Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Bellefleur

Bellefleur

01-09-2014 om 11:09

wandelen: opbouwen

Ik wil proberen mijn wandelingen wat langer te maken. Tot nu toe haal ik 5 kilometer net. Ik wil dat het liefst uitbouwen. In de laatste week van september is er een wandeling van 20 kilometer die ik heel graag wil lopen. Ga ik dat redden? Hoe moet ik de komende weken trainen om dat voor elkaar te krijgen? Of moet ik het niet doen?

Bellefleur

Bellefleur

25-11-2014 om 17:11

AMK,

Wauw.

amk

amk

25-11-2014 om 19:11

Bellefleur

ik lees dat je duizelig wordt tijdens het wandelen. Eet, drink en rust je wel voldoende?

Ik loop wel door, maar rust ook best veel (foto hier, foto daar) en om het uur stop ik minimaal 5 - 10 minuten en na 3,5 uur een 20 minuten. (boekje er bij, kopje thee)

Ik had best wel wat spierpijn, maar niet zo heel veel. Het viel me heel erg mee.

Wandelaar

Wandelaar

25-11-2014 om 22:11

Bellefleur

Ik weet het, ik ken de theorie. Maar die schoenen aantrekken en naar buiten gaan is zo moeilijk. Ik zit de hele dag afwisselend te huilen en te nietsnutten voor mijn laptop. Ik krijg niks gedaan.Ik weet dat wandelen goed zou doen maar ik krijg me er niet toe gezet.

amk

amk

25-11-2014 om 22:11

kan iemand

je over de drempel helpen door samen te gaan lopen?

Wandelaar

Wandelaar

26-11-2014 om 09:11

Hulp

Vroeger wandelde ik met iemand samen en die heb ik gemaild of ze dat weer wil doen. Dinsdag hebben we een afspraak om een uurtje te gaan wandelen. Ik hoop dat ik dan in ieder geval de lol in het wandelen weer terug krijg.

amk

amk

26-11-2014 om 11:11

goed gedaan!!!!

Het is toch weer een begin.

Bellefleur

Bellefleur

26-11-2014 om 17:11

Super!

Goed gedaan. Verwacht niet teveel van de wandeling. Het is al goed als je je schoenen hebt gestrikt en je jas hebt aangetrokken. Die lange wandelingen komen wel weer.

Wandelaar

Wandelaar

30-11-2014 om 01:11

Dank

Lief van jullie. Ik hoop dat het weer lukt. En dat ik iets aan mijn verstoorde slaapritme kan doen :(

Bellefleur

Bellefleur

30-11-2014 om 11:11

Ik ook

In privé en werk zijn er op dit moment zoveel spanningen, dat ik me een looien deur voel. Even geen tijd om te wandelen. En geen energie. Maar ik ben afgelopen vrijdag wel naar de sportschool geweest. Eerst wilde het voor geen meter, maar later was het net alsof de stress van mijn lijf afbrak. Lekker gesport. En vervolgens komen alle zorgen weer. Dus. Gewoon gaan. Dat slaapritme, komt van de zorg? Of doe je dat normaal ook?

Wandelaar

Wandelaar

30-11-2014 om 11:11

Slapen

Slapen is altijd het eerste wat de mist ingaat als er problemen zijn of ik me niet goed voel. Altijd al. Dan lig ik uren wakker of ik raak helemaal uit mn ritme en ga veel te laat naar bed. Meestal ben ik toch vroeg wakker dus dan loop ik de hele dag met zo'n verdwaasd gevoel rond van het slaaptekort. En dan val ik halverwege de dag om en ga dan op de bank liggen. Met als gevolg dat ik 's nachts helemaal niet meer slaap.
Ik hoop dat het beter gaat als ik het wandelen weer op kan pakken. Frisse lucht en de natuur doen goed. Ik moet het alleen doen. Dat is altijd het probleem, het doen.

Bellefleur

Bellefleur

02-12-2014 om 08:12

Dinsdag

Wandelaar, veel succes met je wandeling vandaag.

Wandelaar

Wandelaar

02-12-2014 om 12:12

Lief

Wat lief dat je er aan dacht. Ik ben net terug en het was heerlijk. Droog en niet te koud, heerlijk in de natuur. Meteen bijgepraat dus ook mijn hart voelt wat lichter aan. Volgende week gaan we weer Hopelijk kan ik nu de weg naar boven blijven volgen.

amk

amk

02-12-2014 om 12:12

Goed gedaan!!

Bellefleur

Bellefleur

02-12-2014 om 13:12

wauw

Goed gedaan. Volgende week weer. En misschien, misschien als je zin hebt om tussendoor een wandelingetje te maken... Gewoon gaan!

Bellefleur

Bellefleur

05-12-2014 om 09:12

Mijn beurt

Geen sport deze week. Geen fietstochten, geen wandelingen. Mijn energie is weg. Ik doe niets anders dan tv-kijken.

Wandelaar

Wandelaar

09-12-2014 om 10:12

Time out

Soms kun je dat hebben Bellefleur. Geef jezelf even de ruimte en pak het dan weer op Ik zie nu ook dat ik heb gezwelgd in mijn ellende totdat ik er redelijk klaar mee was. Toen heb ik mijn leven weer opgepakt en zie, er gebeuren ineens allemaal mooie dingen. Alleen het wandelen is nog niet wat het was. Op het moment ligt dat ook even lastig ivm geplande zaken enzo maar in januari ga ik weer beginnen. Moet ook wel want ik ga een Kennedy lopen.
*sprak zij met een overtuiging die ze niet voelt* Vorig jaar heb ik een halve Kennedy gelopen en vanaf toen wil ik een hele doen. Dus vanaf januari ga ik weer gewoon trainen en geen gemiep meer over ellende en geen zin ;)
Jij ook bedankt AMK :)

Bellefleur

Bellefleur

10-12-2014 om 07:12

Hoe?

Er gebeurt thuis en op het werk teveel om vrolijk te kunnen gaan wandelen. Ik weet niet hoe ik het moet oppakken.

zebra

zebra

10-12-2014 om 09:12

deze week en de komende weken

geen wekelijkse wandeling, deze week te slecht weer en de komende 2 maandagen kan ik of mijn wandelmaatje niet. Wel heb ik voldoende beweging door mijn bijbaan dus mijn conditie gaat niet ineens achteruit. Eind december of begin januari pakken we de draad weer op met de wekelijkse wandelingen.

amk

amk

10-12-2014 om 09:12

Bellefleur

je hoeft ook niet 'vrolijk' te gaan wandelen. Bij mij helpt het juist als ik helemaal niet lekker in mijn vel zit of het te druk is. (ik doe het ook wel op mijn werk, of ik word door mijn manager weggestuurd om even naar een ander gebouw te lopen (+/- 1km)
Op een bankje in het park gaan zitten met een thermosje thee of koffie helpt vaak ook wel om weer wat lucht te krijgen.

En een virtuele knuffel vanaf hier.

Bellefleur

Bellefleur

11-12-2014 om 09:12

Vrolijk

Ik heb mezelf in m'n nekvel gepakt, en gisteren 10 km gewandeld. Niet vrolijk, maar op de een of andere manier knap ik er wel van op.
En zaterdag verplicht ik mezelf om een lange wandeling te maken: 25 kilometer. Die knuffel van jou: dat helpt. Daar was ik aan toe. :-)

amk

amk

11-12-2014 om 10:12

Goed zo!

Nu niet gaan overhaasten, alleen 25 als je dat gewoon red. 15 is ook mooi, het gaat er om dat je aan het bewegen bent.

Als je aan het eind je beter voelt dan er voor is het goed. Moe mag, dat hoort er bij, maar vooral beter.

Nog maar een knuffel dan. en een high five want je hebt het toch maar gedaan.

Ik had gister geen zin in badmintontraining maar heb toch mijn sportspullen maar aangetrokken voor dochter en ik opgehaald werden.
Ben wel de baan op gegaan en toen vond ik het ook wel weer leuk en erg vermoeiend (was een tactische looptraining)

Ik merk een gebrek aan conditie. En iemand heeft me tussen neus en lippen nog uitgedaagd voor deelname aan de zandvoort circuit run. (dat is 5 km) in maart. Nog maar even over nadenken zo bij de eerst kerstlunch.

Wandelaar

Wandelaar

12-12-2014 om 10:12

Gisteren

heb ik lekker gewandeld met een vriendin. Maar 7 km maar het deed goed Van mij ook een dikke knuffel Bellefleur. Wat goed van je dat je gewoon bent gegaan. Top En natuurlijk ook voor AMK en Zebra.
Ik heb weer afgesproken voor donderdag en dat blijf ik voorlopig nog wel even zo doen. Denk dat het verstandig is om een stok achter de deur te blijven houden voorlopig ;)

Bellefleur

Bellefleur

15-12-2014 om 09:12

Gehaald. Het was een saaie tocht. Ik ben om kwart voor acht 's ochtends begonnen. Ik heb geleerd dat in het donker wandelen niet leuk is. Ik werd enorm draaierig, en heb heel wat keren op het punt gestaan om naar huis te gaan. Toen het licht werd, knapte ik op. Twee fikse regenbuien, en daarna zon. Nadeel van deze route was dat er geen enkel cafeetje was waar ik koffie kon halen. Omdat het zo regenachtig was, ben ik ook niet op een bankje gaan zitten. Heb dus alle 25 achter elkaar door gewandeld. Het doel was een museum, met een leuke lezing. Ik was ruim op tijd. En had dus alle tijd om uitgebreid koffie te drinken. Dat vond de baliemedewerker wat verwarrend. 'maar wilt u niet eerst de expositie zien? Nee. Eerst koffie. En daarna met de trein terug. Tevreden.
De dag er na was ik moe, maar aangezien er twee van de vier gezinsleden ziek waren, en de derde geen klap uitvoert, mocht ik het huishouden in mijn eentje opknappen.

Wandelaar

Wandelaar

15-12-2014 om 09:12

Wauw

Wat goed van jou Dat is een hele mooie afstand en zeker met die omstandigheden. Ik ben trots op je :)
En logisch dat je moe bent, je hebt nu echt een paar dagen nodig om te herstellen.

Bellefleur

Bellefleur

18-12-2014 om 11:12

Een Kennedy?

Wandelaar, ga je echt een Kennedy lopen? Dat is 80 kilometer! Dat is gekkenwerk :-)
Wanneer is het evenement?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.