er zelf nooit zoveel last van als de kinderen op kamp gaan, maar mijn man heeft dat wel eens van mij gedacht;-) Een keer is een van onze kinderen niet op scoutingkamp laten gaan, die was toen 7 en het kamp duurde een week. Erg jong nog, en een jaar jonger dan de jongste deelnemers op het kamp, zat nog maar net bij de club en hij wilde zelf ook niet echt. Hij was toen in het geheel niet zelfstandig, tanden poetsen kon je bijvoorbeeld nog niet aan hem zelf overlaten. Mijn man dacht dus dat ik hem niet zo lang kon missen, maar m.i. was zoon er niet aan toe. Een andere keer ging het andere kind niet mee op weekendkamp omdat hij op hetzelfde moment zijn zwemdiploma moest halen (wat al een keer eerder niet door kon gaan, dus we konden deze niet overslaan).

Rissie

Rissie

12-09-2019 om 15:09

Beertje 37

Mijn punt was eigenlijk vooral dat die opmerkingen niets toevoegden in dit topic.

Ik wil geen discussie hierover, want daar komen we toch nooit uit. Maar laat mensen die wel denken dat er verschil is tussen mannen en vrouwen (waaronder ik) in hun waarde.

Heel gek om daar zo serieus/fel op te reageren!

Tango

Tango

12-09-2019 om 15:09

Vind ik dus ook.

Start daar dan een nieuw draadje over, als je dit onderwerp interessant vindt. Maar blijf er niet in een ander draadje eindeloos op door gaan.

Rissie en Tango

Ik vind de opmerkingen en vragen van beertje in dit draadje wel relevant. Gelukkig bepalen jullie niet welke reacties er wel en niet geplaatst mogen worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.