Off-topic discussies
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Polletje Piekhaar
26-03-2013 om 09:03
Waarom koningin maxima?
Het valt me iedere keer weer op. Iedereen heeft het maar over koningin Maxima. Dit hebben we toch nooit gedaan? De echtgenoten van koning of koningin zijn toch gewoon prins of prinses?
Waarom is het dan nu ineens koningin als het om deze Argentijnse dame gaat?

Manda Rijn
10-04-2013 om 16:04
Omdat
dat wat die echt speciale mensen die zij ontmoeten een heel andere achtergrond, geschiedenis en inzet hebben getoond op vlakken waar maxima en willem zich nooit ook maar een fractie over hebben hoeven nadenken of inzetten. Dus mensen die zich in hebben gezet voor vrijheid, gelijkheid, onrecht, armoede etc.

Manda Rijn
10-04-2013 om 16:04
En dat
bedoel ik met aanwaaien. En natuurlijk doe je dat wat je kan vanuit je eigen achtergrond en mogelijkheden. Maar wat doen ze nou eigenlijk ?
Liever Mabel op de troon !

Ely
10-04-2013 om 19:04
Sorry manda
Maar je komt zo groen van jaloerzie en zuur over dat ik moeite heb erdoorheen te lezen.
Net als jij moet de koninklijke familie roeien met de riemen die ze hebben vwb geschiedenis en afkomst. En weigeren met mensen te praten omdat je verwacht niet met ze te kunnen 'levelen' omdat jij toevallig een bepaalde -andere- afkomst hebt lijkt me ook niet een aanbevelenswaardige actie. Voor niemand niet.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Chantal
10-04-2013 om 20:04
Manda
"En ik ben inderdaad jaloers op Maxima die al die waanzinnig interessante mensen ontmoet, vraag mij dan wel af of ze inhoudelijk daar zo veel aan levelt"
Wat zegt deze uitspraak over jou zelf? Misschien moet je dat - en ik ben nu echt bloedserieus - eens in alle rust afvragen.
Ik heb je hier leren kennen als een enigszins manisch persoon. Je beleeft pieken en dalen behoorlijk intens. Ik denk dat achter je uitspraken hier onvrede over je eigen leven schuil gaat.
Groet Chantal (die alleen jaloers is op het kledingbudget en de personal shopper van Maxima)

Vertigo
10-04-2013 om 22:04
Ehm chantal
Ik dacht dat het beter was niet allerlei bij elkaar gelezen info uit andere draadjes te gaan gebruiken in een andere draad. Maar los daarvan.
Ik kan wel begrijpen wat Manda zegt. Er speelt zoveel in die 'hogere regionen' waar wij niets van weten. En dat kost een hoop geld, en dat heeft meer met politiek en gedoe te maken dan de meeste burgers willen weten.
En dat de interessante helden voor de gewone burger onbereikbaar zijn en blijven, maar voor allerlei 'statusbezitters' wel bereikbaar, kun je toch ook jammer of scheef of whatever vinden?

Manda Rijn
10-04-2013 om 22:04
Hopeloos
naief te blijven zeuren over mijn postings in de trant van een peroonlijke jaloezie, blijkbaar is het gros van de mensen in deze draad niet in staat te reageren op de argumenten die ik in een breed kader heb proberen te zetten te lezen en te begrijpen.
Wat al aan geeft dat de interesse ins ons koninklijkhuis blijkbaar niet verder gaat dan willen weten hoe de prinsesjes gekleed zijn. Overigens iets wat dan persoonljk weer totaal niet intrigeerd.
Maar goed ik merk dit laatste tijd vaker op het forum, jammer, ik mis de inhoud en zodra je kritisch wordt verzanden mensen in persoonljke sneren die totaal niet on topic zijn en verre van interessant zijn om te lezen en dus te reageren.
Dus nee, ik denk dat ik het voortaan lekker hou bij informatie over praktische zaken en nog minder hier mijn informatie ga halen.

Geerke
10-04-2013 om 23:04
Manda
Ik zal niet zeggen dat je jaloers bent. Ik ken je niet. Je wekt de indruk dat je graag inhoudelijk wil discussieren.
Maar het komt op mij toch meer over als afgeven op, dan een echt afgewogen mening over het koningshuis. Je opmerking over de gouden koets is ook niet bepaald inhoudelijk hoor "En verder, aub hou op met die gouden koets, jemig dat vind ik de Sinterklaasintocht voor volwassenen."
Het is denk ik meer de toon van je waar mensen hier over vallen dan wat je bedoelt te zeggen. Maar ik kan ernaast zitten.

Ely
10-04-2013 om 23:04
Sorry manda
Maar die van het jaloers zijn heb je er zelf ingebracht en aardig stevig ook.
Daarnaast herken ik je punt dat je een breed kader geeft maar onder inhoud versta ik iets anders dan Sinterklaas vergelijkingen en kreten over Mabel met uitroeptekens.
Wat allemaal niet uitmaakt want het bestaansrecht van dit forum is deels gestut op het oneens zijn met elkaar, lijkt mij. En dat je je dan zo heerlijk kunt verbazen over de ander, toch?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje
11-04-2013 om 01:04
Inhoudelijk manda
Het is een aanname van jou dat Maxima zich nooit heeft ingezet voor of nagedacht over mensen, die die zich in hebben gezet voor vrijheid, gelijkheid, onrecht, armoede etc. Dat weet je niet. Ze heeft als studente Engelse taalles gegeven aan kinderen en volwassenen. Vast geen volwassenen uit die rijke kringen van haar. Ik geloof dus niet dat je haar kunt verwijten dat ze met haar neus omhoog over de wereld heeft gestampt voor ze WA leerde kennen.
Wat de gouden koets betreft, mag je ervan vinden wat je ervan vindt. Dit soort tradities zijn de franje in onze maatschappij, niet noodzakelijk, maar het maakt het allemaal wat leuker (voor veel mensen). Je hoeft er niet naar te kijken als je niet wilt, maar het zou wel aardig zijn als je de liefhebbers van die franje in hun waarde laat.
Dat je de invloed van de koningin/koning op de Nederlandse economie zo onderschat, gooi ik maar op gebrek aan inzicht in hoe dat soort zaken werken.
Het huis in Mozambique kun je een misser noemen, maar dat is gecorrigeerd. Ze hadden ook een dikke middelvinger kunnen opsteken, maar dat is niet gebeurd. De koninklijke familie is besmet met het 'Afrikavirus', dus het verbaasde mij eigenlijk helemaal niet dat ze juist in een Afrikaans land een vakantiewoning wilden hebben. Even los van of die keus verstandig was of niet.

Fiorucci
11-04-2013 om 07:04
Manda
Als je weinig weet over iemand, dan vraag je ernaar. Juist dan ontstaat een interessant gesprek. En denk je nou echt dat iemand als Maxima blanco in een gesprek stapt? Iemand in haar functie verdiept zich van te voren in de personen die ze zal ontmoeten.

Stenna
11-04-2013 om 09:04
Maakt niet uit
Wat Maxima (of Beatrix, of Mabel, of wie dan ook in het koningshuis) allemaal kan en gedaan heeft. Persoonlijk ben ik wel overtuigd van het niveau, de kennis en het inzicht van Maxima. Zeer sterke en slimme, goed opgeleide vrouw. Zoals er zo veel zijn. Het punt is dat ze niet gekozen zijn. Dat is waar het om draait. Ze zou prima gekozen kunnen worden tot parlementslid, minister, premier misschien wel. Maar dat is ze niet, ze is alleen getrouwd (of in het geval van Beatrix en WJ: ze zijn alleen geboren). Dat is een raar principe.

Jesse_1
11-04-2013 om 10:04
Maxima niet gekozen?
Hmmm, interessant gezichtspunt. Maxima is niet gekozen door het volk, maar wel (indirect) door Beatrix. Alle voorgaande vriendinnen van WA werden niet binnen gelaten.
Maxima zou voor deze functie ook gekozen zijn door het volk vermoed ik, gezien de populariteit die ze geniet (meerderheid).

Temet
11-04-2013 om 12:04
Jesse
Welke vriendin WA ook had aangedragen: zodra die langs de ballotage van de Van Oranjetjes was gekomen had de RVD heus wel gezorgd dat deze vriendin ook reuze populair geworden was. Op de juiste momenten een vertoon van intelligentie/humor/medemenselijkheid wanneer daar net even behoefte aan is, et voila. E.e.a. in nauw overleg met de familie Van O, dat spreekt voor zich.
Groeten,
Temet

Temet
11-04-2013 om 14:04
Jesse
Dat hoefde dan ook niet. Mabel doet niet echt mee, wel in familieverband, maar niet op het nationale toneel. Dus daar hoeft geen energie in gestoken te worden, sterker nog, ze zit in Londen en ze vindt het denk ik wel best.
Was zij door de ballotage als 'vrouw van de troonopvolger'gekomen dan was ze populair geworden hoor, daar ben ik van overtuigd. Daar was dan echt wel een goed uitgekiende campagne tegenaan gegooid.
Groeten,
Temet

Manda Rijn
11-04-2013 om 15:04
Wat mij
een keer tegenviel van Maxima was dat ze 'en dat is media dus geen idee of het goed is verteld'rond heeft bazuind in New York toen ze daar nog werktte "ik word koningin" en in die zin denk ik dat Maxima uit ambitie getrouwd is met Willem en niet omdat ze het zo bijster interessant vond om Nederland te vertegenwoordigen.
Willem heeft wel een maatschappelijke 'stage' gelopen door een verpleegkundige in Afrika te ondersteunen bij veldwerk, iets wat ik goed en inhoudelijk interessant vond, goed om die vorming te krijgen als je staatshoofd wordt, je zal namelijk dat hele volk moeten 'vertegenwoordigen' en dat kan mi niet als je alleen maar uit te upperclass van Argentinie komt en altijd gewend bent geweest allerlei privileges te genieten. De Zweedse krronpinses vind ik idem een interessante vrouw, vooral de manier waarop zij tussen het volk staat en ook gevoelig is voor onderwerpen zoals duurzaamheid, milieu, diversiteit.
Peroonlijk vind ik Mabel een heel interessante begaafde vrouw die niet terug deinsd voor een discussie, niet voor niets zat zij bij The Elders ipv Maxima. Maxima vond ik buitegenwoon zwak toen ze haar keutel weer terug trok over 'DE Nederlander bestaat niet', een gemiste kans, juist zij zou dan zo'n punt moeten verdedigen en beargumenteren, want ze heeft namelijk inhoudelijk gelijk, DE nederlander bestaat inderdaad niet net zoals DE argentijn niet bestaat.

Jesse_1
11-04-2013 om 16:04
Lol manda
Mabel is zeker een interessante en begaafde vrouw. Als je kijkt naar haar mannen-verleden, vermoed ik niet dat haar oog ook op JF was gevallen als hij geen prins was geweest. (Vooroordeel).

Jesse_1
Overigens
Het is bekend dat macht erotiseert.
Al die beroemdheden (in zn algemeenheid) hebben niet zoveel aandacht omdat ze zo mooi zijn.

P
Wauw manda
Dus jij baseert alles op iets wat je viavia gehoord/gelezen hebt en volledig uit zijn verband getrokken kan zijn of wellicht gewoon een grapje.
Wat zegt DAT over jou?

Maylise
11-04-2013 om 18:04
Natuurlijk
wilde Maxima graag koningin worden. Daarom is ze uiteraard met WA getrouwd.En best hoor. Waarom niet. Als we er toch een moeten hebben dan maar iemand die het graag wil. Het volk is er tevreden mee blijkbaar.

sinas
11-04-2013 om 20:04
Mijn dochter wil prinses worden ;-)
Volgens mij willen veel meisjes dat. Als dat het criterium is een verhaal wat misschien niet eens waar is Manda?

P
11-04-2013 om 20:04
De vestzak broekzak?
Sorry Manda ik heb gemist dat je blijkbaar een reactie gaf op mijn vestzak/broekzak verhaal maar wat was die reactie dan?
Als de overheid besluit dat Lex en Max het met 1 miljoen (ik noem maar wat, geen zin om het uit te zoeken) per jaar moeten kunnen doen en ze besluiten om belasting te hebben zodat ze nog maar 650.000 over houden dan gaat gewoon dat bedrag van dat miljoen omhoog. Dat bedoel ik met vestzak broekzak. Wat wilde je daar over zeggen dan?

Manda Rijn
11-04-2013 om 23:04
Wauw p
wat zegt het over jou dat je bla bla bla.
Kijk dit is mijn stijl niet, ik hou niet van dat soort persoonlijke geprik over en weer, daarvoor kom ik hier niet, dus laat maar P, heb dus geen zin in een discussie met jou, want het blijft zo persoonlijk.
Kijk dat ik nu verwacht weer weg gezet te worden als een manische rancuneuze jaloerse puber met een vaag baantje moet iedereen lekker zelf weten, dat is blijkbaar wat jullie eruit willen halen.

Fiorucci
12-04-2013 om 07:04
Manda
Maar...hebben de ouders van Maxima niet gewoon gedaan wat wij onze kinderen ook toewensen? Een goede school, het liefst de beste die we kunnen vinden. Het mag nog wat kosten ook.

Stelle
12-04-2013 om 10:04
En ik..
... snap al dat gedweep met maxima ook niet zo, hoor. vrij standaard corpstype waar er zoveel van rondlopen toch? en ik geloof ook best dat ze heel goed wist wie ze aan de haak sloeg met w.a., en dat zijn sprankelende persoonlijkheid daar niet direct de belangrijkste reden voor was. maar who cares, zij liever dan ik. vind dat zoveel-miljoen-per-jaar (of hoeveel het ook is) en fijne paleis niet echt opwegen tegen het moeten baren van w.a.'s kinderen en wat daaraan vooraf moet zijn gegaan