Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Biene M.

Biene M.

17-08-2013 om 10:08

Wie rijdt?

Ella2007

Ella2007

23-08-2013 om 09:08

Ik liever dan hij

Wij houden allebei evenveel van autorijden,, dus we rijden ongeveer hetzelfde. We rijden vaak lange afstanden, ik ook vaak alleen met de kids (familie paar honderd kilometer). Voor de kids zorgen en sturen tegelijkertijd is voor mij geen issue, doe ik al vanaf hun geboorte. Kwestie van voorbereiding....Ik rij trouwens liever zelf, omdat ik vind dat ik rustiger rij. En dan bedoel ik niet minder hard, want ik rij ook wel pittig door (probeer wel de fanmail uit Leeuwarden te vermijden), maar ik anticipeer wat meer denk ik. En ik sta wat minder snel op mijn strepen. Mijn man wordt in de auto toch best af en toe een haantje, en daar hou ik niet zo van. Overigens rijdt hij nog steeds wel goed en veilig hoor, maar gewoon wat assertiever.

Als er een feestje is rij ik meestal. Zelfbescherming....heb ik geen kater de volgende dag. Kaart lezen doen we echt nauwelijks meer sinds de navigatie in de auto, maar kan ik wel beter dan hij (vind ik zelf: ik begrijp zijn aanwijzigen nooit, ben zelf communicatief vaardiger, vind ik).
Het enige waar ik onzeker in ben is met aanhanger (vouwwagen, caravan, boottrailer) bochtje achteruit rijden. Dat laat ik graag aan hem over.
Ik heb twee vriendinnen die nooit rijden als manlief in de auto zit. DBij de een komt dat omdat manlief met kromme tenen ernaast zit (en terecht, maar ja, als je weinig gelegenheid krijgt om rijervaring op te doen, zal dat ook niet verbeteren), bij de ander omdat zij beiden het fijn vinden om een traditionele man en vrouw-rolverdeling te hebben.

margje van dijk

margje van dijk

23-08-2013 om 16:08

Nu omgedraaid

Wij hebben allebei pas laat ons rijbewijs gehaald: ik na de geboorte van ons 2e kind (14 jaar geleden), mijn man pas 5 jaar later.

In het begin reed ik dus alles, want we hadden geen keus. Ik vond het best stressvol om twee maanden na het behalen van mijn rijbewijs met man, peuter en baby door Parijs heen te scheuren zeg maar. Leuk stressvol hoor, maar niet echt mijn hobby.

Nadat mijn man ook kon rijden wisselden we het altijd keurig af, en dat is ook jaren zo gebleven. Totdat hij vorig jaar aan me vroeg wat ik nou eigelijk leuker vond, rijden of ernaast zitten. Ernaast zitten, zei ik zonder enige aarzeling. En jij? Rijden, antwoordde hij ook direct. Aha. Dat was dus duidelijk. En sindsdien rijdt hij altijd. Ik bied bij langere stukken altijd aan om het over te nemen maar dat 'hoeft niet' van hem, behalve als hij zelf voelt dat hij moe wordt.

Nou, ik vind het heerlijk hoor, dat ik lekker om me heen kan kijken of Game of Thrones eidelijk kan uitlezen. En hij geniet juist van het rijden.

Het is dus een van de klussen geworden die we heus wel allebei kunnen doen, maar die liever door de een dan de ander gedaan worden.

Margje

Vic

Vic

23-08-2013 om 22:08

Liever niet

Ik heb net weer zo'n 450 km achter de rug, en anderhalf uur file bij Antwerpen, en het is niet mijn hobby. Als ik met mijn vriend weg ga rijdt hij altijd, tenzij ik hem met mijn auto van/naar het station breng (heel incidenteel). Ik hoop dat als oudste 18 is ze snel haar rijbewijs heeft, én nog steeds met me op vakantie wil. Dan mag zij lekker rijden en doet gelijk de nodige ervaring op ;-)

Stenna

Stenna

23-08-2013 om 22:08

Ha! ella

Dat had ik ook altijd, dat ik man's aanwijzingen niet begreep. Of verkeerd begreep. Dan zei hij bijv.: "nu daarheen" (waarheen?! zeg links of rechts ofzo, ik moet op de weg/verkeer letten, niet opzij kijken om te zien waar jij heenwijst). Of: "volgende links, ja die je nu voorbijrijdt dus, niet de volgend volgende". ?!
Dank god voor de GPS. Al begrijp ik die ook wel eens verkeerd...(maar dan is er nog een plaatje bij).
Ik rijd het meest, gaf ik boven al aan. Maar ik laat man wel eens expres lange ritten rijden zodat hij wat meer rijervaring krijgt (hij heeft niet zo lang zijn rijbewijs)

p

p

24-08-2013 om 16:08

Alcohol

20 jaar lang heeft mijn man altijd gereden, kon goed rijden, beter dan mij. Ik vond dat best!
Tot alcoholisme zijn leven insloop, hij viel tijdens het rijden in slaap, maakte te grote bochten, kreeg accidentjes.... een hele strijd voor het werd toegegeven, behandelingen tegen verslaving verder (is nu onder controle) heeft hij besloten om mij altijd aan het stuur te laten als we samen rijden. Ik vind dat niet fijn, liet mij liever naar plaats van bestemming brengen, maar denk toch dat het best is (een verslaafde geeft niet graag toe als hij terug onder invloed zou zijn)
De laatste 10 jaar ben ik dus chauffeur

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.