Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Katniss

Katniss

14-03-2014 om 19:03

Winkels die verdwijnen

Tijgeroog

Tijgeroog

23-03-2014 om 21:03

Neteret mut

In Nederland kan je die dingen eigenlijk allemaal wel per pin betalen. Beerput heb ik niet, maar ik zou verwachten dat je daar een rekening voor krijgt en dat overmaakt. Boeken hoef ik op de basisschool nog niet te betalen. De kapper moet ik contant betalen als die aan huis komt, maar als ik naar een kapsalon ga kan ik pinnen. De huisarts en tandarts worden door de verzekering betaald, en anders krijg ik daar een rekening voor thuisgestuurd. En bij alle andere dingen kan ik pinnen.
Eigenlijk heeft alles waar je komt wel een pinmogelijkheid, als mensen naar je toekomen meestal niet. Voor de grote dingen krijg je een rekening en maak je het over, kleinere dingen zoals de kapper aan uit of de schoorsteenveger worden contant betaald.

Tijgeroog

Tijgeroog

23-03-2014 om 21:03

Neteret mut

In Nederland kan je die dingen eigenlijk allemaal wel per pin betalen. Beerput heb ik niet, maar ik zou verwachten dat je daar een rekening voor krijgt en dat overmaakt. Boeken hoef ik op de basisschool nog niet te betalen. De kapper moet ik contant betalen als die aan huis komt, maar als ik naar een kapsalon ga kan ik pinnen. De huisarts en tandarts worden door de verzekering betaald, en anders krijg ik daar een rekening voor thuisgestuurd. En bij alle andere dingen kan ik pinnen.
Eigenlijk heeft alles waar je komt wel een pinmogelijkheid, als mensen naar je toekomen meestal niet. Voor de grote dingen krijg je een rekening en maak je het over, kleinere dingen zoals de kapper aan uit of de schoorsteenveger worden contant betaald.

Gewoon een reservepotje neerzetten.

Woon in een dorp zonder pin, bus of winkel, maar heb zeer regelmatig kasgeld nodig, pin dan een paar rolletjes kleingeld, voor in de pot.
Handig voor alle acties, geraniums/ zakjes paaseitjes/ collectes/ abb.dorpskrantje/ en wat allemaal meer, wat contant geld komt incasseren.
Denk dat de meeste het hier ongeveer zo doen, in een reservepotje.

neteret mut

neteret mut

23-03-2014 om 22:03

tijgeroog

het was dan ook wel wennen toen we naar B waren verhuisd. Boeken voor school zijn middelbare schoolboeken en dat verschilt per school (de meesten gaan idd per rekening). Sommige kappers hebben wel een pin, andere niet, net als de ene tandarts wel en de andere niet enz. Het is hier alleen nog wel meer voorkomend dat er geen pin is (bankcontact heet het hier). Tandarts en huisarts betalen na consult/ behandeling en dan het betaalbewijs inleveren bij de verzekering, terugbetaling meestal binnen 3 dagen op je rekening (het nederlandse systeem is veel handiger vind ik)

Tijgeroog

Tijgeroog

23-03-2014 om 22:03

Jasam

Kun jij rolletjes kleingeld pinnen???

Rolletjes pinnen

Ja, bij de Rabobank kan dat, je kunt de rolletjes ook uitkiezen, 10, 20, 50 cents enz.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.