Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

26-03-2013 om 09:03

Waarom koningin maxima?

Het valt me iedere keer weer op. Iedereen heeft het maar over koningin Maxima. Dit hebben we toch nooit gedaan? De echtgenoten van koning of koningin zijn toch gewoon prins of prinses?
Waarom is het dan nu ineens koningin als het om deze Argentijnse dame gaat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

24-04-2013 om 18:04

Genista

"Want zoals Stelle zegt, dat ze zich wel kan voorstellen dat Manda nu wat puberaal recalcitrant reageert, zo moet ik me dat ook kunnen voorstellen, want ik heb zelf in reactie ook puberaal recalcitrant gereageerd."

Ik geef direct toe dat ik minstens zo erg was, en dat dat ook niet bedoeld was als Manda bashen, al heb ik ook stukjes van haar aangehaald. Ik werd er gewoon ontzettend melig van, dat hele gedoe, gecombineerd met de mediahype die dagenlang kranten, internet, radio en tv beheerste. Melig, recalcitrant, dwars, opstandig, alles tegelijk.

Je noemt "polariseren" en ik denk dat je gelijk hebt. Ook, omdat dat polariseren de laatste paar jaar in toenemende mate voorkomt in onze maatschappij, op een manier die echt niet leuk meer is. Het lijkt wel alsof er steeds meer mensen een groep vinden om tegenaan te trappen, over en weer!
Tegenstellingen zullen er altijd wel zijn, daarover maak ik me geen enkele illusies, maar het loopt steeds meer uit de hand, en de media lijkt het vuurtje alleen nog maar aan te wakkeren. Met als recente uitbarsting de "monarchisten" versus de "republikeinen". Inzet: een rammelend lied...

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

Berber

"Nederlanders vinden het (volgens mij) ook gewoon fijn om met z'n velen een beetje te leggen zeuren. Van je poeh, poeh, nou, nou, hep dat nou allemaal wel nodig? En dan maar afkeurend naar elkaar schudden met die hoofden. Geeft zo'n heerlijk warm saamhorigheidsgevoel. In dat opzicht heeft dat lied zijn doel dus wel bereikt. Ik zeg het nog maar eens: Get over it."

Helemaal mee eens maar ik vind de manier waarop deze laatste strijd is uitgevochten (media, twitter, petities, noem maar op, met woorden die niet echt leuk meer waren en verder gingen dan "wat een kutnummer") een beetje te erg over the top. Dat ging verder dan een lekker saamhorigheidsgevoel.

Ik denk dat er iets smeult dat veel verder gaat dan alleen pro of contra het koningshuis. De huidige crisis, de al jarenlange problemen in de regering (hoe lang is het geleden dat de 4 jaar vol werden gemaakt?), onzekerheden die we 5 jaar geleden nog niet kenden (huis, werk, inkomen), het roept blijkbaar iets op waardoor dit soort (best wel felle) reacties kunnen ontstaan, plus de polarisatie waar Genista het al over had.
Ik heb het gevoel dat dat de laatste jaren steeds sterker wordt. Steeds meer groepen tegenover elkaar. Eerlijk gezegd heb ik wel eens het vermoeden dat deze hele kronings-clash het symptoom is van een veenbrand. Ontstaan uit onvrede, angst en onzekerheid. Plus de media die er graag nog een schepje bovenop doen, en ook het gebruik van de nieuwe media waar reaguurders elkaar opjutten en mensen in de meest bloemrijke taal hun ongenoegen kunnen spuien.

Stelle

Stelle

Media

Ach, dit is een forum, als iedereen het alsmaar met elkaar eens is, gebeurt er ook zo weinig. Zeker met zoveel weldenkende mensen bij elkaar is een beetje chageren soms gewoon even lekker. Met die polarisatie ben ik het wel eens, evenals dat Nl nogal geneigd is met van alles en nog wat over the top te gaan (die 2 liter slagroom.. blwerk) Maar DE media die dat aanwakkeren? De mijne niet hoor. Al roept zoiets wel lekker natuurlijk .

Liora

Zoiets bedoel ik, je hebt het goed begrepen .

Nee denk ik niet

ik heb het idee dat het juist wel goed gaat met DE Nederlander. Veel beter dan een jaar of 6 geleden toen er groepen echt tegenover elkaar stonden.

En ik zie het meer ook als een luchtig onderwerp waar iedereen nog wel zin heeft om over te mekkeren. Het is maar een liedje namelijk en we hebben met zijn allen lol over de reacties van Ewbank en het is ook gewoon erg kneuterig allemaal.

Verder leuk dat Maarten van Rossem vanavond weer in P&W zit en dat Koefnoen nog iets leuks uitzend ergens deze week.

Zo dat was het dan wel weer, ik moet maar weer eens aan het werk.

Stenna

Stenna

25-04-2013 om 00:04

Ach gut

Wat nu dan weer, met de revu en buiten afspraak gemaakte foto's van hockeyende Amalia. En discussie over of ze, (journalisten) niet dat krampachtig voorgeprogrammeerde mediamomentje moeten doorbreken, en ze recht hebben op die mensen hun priveleven vanwege dat ze zoveel geld van ons krijgen. Laat ze met rust, vooral die kinderen zeg. Eens te meer zeg ik: geen koningshuis meer met dit soort uitwassen. Kan Amalia tenminste normaal opgroeien.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-04-2013 om 01:04

Zucht

Hoe normaal kan een kind van een president functioneren tijdens pappa's of mamma's ambtsperiode? Als het meezit, hangt ervanaf hoe je over die president denkt, is dat 8 jaar en dat is heel lang voor een kind. Altijd bewaking, altijd fotografen, altijd het braafste kind van de klas moeten spelen. Het koningshuis afschaffen is gewoon het 'probleem' verplaatsen.

Tijgeroog

Tijgeroog

25-04-2013 om 09:04

Kaaskopje

Mark Rutte heeft geen kinderen.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-04-2013 om 10:04

Tijgeroog

Mark Rutte als President?? Dat zou zijn functie niet worden hoor. Een president staat boven een minister president. Hoe vaak gebeurt het dat zo'n persoon kinderloos is. Kijk maar eens naar het rijtje wat de revue gepasseerd is.

bibi63

bibi63

25-04-2013 om 14:04

Polletjes: heeft alex uitgelegd

Ik heb niet de hele draad gelezen, dus wellicht is het allang ter sprake gekomen. Maar voor de zekerheid: Bernard en Claus heetten geen Koning. Dat komt omdat de officiele functie/titel "Koning" is, ook al betreft het een vrouw. Daarom kunnen aangetrouwde mannen nooit de titel "Koning" krijgen, omdat de Koningin die titel al heeft. In geval van Alex en Maxima kan het natuurlijk dus wel. En dan is het ook logisch.
Gr. Bibi

P

P

25-04-2013 om 20:04

Kaaskopje

De kans is wel een stuk kleiner dat er een president komt die nog echt jonge kinderen heeft en dan nog, die kiest er dan wel voor.

Stenna

Stenna

25-04-2013 om 21:04

Kort en relatief onbekend

net wat je zegt: dat is maximaal 8 jaar. Niet je godganse leven, vanaf je geboorte tot dood. En op de een of andere manier staan die presidentskinderen toch minder in de picture dan de oranjekids. Uitgezonderd die in Amerika. Maar weet jij wat voor kinderen Hollande heeft (heeft hij die uberhaupt)? Of Merkel? Die zijn trouwens niet eens president bedenk ik. Maar de kinderen van de presidenten zijn al helemaal onbekend (de presidenten zelf ook?)

Stenna

Stenna

25-04-2013 om 23:04

Maarten

van Rossum net gehoord bij P&W over Willem III. Zo een kun je dus ook zomaar weer treffen, als koning. (ik zei al: de kleinzoon van Amalia ofzo).

Kaaskopje

Kaaskopje

26-04-2013 om 00:04

Ja de man of vrouw die president wil worden kiest voor die functie, maar voor de eventuele kinderen betekent het wel een heel ander leven. Kennedy had hele kleintjes, Clinton had een dochter die zich erbij moest aanpassen. Obama ook, twee dochters. Tony Blair kreeg tijdens zijn ambtsperiode een baby. En dan kun je zeggen dat het maar voor even is, maar invloed heeft het wel. En kijk eens wat er van Bush junior geworden is, ook kind van een president...:-))

P

P

26-04-2013 om 06:04

Dat snap ik kaaskopje, maar nogmaals, je kiest ervoor en je kunt er ook voor kiezen om iets langer te wachten met zo'n publieke functie en dat ze het in andere landen doen zegt niets over ons land.

Tony blair

was geen president, we hebben "hier" toch ook een Queen :o)

Kaaskopje

Kaaskopje

26-04-2013 om 22:04

wat simpel van mij! Je hebt gelijk Shonagh:-))

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.