Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Jamie

Jamie

26-11-2015 om 15:11

Weg met dat woord!

Pien

Pien

27-11-2015 om 20:11

Mijn ergernis

"Dat vrouwtje van een paar huizen verderop"

Vreselijk, dan zie ik echt Vrouwtje Theelepel voor me...
Ik vind het denigrerend klinken.

Nailen

zit net The Voice te kijken met de kids . En ik vind dat 'nailen' echt vreselijk. Je hebt het echt dik genaild. Ik kan er echt niks mee...

Katniss

Katniss

27-11-2015 om 20:11

Articuleren

Aarpollen i.p.v. aardappels, feelsiteerd i.p.v. gefeliciteerd, arech i.p.v. aanrecht. Verder nog koonlukke en de bekende tampasta. Kortom, de wereld zou een stuk beter klinken als mensen een beetje fatsoenlijk zouden articuleren.

Punt

Punt

27-11-2015 om 21:11

dat maakt mij niet uit

Maak er dan van: mijn geliefde, mijn (aller)liefste enz, maar mijn lief...ik vind het zelf echt niet klinken.

Emma

Emma

27-11-2015 om 21:11

Doezen

Doezen = douchen. (Lekker doezen, grrrr....)
Lunzen = lunchen
Zuiker = suiker

Tango

Tango

27-11-2015 om 23:11

Klap

Iemand noemde al 'ergens een klap op geven'. Vind ik al niets maar helemaal erg vind ik: 'ergens een plasje overheen doen'. Echt heel vies hoor!
Ook raar vind ik het als iemand zijn kind een 'scheetje' noemt.

Tango

Tango

En nailen???

Wat wordt daar nu weer mee bedoeld? Dat woord ken ik echt niet hoor.

Tango

Tango

Of van die mensen

Die steevast spychiater zeggen in plaats van psychiater. Of spycholoog.
Weps in plaats van wesp is er ook zo eentje. Nou zei mijn zoon die ook heel lang verkeerd, maar bij een volwassene kan dat natuurlijk echt niet.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

Oh ja Tango

Dat plasje ja, die had ik verdrongen....

Bah!

Behalve dat plasje...

...wil ik graag ook ' ophoesten' kwijt. Geeft smerige rochelassociaties. Bah!

Ad Hombre

Ad Hombre

28-11-2015 om 01:11

Liz, MoederMop

"Ik vind k.t echt verschrikkelijk"

Hallo, het is 2015, niet de fifties...
Tijd om een beetje in touch te komen met je lichaam weet je wel.

"En dan natuurlijk als het als uitroep of in combinatie met iets als vloek wordt gebruikt."

Ach, kan erger, 'kanker' als vloek vind ik veel vreselijker. Daar heb ik nog eens een paar kutstudenten flink over uitgefoeterd.

Moedermop:
"Zeg maar"

Vervelend, maar niet zo erg als 'zal ik maar zeggen' wat door een paar van mijn collega's wordt verhaspeld tot - I kid you not - 'zak meggen', blijkbaar inspireren ze elkaar. Hoe kom je erop?

Jamie

Jamie

28-11-2015 om 06:11

punt

'Maak er dan van: mijn geliefde, mijn (aller)liefste enz, maar mijn lief...ik vind het zelf echt niet klinken'

Serieus? Je weet dat als je het over liefste of allerliefste hebt dat dat betekent dat je er meer hebt? De begrafenisondernemer zeii dat bijv ook toen mijn vader 'allerliefste moeder'op de rouwkaart wilde hebben. Ik vind 'mijn lief' mooi, klinkt Vlaams maar ik blijf het wel associēren met 'my love'.

Jamie

Jamie

28-11-2015 om 07:11

tango

Vraag dat nailen eens aan je soon. Mijn zoon roept dat als hij iets heeft gehaald bij het gamen. Je hebt het gered/gedaan/gehaald dus.

Jamie

Jamie

Hij roept dan: nailed it!

Jamie

Jamie

soon is zoon

S en z zitten dicht bij elkaar...

Rozemarie

Rozemarie

28-11-2015 om 09:11

letterlijk

Veel van mijn ergernissen zijn al langs gekomen. Maar ik heb er nog wel een paar.
Het gebruik van letterlijk als het helemaal niet letterlijk betekent. Ik heb letterlijk 10 euro betaald (euh, en hoe doe je dat dan figuurlijk)
Het woord bae in de betekenis geliefde.
Baantje voor het werk van een vrouw maar dat is gelukkig een stuk minder.
Ik stem geen Wilders maar ... en dan het stralend met hem eens zijn.
Kaasje.
Hij zegt wat iedereen denkt. (vooral als het over Wilders gaat)
In Nederland het hoofd boven het maaiveld steken
En ik maak me ook schuldig aan een aantal dat hier is langsgekomen maar als geintje zoals toppie, gezellie en (die is nog niet langsgekomen) cute of niet cute.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-11-2015 om 09:11

Jamie

Nav #24: ik vrees dat ik een hoogopgeleid karakter in een lagergeschoold lichaam heb. Ik pas totaal niet in het beeld van laagopgeleid met mijn mavootje zonder verdere diploma's. Het zal dus niet alleen door laaggeschoold zijn maar ook omgeving e.d..

Emma

Emma

28-11-2015 om 10:11

Brutaal

Als een schreeuwerd gelijk krijgt: brutale mensen hebben nou eenmaal de halve wereld.

Aardige en empathische mensen dus de andere helft ;-)

halen.

Veel mensen gaan iets in een winkel halen. Nee, je haalt niets maar betaalt dus je koopt iets.
Afschuwelijk vind ik het als woorden als kanker, spastisch en autistisch als bijv.naamw. worden gebruikt.
Of 'daar ben ik het eens' en 'irriteren aan' ...

Punt

Punt

28-11-2015 om 11:11

Uiteraard heb ik meer liefsten in dit leven!

Allerliefste moeder kan natuurlijk best, want je hebt dan de allerliefste moeder van alle moeders die mogelijk zijn.

Ik snap je link naar my love en de vlaamse, maar ik vind de zuidafrikaanse eigenlijk nog mooier: ek lief jou. Beetje krom van mij in deze, maar ik vind volwassen mensen die over mijn lief of zelfs alleen lief praten dan onbewust iets willen uitstralen. Houd het maar op een gevoel.

roodborst

Als je 'iets in de winkel halen' erg vindt zullen je wel de rillingen over de rug lopen bij 'ik heb een nieuwe spijkerbroek gescoord'.

skik

Emma

"Als een schreeuwerd gelijk krijgt: brutale mensen hebben nou eenmaal de halve wereld. Aardige en empathische mensen dus de andere helft"

Maar als 10% van de mensen brutaal is en 90% aardig en empatisch vind ik de verdeling toch nogal scheef.

skik

Emma

Emma

28-11-2015 om 12:11

Haha Skik

Klopt als een bus. Maar de uitdrukking is ook dat ze de halve wereld hebben omdat brutale mensen zoveel lawaai maken. In verhouding kan het inderdaad 10% zijn dus of nog minder.

Het gevoel van Lief

Lief is te klef. De verbale variant van en plein public aan elkaar gaan zitten foezelen en voetje vrijen. Laat dat. Ik geloof zonder vertoon ook wel dat jullie het heeeeel erg met elkaar getroffen hebben.

Maar misschien is het gewoon de kift.Lief en Lief hebben vast nooit bonje. Lief snurkt niet, zet vast elke ochtend koffie zonder dat je het hem hoeft te vragen, en Lief zet ook vast zijn lege bierflesjes in het kratje in plaats van op de aanrecht.

Lief en Lief delen een passie die voor normale stervelingen niet is weggelegd. En over passie gesproken, zullen we dat woord alleen weer gebruiken in de oorspronkelijke betekenis van hartstocht. Breien is mijn hobby.

Pien

Pien

28-11-2015 om 22:11

Ook erg

Mensen die tegen hun kinderen zeggen dat ze centjes verdienen, of ergens niet genoeg centjes voor hebben.

Brrrr... Het is gewoon geld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.