Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Kowalski

Blij dat je niet gaat proteststemmen. Ook serieus.

Ik vind het nogal makkelijk gesteld van je dat multiculti's alle kritiek op de islam van tafel vegen. Het is best lastig om je eventuele bedenkingen voor het voetlicht te brengen als je discussiepartner zo tekeer gaat dat je dat tegen wil spreken en je bedenkingen niet meer of niet duidelijk aan bod komen. Als de discussiepartner al wil luisteren, ik krijg de indruk dat veel mensen die tegen de opvang van vluchtelingen zijn niet willen discussiëren maar alleen hun angsten en bezwaren luidruchtig willen laten horen en verder niks.

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

09-12-2015 om 07:12

Verdeel en heers

Doordat de discussie zo zwart/wit blijft, ontstaat er een beeld waarbij ik mij als moslim steeds minder welkom zou gaan voelen. Ik kan mij voorstellen dat dat tot gevolg heeft, dat het contact wát er met niet-moslims is daar hollend door achteruit gaat. Hoe kun je elkaar blijven begrijpen als je allebei aan de andere kant van een muur staat?

Het zou fijn zijn als Wilders dit niet zou stimuleren, maar ook tereurgroepen als IS. Alleen dat is voor mij al genoeg reden om tegen dat anti-vluchtelingengeblèr in te gaan. Zie wat ze doen, doe er niet aan mee. Niet elke moslim is een potentiële terrorist of parasiet. Het zijn mensen.

Ad Hombre

Ad Hombre

09-12-2015 om 09:12

Kaaskopje

"Alleen dat is voor mij al genoeg reden om tegen dat anti-vluchtelingengeblèr in te gaan. "

Hier, dit ga jij dan vast helemaal prachtig vinden:

http://www.volkskrant.nl/opinie/valentijn-de-hingh-ik-schrik-niet-meer-van-trumps-wanstaltige-uitspraken~a4203846/

Ik word dan persoonlijk weer kotsmisselijk van het linkse evangelie dat deze mevrouw uitdraagt. Dacht je dat met dit soort gelovigen te praten viel?

De polarisatie is echt extreem.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.