Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Boterbloem

Boterbloem

24-02-2020 om 09:02

creativiteit en ideeën gevraagd

Maro

Maro

24-02-2020 om 20:02

Appeltjes

Van alles wat

Rode koontjes

de perenboom

de driehoek

de rotonde

heen en weer

kereweer

de schatkist

pompidompi

de bloemenmand

spelend groeien

spel en groei

spuit elf

het kringetje

samen groeien

samenspel

leuk en stoer

de step

.... etc

sorry als ik iets heb verzonnen wat iemand al genoemd heeft.

rode krullenbol

rode krullenbol

Of ...

De Blijde Boodschap

Het Woud der Reuzen

Happerdepap hiephoi

In Beweging

Stap voor Stap

Het Einddoel

Het Trefpunt

De Kubus

Geen Gekkigheid

De Oplossing

De Uitkomst

Het Lichtpunt

Het Baken

De Boei

De Vuurtoren

Titaantjes

De Oever

Het Groene Gras

Alle Zeilen Bij

Voor de Wind

De Kustwacht

rode krullenbol

rode krullenbol

En dan natuurlijk ook ...

Het Boegbeeld

Het Aambeeld

De Kentering

Orkaankracht 7

De Wet van Vraag en Aanbod

Boterbloem

Boterbloem

26-02-2020 om 16:02

Ervaringen

Inmiddels weer wat dagen verder.
Wij hebben flink zitten sparren en een naam is nu al zo goed als zeker!
We houden het nog even stil totdat alles definitief is.

We zouden het nog wel heel leuk vinden om nog wat ervaringen met kinderopvang te lezen. Wat vond je prettig of wat was totaal niet handig, wat mis(te) je bij de opvang of BSO? enz..

2 Dingen

Wat ik me herinner, want het is hier al een tijdje geleden waren er twee dingen.
1. Borstvoeding en 2. Koemelkeiwitallergie
Ik gaf borstvoeding maar daarmee was ik niet echt welkom op de kinderopvang. Vooral niet als ik, zoals in het begin, ook overdag nog een keer kwam voeden. Wat je nodig hebt is een goede stoel om te zitten en een mogelijkheid om je handen te wassen.
2. Allergie was een lastig dingetje. Bij kleintjes was het elke spoortje koemelkeiwit uit de voeding laten en dat was nog te begrijpen al waren er ook leidsters die het allemaal onzin vonden. Bij de ouderen kon het wel gewoon normaal als je er maar geen glas melk bij geeft. Zo vaak eten ze geen brood op de opvang. En als er een roomijsje getracteerd kon worden was dat ook geen probleem. Dat was soms best lastig. Of de kinderen werden gedwongen elke dag 'hun' melk op te drinken of als er getracteerd werd kregen ze geen ijsje.
En zo ernstig was en is hun koemelkeiwitallergie niet. Ook nu houden we ons er zo goed mogelijk aan, maar een beetje in sommige producten is geen probleem. Als je maar niet dagelijks melktoetjes doet, kan wel een keer maar niet dagelijks, of een pak chocolademelk laat drinken.

rode krullenbol

rode krullenbol

26-02-2020 om 19:02

Mijn tip

Ik zou als tip willen meegeven om te zorgen voor continuïteit in de personeelsbezetting. Dat wil zeggen: zoveel mogelijk vast personeel i.p.v. tijdelijke krachten.

Juline

Juline

27-02-2020 om 10:02

Wat ik belangrijk vind

Horizontale groepen ipv verticale. Dit geeft veel meer rust voor kinderen en pm'ers.

Liefst een op hbo-niveau functionerende pm'er ertussen, zodat er wat meer overstijgend gewerkt wordt.

Laarzen en regenkleding voor de peuters, en ongeacht het weer elke dag naar buiten.
Leg een uitdagende tuin aan, waar kinderen hun fantasie kwijt kunnen. Niet te veel kant en klare speeltoestellen.

Een uitdagend programma voor de bso. Zoals in een ander draadje te lezen is, vinden kinderen vanaf groep 6 de bso steeds minder leuk. Dat hoeft mijns inziens niet.

Haal stagiaires voor de bso ook van andere opleidingen, zoals sport.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.