Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Mariëlle

Mariëlle

05-04-2020 om 16:04

Zou dit mogen? Verjaardag vieren

Ik zit met hetzelfde dilemma. Kind wordt 10 en verheugd zich op kadootjes, bezoek etc. Ze heeft ook al menig traantje gelaten bij het feit dat ze opa/oma van beide kanten al 2 maanden niet gezien heeft. Ze snapt het, maar heeft het er moeilijk mee.

Mijn ouders hebben aangegeven om op haar verjaardag 's middags op visite te komen. Onze huiskamer en tuin (maar het wordt kouder komende week) zijn groot genoeg. Van mijn schoonouders weet ik het nog niet wat ze willen. En als ze komen dan zou 's ochtends prima kunnen. Klinkt goed, maar toch wringt het. Alle vier zijn natuurlijk lid van een of meer risicogroepen. Ik ben er nog niet uit. Ik wil geen ziekte of erger op mijn geweten hebben.

Pennestreek

Pennestreek

07-05-2020 om 17:05

AnnaNiem

Dat kan toch prima in de tuin? Liefst voortuin, als je een achterom hebt kan ook de achtertuin. Je zet ruim van tevoren een tafel en stoelen klaar in een ruime cirkel rond de tafel. Je zet kopjes klaar. Losse gebakjes op schoteltjes met een servetje er al bij/onder en vorkjes er al bij. Voor in de koffie zakjes melk en suiker, ruim op een schoteltje leggen zodat wie wat wil pakken dat kan doen zonder een andere aan te raken. Prullenbakje klaarzetten voor het weggooien van alle troepjes (doet iedereen zelf). Jij schenkt alles in, zonder kopjes vast te pakken natuurlijk.
Cadeautjes niet ter plekke uitpakken, maar later (eventueel voor de tablet tijdens videobellen).
Na het bezoek gaat dat bezoek weer naar huis.
Ik zou ze dan wel apart laten komen denk ik.

Wat lastig is, is dat er niet gezoend/geknuffeld kan worden, en toiletbezoek kan niet. Dat is misschien nog het moeilijkste. Hoewel ik dat bij mijn ouders ook een keer heb opgelost door hun toilet beneden te gebruiken, en zij hebben toen een paar uur alleen boven gezeten. Ik ben toen door de voordeur gegaan die mijn moeder had open gezet en ben zo ook weer naar buiten gegaan zonder deurknoppen of zo aan te raken.

Hoewel mijn vader echt tot de risicogroepen behoort met zijn astma en bronchitis komen we al een paar weken bij ze op bezoek. Op deze manier. Of zij komen langs bij ons en dan kletsen we wat over het tuinhek heen. Wij wonen op fietsafstand, en ik wandel ook wel eens met de hond langs (half uur wandelen). Dat geluk moet je maar net hebben natuurlijk, maar ook als mensen van verder weg moeten komen kan het op deze manier. Alleen dat toiletbezoek is iets om op te letten. Dus thuis plassen voor ze weggaan .

Phryne Fisher

Phryne Fisher

07-05-2020 om 18:05

Toilet

Kun je niet met een Glorixdoekje even de deurklink, lichtknopje, kraan en wc-bril afnemen als ze naar de wc zijn geweest? Of het hen zelf laten doen.

Ja, en

Ik heb een spuitflacon met schoonmaakmiddel in het toilet staan. Die gebruik ik na elke toiletgang. Dat coronavirus schijnt niet tegen zeep te kunnen, dus die gewoonte lijkt me toevallig handig.
Ik spuit er altijd mee op het water terwijl er doorgetrokken is en op de bril.

Toilet?

Hoezo kan toiletbezoek niet? Kan dat ding in je bullen niezen? En gewone ouderwetse huishoud- of groene zeep is het beste. Het is het vet in de zeep die de corona bestrijd. Met chlorix en al die bacterie doende middelen maak je álles kapot, de goede bacteriën, je huid en 't milieu. Overigens lopen mensen met flink overgewicht de echte risico's. 90% van de corona patiënten op de IC heeft flink overgewicht. Ik maak me geen zorgen bij mensen met normale gezondheid en postuur dat binnen de normaal bmi valt.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-05-2020 om 19:05

Nou Elledoris

Ik ken 2 50’ers die beide, graatmager en wel. toch weken op de IC vertoefd hebben.
Sterker nog: het zijn de enige die ken die met Corona op de IC gelegen hebben.

Inderdaad

De 5 corona patienten die ik ken hebben/hadden allemaal een slank of tenger postuur.

Mijntje

Mijntje

08-05-2020 om 08:05

dus elledoris

jij vindt het niet erg dat via jou en via via via het virus doorwoekert en er nog meer mensen (vnl 50 plussers, soms obesitas, soms niet) worden besmet. Vind je niet zo erg dat die op de ic komen te liggen of overlijden. Jij waant je veilig, en jouw slanke naasten.

Glorix of alcohol 70 procent is wel zo veilig om het toilet (en deurklinken etc.) schoon te maken als je gasten hebt, met dit virus tenminste. Met kopjes moet je ook uitkijken.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-05-2020 om 09:05

Glorixdoekjes

Vziw zit er geen bleek in die Glorixdoekjes. Het is gewoon allesreiniger maar dan van het merk Glorix. Momenteel heb ik trouwens een pak Dettoldoekjes liggen. Dat was het enige wat er nog was, gelijk 80 stuks. Ik gebruik ze ook als ik even snel de wc wil schoonmaken zonder emmer en sop en zo.

Mijntje

Waar maak je uit op dat ik het niet erg vind dat er mensen op de IC liggen? Ik constateer dat ikzelf hoogstwaarschijnlijk niet in die risicogroep val en me dus geen zorgen maak. Voor mezelf. Ik hou heus wel afstand hoor, maar niet voor mezelf.

Oh ja

Ik ben al ver in de 60

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.