Off-topic discussies
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Half a twin
28-12-2016 om 20:12
Waar is het woord kerst gebleven?
Vanochtend las ik bij schrijvende lezers dat het woord kerst niet meer gebruikt werd. Kinderen hadden een wintermaaltijd op school of een fijne vakantie bijeenkomst. Het was mij zelf nog niet opgevallen. Net sta ik het oud papier bij elkaar te doen in een doos (wordt morgen opgehaald) en zie ik op de doos van het kerstbrood dus feeststol staan. Ik in de kast de zak van de kerstkransjes zoeken en ja hoor gevulde kranjes en schuimkransjes.
Gaat nu na Zwarte Piet ook de kerst in de ban? Waarom niet gewoon kersstol en kerstkranjes, kerstfeest op school? Een kerstborrel van het werk?
Hebben jullie een idee?

Kaaskopje
04-01-2017 om 13:01
Kerstman
Ik vind de kerstman eigenlijk ook een heel raar iets in Nederland. Twee sinten, afstammend van één sint, die in dezelfde maand door dezelfde straten rondlopen. Ik ervaar het als 'kitsch'. Het kan me verder niet veel schelen. Maar ik snap niet dat Sinterklaastraditiepuristen (voor wie nog wil woorddoorzagen met het gezin... hier heb je een mooi woord;-)) daarmee kunnen leven en het niet nodig vinden om te demonstreren in de week voor kerst.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.