Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Dora

Dora

12-07-2018 om 13:07

Waar moeten de oude foto's heen?

Kaaskopje

Kaaskopje

13-07-2018 om 10:07

Jammer

dat wat je zocht juist ontbreekt. Maar probeer dat toch te boven te komen wat de foto's betreft. Er zijn instanties die het graag van je zullen willen overnemen. Zien díe er geen brood in, dan kunnen ze het alsnog door de versnipperaar halen, maar dan heb je tenminste je best gedaan.

Misschien kun je uit het feit dat de papieren wél weg zijn, maar de foto's niet, opmaken dat je ouders méér waarde hechten aan de foto's. Of dat de papieren geen toegevoegde waarde hadden voor jou en andere familie.
Ik kan me van mijn ouders ook niet voorstellen dat daar nog een pak met papier vandaan komt wat voor ons interessant is. Ja, bankzaken, brieven die mijn vader bewaard heeft om oude koeien mee uit te sloot te kunnen halen... Ik heb ook geen idee of er een testament is. Mijn ouders zijn geëmigreerd en hebben vermoed ik toen ook flink in de papieren gesnoeid.

Heel veel sterkte bij deze klus.

Jasmijn

Jasmijn

13-07-2018 om 10:07

en anders..

Je kunt het,als je er echt niet uitkomt inderdaad nog eens een historische kring vragen, of anders alles bij de kringloopwinkel neerleggen. Ik kom regelmatig op rommelmarkten waar ze foto's verkopen. Blijkbaar is er een markt voor en is het niet zomaar weggegooid.

Alison

Alison

13-07-2018 om 11:07

Belangrijk

In elk geval kom ik er door te schrijven wel achter waarom ik zo de pest aan die ouwe troep heb: wat ik zocht is er niet (meer).

Maar heb je dan wel alles goed door gekeken? Misschien zit er toch iets bij wat belangrijk voor je zou kunnen zijn?
Echt, zoek een veilige plek. Zet daar alles neer en zoek het uit als je tijd hebt. Of haal af en toe een klein doosje oid op en zoek dat uit. Met elke keer een beetje kom je er ook.

Combineren?

'En ik zit liever bij mijn vader als ik eens tijd heb.' Stel: je kunt de dozen bij je vader op de kamer zetten en als je er toch bent langzamerhand eens doornemen, samen met hem: wat mag bewaard worden (namen, plaatsen) en wat kan weg. Als je vader mentaal nog goed is natuurlijk. Het kunnen wel leuke gespreksonderwerpen zijn.

Tsjor

Dora

Dora

15-07-2018 om 08:07

Wauw

Ik heb toch nog mooie dingen gevonden. Diploma's van mijn grootouders inclusief cijferlijst, zelfgeschreven reclame uit de winkel van mijn opa. En een enorme berg weggegooide papieren die ik vandaag ga afvoeren.

Aan de foto's moet ik nog beginnen, 10 dozen! Misschien idd samen met mijn vader, hoewel ik die juist graag mee naar buiten neem, daar is hij al een jaar niet geweest. Ik merk ook dat ik gewoon ontzettend moe ben van alles, heb veel geslapen. In elk geval bedankt voir alle steun en ideeën. Je kan nu in elk geval weer lopen in de kamer.

Suze

Suze

15-07-2018 om 09:07

herinneringen

10 dozen is niet niks. Denk dat mijn ouders ook zoiets hebben. Maar wel netjes in albums met tekst erbij. En niet zo oud, ik denk alles vanaf begin 20e eeuw en m.n. vanaf na de oorlog.

Als zijn ogen nog goed zijn, dan zou het kunnen dat hij juist bij het zien van foto's weer een beetje herinneringen krijgt. Maar dan vermoedelijk bij foto's waar hij zichzelf herkent. Dus niet die uit de 19e eeuw. Tenzij hij die vroeger vaak gezien heeft. Het valt te proberen, maar begin dus met die waarvan je herkenning verwacht.

een andere oplossing

In principe denk ik dat oude foto’s heel bijzonder kunnen zijn, dus als het kan zou ik proberen ze te houden. Maar als dat niet kan: mijn zwager en zijn vrouw zijn fotografen die oude fotoalbums verzamelen en er kunst van maken. Ik denk dat ze de albums heel graag zouden komen ophalen, als je dat zou willen. Dat lijkt me in ieder geval veel beter dan weggooien? Denk dat de redactie je mijn e-mailadres wel kan geven als je dit zou willen doen.
Groeten en veel sterkte met alles,
Annemiek

Dora

Dora

16-07-2018 om 10:07

Er zijn zelfs glasnegatieven! Eerst maar even bijkomen, vandaag wordt het huis ontruimd en ik heb nu dus iets meer overzicht. In ons eigen huis kan weer gewoond worden, al staan er nog zo'n 15 dozen in de huiskamer.Ik ben bijna klaar met de papieren (hard gewerkt in het weekend) en ben bezig zijn werk-diacollectie onder te brengen. De foto's komen als laatste. Annemiek, ik onthoud jouw idee! Eerst inventariseren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.