Off-topic discussies
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

loekie
15-11-2016 om 17:11
Winnen jullie wel eens wat?
Een oprechte vraag, winnen jullie wel eens wat? Bijvoorbeeld bij de postcodeloterij, van die acties met kraskaarten, loterijen of zo? Ik begin me oprecht af te vragen of er uberhaupt wel prijzen achter die loterijen?acties zitten. Mijn antwoord op de vraag weten jullie nu )

zebra
21-11-2016 om 19:11
postcodeloterij
stel dat er een grote prijs op mijn straat valt, dan weet toch ook niet gelijk iedereen of ik ook prijs heb als ik daar mijn mond over hou? Of zie ik dat verkeerd? Als die prijs op mijn postcode valt en dan ook nog mijn huisnummer, dan wordt het vast een ander verhaal. Ik weet echt niet welke buren wel of niet meedoen terwijl ik als postbezorger toch regelmatig brieven in de brievenbussen stop in onze straat, onlangs nog die pasjes die verzilverd konden worden bij AH.

Kaaskopje
21-11-2016 om 23:11
In mijn straat
Als de prijs echt in mijn straat zou vallen en niet op de hele postcode, zou ik zo bekend zijn. Op zich valt er iets voor te zeggen om zo te handelen als Postbezorger zegt, maar ik kies daar niet voor.
Zou je ook niet het risico lopen dat de bewoner van je nep-adres boos wordt omdat je misbruik maakt van zijn adres? Het moet een bestaand adres zijn tenslotte. Daar valt dan ook de agenda op de mat en andere post zoals waardebonnen voor de beruchte ijsjes of koeken.

Wilgenroosje
21-11-2016 om 23:11
Kaaskopje
Dat is niet zo hoor. Wij zijn met de postcode van ons oude adres door blijven spelen, maar de agenda, de stroopwafels en de tegoedbon voor de ijsprijs vallen gewoon op ons huidige adres in de brievenbus. Als de nieuwe bewoners van ons oude huis ook mee willen spelen kan dat ook gewoon.

Kaaskopje
22-11-2016 om 00:11
Dat wist ik dan weer niet Ik heb het ook niet grondig uitgezocht moet ik zeggen. Ja, ik neem inderdaad wel aan dat er meerdere deelnemers op een adres kunnen zijn.

m.e.a.
23-11-2016 om 18:11
Ski's
Wij belandden een keer op een Oostenrijks feestje waar lootjes voor het goede doel verkocht werden. We wonnen een paar ski's - terwijl we niet kunnen skiën en ook niet van plan waren om dat te leren. Bovendien zaten we in een stad 500 kilomter van huis met een heel klein autootje. We hebben de prijs maar teruggegeven en opnieuw laten verloten.
Een vriend van ons doet mee aan de postcodeloterij. Ik mag dan soms mee naar een bijna geflopte film of musical, waarvoor de postcodeloterij met zijn deelnemers voor zaalvulling zorgt.

Anoniem
23-11-2016 om 19:11
Bekendheid val mee
Toen schoonmoeder inderdaad een mooie prijs won, en bezoek van Gaston kreeg, en dus op de TV kwam, waren wij ook best wel bang voor allerlei problemen, maar ze heeft alleen maar leuke reacties gehad. Geen bedelbrieven, en behalve de belastingdienst heeft niemand haar om geld gevraagd.

Kaaskopje
23-11-2016 om 20:11
Geflopte film/musical?
M.e.a. weet je zeker dat dat bijna geflopte voorstellingen waren? Wij doen nu ook mee, maar ooit kregen wij van iemand anders twee kaarten voor André Rieu. We gingen er een beetje "we zullen het meemaken" heen, maar het was ontzettend leuk. Niet bepaald bijna geflopt ook.

Vakantieganger
28-11-2016 om 23:11
Mijn prijzen
Ik heb vroeger een keer een LP gewonnen met een radiospelletje (briefkaartje sturen). Onlangs heb ik n massage gewonnen bij een salon (visitekaartje in een vaas stoppen, en als winnaar eruit getrokken worden). En ik heb één keer bewust een like-actie gedaan op FB. Toen won ik kleding waar mijn kind blij van werd.
We doen niet mee met de postcode loterij. Maar heel af en toe, 3x per jaar of zo, kopen we een staatslotje 1/5. Zoals al eerder gezegd, is dat ook voor ons heerlijk dromen van de prijzen die we dan misschien wel gaan winnen. Soms krijg ik de inleg terug. Meestal niet. We zien het als vrijwillige vermaakbelasting.

Kaaskopje
29-11-2016 om 11:11
Ja ik ook! Hoe heet hij ook alweer van Music is my first love... ja, John Miles.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.