Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Triva

Triva

06-04-2016 om 13:04

Waar zouden jullie een referendum over willen houden?

Een collega vroeg mij waar ik een referendum over zou willen houden. Goede vraag. Lastig omdat het altijd raadgevend referendum zou zijn. Het eerste wat mij te binnen schoot is het donorformulier: dus een ja ik ben automatisch donor tenzij je aangeeft via een formulier dat je het niet wil zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-04-2016 om 22:04

Triva

Ach ja dat krijg je ervan als én 12 uur per dag van huis bent én over niet serieuze referenda na moet denken. Ik vond de wel serieuze variant al enerverend genoeg.

Triva

Triva

08-04-2016 om 23:04

Kaaskopje

Haha geeft niet maar ik was eerst bang dat jij een grapje maakte en ik het niet door had ;)

Kaaskopje

Kaaskopje

Er zijn 2 partijen

Die de start van schuldhulpverlening kunnen dwarsbomen en dat zijn de overheid en energiebedrijven. Ik vind dat de overheid zich zéér burgeronvriendelijk gedraagt als het om openstaande rekeningen gaat. Van de overheid zou je een strenge maar wel rechtvaardige houding mogen verwachten, maar als je kijkt naar de opstelling van de belastingdienst bij openstaande rekeningen, dan kun je dat m.i. ronduit horkerig noemen. De belasting is best een ingewikkeld iets voor veel mensen en ik vind dat de belastingdienst daar te weinig rekening mee houdt. Ik schat in dat de meeste mensen geen berekenende wanbetalers zijn, maar worden vervolgen wel in de houtgreep genomen waarmee het van kwaad tot erger gaat. Dat schaar ik niet onder rechtvaardig. Ik vond het dan ook een verademing dat dit erkent wordt door Jetta Klijnsma. Eindelijke. een teken van realiteitszin. Hopelijk bedenkt zij en de haren een meer fatsoenlijke regelgeving.

Kaaskopje

Kaaskopje

Nee geen grapje

Plasterk opperde net ook dat een mogelijkheid is om in percentages van de volledig kiesgerechtigde bevolking uit te gaan, in plaats van een minimale opkomst. Dus als slechts 2 procent van de totale kiesgerechtigden nee-stemt en de drempel is 51 procent van het totaal ( ik noem mu maar even wat) dan ziet het er toch anders uit. Je kunt in zo'n geval dus volstaan met 1 mening op het stembiljet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.